Přejít k hlavnímu obsahu

Tučňákovo ohlédnutí za PLAYzone Challenge

2. 7. 2019 | 11:59 StarCraft 2 Rainbow Six: Siege
Letos v mém rodném Brně proběhl první ročník PLAYzone Challenge LAN akce. Jak to vše dopadlo? Co „moje“ turnaje ve StarCraft 2 a v Rainbow Six: Siege? A přiblížila se akce, z mého subjektivního pohledu, starým LanCraftům, nebo dokonce DreamHacku?
PZCH
PZCH

Na začátek něco málo ke struktuře tohoto literárního počinu. Na PZCH jsem byl dva dny. V sobotu a neděli. Komentoval dvě hry. StarCraft a Siege. Pokud vás tedy nezajímá celkový pohled na věc, skočte si klidně rovnou až k té části, která hýbe vaším světem. Tedy pro StarCrafťáky sobota a pro kluky a holky od R6S neděle. Jinak budu vše psát nezaujatě, a přestože tento článek vyjde na stránkách PLAYzone, nebudu si brát vůbec servítky. Pojďme na to.

Stuido s Tomikusem

PÁTEK

Jasně, psal jsem, že jsem byl na akci v sobotu a v neděli, ale hnedka na začátku jsem lhal. Nesnažte se mě změnit. Byl jsem se totiž na brněnské BVV do pavilonu G2 mrknout už v pátek. Obhlídnout komentátorské stanoviště, se všema se pozdravit, projít si, kde kdo bude sedět, zajistit si visačku na krk a další, pro čtenáře neuvěřitelně interesantní, záležitosti. Důležité pro mě bylo na akci se ukázat a tvářit se, že něco dělám. Protože čím častěji vás organizátoři uvidí, tím větší honorář si můžete říct.

Pojďme ale do pátku schovat alespoň něco o prostorách jako takových. Parkoviště přímo u haly, vstupy i vjezdy značené krásně (možná pro našince jednodušší, jak jsme říkal – subjektivní). Jasně, počítač se možná někomu trochu pronesl, ale i z nejvzdálenějších míst na parkovišti to bylo k nejvzdálenějším místům na sezení možná 300 metrů. Takže nic hrozného. Čekal jsem trochu klaustrofobický prostor, ne nepodobný prvním DreamHackům, ale rozvržení  a místo, které bylo pro hráče, mě překvapilo. V tom pozitivním slova smyslu. Stejně tak mě překvapila klimatizace celých prostor, kdy na rozdíl od poslední podobné velké akce v Ostravě, mi během víkendu bylo občas i chladno. Pozitivní členění na sekce, pozitivní umístění admin area ideálně dostupné hráčům, pozitivní prostory u dvou stagí, první dojmy velmi pozitivní. Stejně tak prostor pro nás castery velmi… pozitivní. Čekal jsem pro SC2, skomírající hru, maximálně PC s webkou, ale byl připraven two PC setup s profi produkcí. K tomu ale později.

Vím, že některým lidem se moc nelíbily neustále kontroly batohů, štítků na PC a podobných věcí u každého vstupu do hráčské zóny. Tady se musím zastat organizátorů. Jasně, pokud by někdo moc chtěl, asi by myšky a klávesky a bůh-ví-co-všechno ukrást šlo, ale za těch pár sekund čekání si myslím zvýšená bezpečnost stála. Nedostal se ke mně navíc žádný průser spojený s kradením věcí, takže security gud job!

Jediná věc, kterou bych asi vytknul, byla zábava kolem. Bylo k vyzkoušení VR, závodničky, konzole a další blbůstky, ale pro diváky toho asi nebylo dost, aby to ospravedlnilo návštěvu akce. Maximálně jít pozdravit známé. Toto je jediná věc, která si myslím, že by zasloužila výraznou podporu do příštího Challenge – divácká sekce a doprovodný program. Ale chápu, proč to PZ chtělo na první LAN pojmout spíše střízlivěji.

