Přejít k hlavnímu obsahu

PoweR o Legends of Runeterra: LoR přináší naději na světlejší budoucnost

28. 10. 2019 | 16:21 Legends of Runeterra
Uzavřený test Legends of Runeterra je u konce, možnost si tuto karetní hru zahrát obdržel jedna z nejznámějších tváří domácí Hearthstone scény, Daniel "PoweR" Strmiska. Jaké má z pár dní hraní pocity?
Legends of Runeterra
Legends of Runeterra

Co ti problesklo hlavou, když jsi poprvé slyšel, že vychází karetní hra ze světa Lolka?

Hlavou mi proběhlo, že chci okamžitě klíč a tuhle zbrusu novou karetní gamesku vyzkoušet!

Jak je na tom vůbec vztah tebe a klasického Lolka?

Skoro žádný, hrál jsem jen pár her. Já jsem dříve býval Dotař.

Ale zpátky k samotným Legends of Runeterra. Ty jsi měl štěstí a dostal se k testovací verzi. Jak se ti to povedlo?

No, samozřejmě za to mohl, jak jinak, pořádný tryhard. Zapnul jsem asi 30 streamů na minimální zvuk a cca 5 hodin farmil klíč (směje se).

Kolik času jsi hraním nakonec strávil?

Bohužel jsem ten víkend, kdy šlo hrát, byl zrovna v práci, měl jsem třikrát dvanáctku. Ale hře jsem se věnoval středu celý večer po dropu klíče, čtvrtek úplně celý den a pátek až neděle vždy po práci od sedmi večer  až dokud jsem nepadl tzv. na hubu. Moc jsem toho za preview nenaspal, no. Hrubým odhadem bych mohl být tak na 30 hodinách hraní (samozřejmě jsem byl po celou dobu live).

To je solidní odehraný čas, na vyprávění máš tedy prostoru dost – jakými třemi slovy bys hru popsal?

Svěží, atraktivní, zábavná.

Jako vždy, když vychází nová karetní PC hra, se srovnává s Hearthstonem. Jak s tohohle porovnání vychází?

Runeterra s HS nemá skoro vůbec nic společného. Snad jen hezké zpracování a mana systém, jinak je Runeterra spíš hybrid Magicu a Gwentu/Artifactu. Ono obecně se teď s HS cokoli srovnává těžko. Hearthstone bohužel netáhne diváky jako dřív a vzhledem k bídnému světovému esportu přestává hromadně táhnout i hráče. Alespoň, že česká scéna je stále hodně silná. Každopádně LoR přináší naději na světlejší budoucnost.

PoweR

Myslíš si tedy, že má šanci prorazit i na esport scéně?

Rozhodně. Hra vypadá opravdu promakaně, a když do toho přihodíme popularitu LoL, tak nám vyjde velice zajimavý produkt a to jak pro hráče, tak případné sponzory či streamery (jako bych mohl být i já).

Jak bys ohodnotil ovládání?

Hodně pěkné, intuitivní, jednoduché. Jen mě trošičku zlobí pohled na “handu”. Karty nejsou skoro vůbec vidět a člověk na ně musí neustále najíždět. Ruka v Legends of Runeterra vypadá hůř než HS na mobilu. Na tom by měli určitě zapracovat.

Zatím tedy skoro vše vypadá dobře, ale to platilo i o Artifactu. Nebojíš se, že to s Legends of Runeterra dopadne stejně?

Tak mě osobně Artifact moc bavil a kdyby do něj Valve pumpovalo peníze, tak by v něm mohl být velice zajímavý esport. Každopádně Valve vůbec nevymyslelo svůj business model. Oni čekali, že se z toho každý p***e jen proto, že to vychází z Dota světa a udělali takový StarCraft mezi kartičkama a ještě k tomu extrémně nepovedený “pay to play” systém. Prostě zacílili na extrémně hardcore hráče (jako jsem já), ale čekali zájem mas, který se samozřejmě nedostavil.

Runeterra se zdá jiná. Ano, taky tam nejsou prakticky žádné RNG efekty, ale hra je velice jednoduchá, jasná. Hezky se na ní kouká. Člověk už po pár hodinách zná veškerá pravidla. A co je nejdůležitější, budí fakt obrovský zájem. Jen pro srovnání měl jsem za jeden stream cca 10x více followerů než za klasický HS stream, což je brutus. A to nepočítám streamy, kdy mě nahostil CzechCloud.

Takže tvůj finální verdikt vůči tomuto karetnímu počinu zní?

Za maličkosti typu nepřehledná handa a za pomalý a divně fungující crafting v kolekci strhávám 1 bod, takže hodnotím 9/10. Už se mega těším na listopad, potažmo první kvartál 2020, kdy se má Runeterra otevřít všem beta testerům!

Samsung MČR mobile
miluju videohry a hlavně ligu legend