Vítěz StarCraft 2 turnaje Nolimit

SOBOTA

StarCraft! Jo vole! Moje srdcovka. Turnaj byl naplánovaný tak, aby se stihl v sobotu. Primárně proto, že kluky povětšinou znám a dovedl jsem si představit, jak bude vypadat sobotní večer, respektive nedělení ráno. Navíc bylo v plánu několik doprovodných turnajů a dalších blbin, které se daly natáhnout na sobotu.  Rozdělíme si vše na několik částí, protože moje silnější hemisféra je ta levá, tedy ta organizovaná, a ta vyžaduje struktury a členění.

Stream: Musím strašně moc pochválit svého spolukomentátora TomikuSe, kterému to šlo prostě skvěle. S málokterým hráčem nebo komentátorem jsem si takhle sedl na první pokus. Neskákali jsme si do řeči, bylo to živé, nestrojené. Bylo to bezva. Na to, že běžně nekomentuje, převedl skvělou práci. Jediné, co nás zklamalo, byla technika. Opožďující se kamera a zvláštní šum v mikrofonu. To se ale na akcích tohoto rozsahu prostě stane. Musím zase vyzdvihnout práci jednotlivce, konkrétně MichalSe, který je české SC2 scéně dobře znám. Měl pod palcem technicky (hádám) vše kolem přenosů a odvedl skvělou práci. Ten kluk ví, co dělá. Přidal bych mu peníze.

Turnaj a hry: Bylo to skvělé, napínavé finále s velkým comebackem, kvalitní hry bez hloupostí. Pro stream skvělé, nemám co vytknout. Jen prosím, Protossové, přijďte příště hrát! TvZ už nechci vidět alespoň… no do neděle hádám.

Sledovanost: 300 lidí na StarCraft 2? Co se to děje? Je snad rok 2011? Samozřejmě velké díky za poskytnutí Twitch kanálu pro SC2 Primě Cool a za host od CzechClouda, který těm číslům také pomohl. Parádní bylo, že lidé přišli, možná SC2 ani neznali, ale na tuhle nově free-to-play strategii se rádi podívali a na kanálu zůstali!

Shrnutí: SC2 je zpět! Dobře, nemyslím si, že je SC2 zpět. SC2 zůstává je možná trefnější. Komentoval jsem celý den, nevylezl v podstatě ani moc ze své komentátorské budky. Začali jsme ráno kolem desítky a končili kolem desítky v noci. Mám radost, že máme v ČR stabilní komunitu. Mám radost, že jsou kluci ochotní dojet na LANku a bavit se. Mám radost, že jsme (kromě pár výjimek) velice kompaktní parta. Mám radost, že jsou tady lidé, kteří nezištně pomohou s organizací a vymýšlí další a další věci. Díky za to kucí!

Kluci v akci, Tučňák s Mishkem

NEDĚLE

Čas na Rainbow Six: Siege! Na to, že jsem předchozí den komentoval skoro 12 hodin v kuse StarCraft, byl jsem podivně načeplý (rozumněji natěšený, připravený k akci) na nedělní Siege. U Siege se ještě před LAN řešila nešťastná situace, kdy komentovaný přenos z akce vlastně vůbec neměl být. Jediný přenos měl být Deethanův „z pohledu hráče“. To mi přišlo jako velmi… nešťastné rozhodnutí. Nebyla žádná garance toho, zda se jeho tým dostane dál do turnaje a jako jeden z hlavních turnajů, navíc s mladou a rostoucí scénou, by si Siege jistě svůj vlastní stream zasloužil. Nakonec se mi (all credit here) podařilo domluvit stream na neděli a využít setup, který byl připraven pro SC2. Můj věrný spolukomentátor Mishek si zase může vzít všechen kredit za to, že zajistil komentovaný stream na sobotu ode mě z domu. Dělal celou sobotu solo cast a musím říct, že mu to šlo zatraceně dobře!

Tady si dovolím krátkou odbočku. Když jsem se poprvé dozvěděl, že z akce nebude přenos R6S, respektive dozvěděl to, že oficiální stream z akce bude POV (point-of-view), byl jsem hodně naštvaný. Co k tomu říkal Mishek je nepublikovatelné. Když jsem ale viděl prostory a řešení studia, chápu to. Shodli jsme se s Mishkem, že to dává smysl a oceňuji PZ, že nás nechali fungovat alespoň v neděli.

Stream: Myslím si, že kvalitativně jsme předvedli dobrou jízdu. Streamovala se na Deeho kanále a musím říct, že lidé, kteří se na R6S přišli podívat, byli super. Nikoho moc nerozhodilo, že na osobním kanále jednoho streamera jsou dva jiní lidé, kteří jim povídají o hře, kterou vlastně někteří z nich asi ani moc neznají.  Super chat a super hype. Přiznám se, že moc nevím, co se dělo, když streamoval Darw a Dee, využil jsem tuhle pauzu k jídlu a plánování dalších Siege akcí do budoucna. A válení se… taky jsem se trochu válel.

Turnaj a hry: Kvalita her byla perfektní. Na streamu jsme viděli českou topku a tomu odpovídalo to, jak se hrálo. Navíc se jednalo o zatím nejprestižnější CZ turnaj, takže každý si to první místo chtěl urvat pro sebe. Jediné co bylo možná nešťastné, byl turnajový systém. Skupiny + Double elimination, kdy souboj o třetí místo byl BO1 a grandfinále BO3 s výhodou jedné mapy. Zápas o třetí i grandfinále tedy trval každý pouze mapu. Po bitvě je každý generál, já vím. Nehážu to na nikoho, musel bych totiž i na sebe, protože jsem se na tvorbě systému podílel. Pro příště bych raději volil Single elimination pavouka a finále alespoň BO5.

Sledovanost: Za mě super! Myslím, že komunita R6S má co nabídnout a půjde to jen a jen nahoru. Díky moc všem, kteří koukali, a omlouvám se za to, že grandfinále a zápas o třetí byl u konce tak rychle.

Shrnutí: Pár věcí, které musím vypíchnout. Obrovské díky všem, kteří na LAN přijeli. 11 týmů je velmi dobré číslo. Speciální díky týmům (a vy víte, o kom mluvím), které si přijeli prostě zahrát. Po prohře se ptali protihráčů, co zlepšit, jak se posunout dál.  Díky všem, kteří si na akci zahráli i mimo turnaj, potrénovali. O tom to je. Pro tyhle lidi nás baví vymýšlet, co dál. Poslední věc, kterou bych rád ve spojení s R6S zmínil, si zaslouží vlastní odstavec.

Tenhle turnaj, tahle LANka se konala díky jedné jediné věci. Díky vaší aktivitě. Aktivitě komunity. Největší podíl na tom jistě mají sobotní PLAYzone Nightcupy, díky kterým PLAYzone okusil sílu komunity a na kterých se podílela spousta lidí. To, že se na ně koukalo průměrně přes sto lidí. To, že se jich účastnilo plno, klidně i na poslední chvilku poslepovaných, týmů. To, že byl stream a že vše klapalo ze stránky adminů na výbornou. To, že tu máme lidi, kteří vytváří videa nebo Siege streamují a lákají a motivují další. Díky všem za to, podařilo se nám všem společně protlačit R6S na PZCH a teď máme skvěle našlápnuto i k dalším velkým akcím.

Team Moops

Shrnutí všech shrnutí: Náramně jsem si PZCH užil. Nebyl jsem extrémně vyždímaný, hlavně díky obrovské podpoře všech, kteří se na akci podíleli (a kterým jsem už děkoval soukromě, protože není potřeba všechno publikovat). Ale jednalo se o lidi z produkce, adminy a organizátory a také v neposlední řadě hráče samotné. Doufám, že čísla vyjdou dobře, že PZ bude pokračovat a uvidíme se v Brně zase za rok!