Overwatch pravidla

PLAYzone

www.playzone.cz

Obecné podmínky použití pravidel hry Overwatch.

Pravidla se během sezóny můžou měnit, tak je prosím sledujte pravidelněji.

PLAYzone.cz (dále jen „PZ") si vyhrazuje právo na změnu kteréhokoliv z výše uvedených pravidel a to i v průběhu kterékoliv soutěže, v níž budou tato pravidla použita (dále jen „pravidla").

1. Overwatch CZSK
2. Overwatch: pravidla turnaje
3. Výsledky
4. Komunikace a podpora
5. Zápasová média
6. Casting a Streaming


1. Overwatch CZSK

1.1. Způsobilost hrát

Všichni hráči, kteří se chtejí zúčastnit her Overwatche, musí zadat svůj Overwatch (Europe) BattleTag. Hráči musí splňovat tyto požadavky:

  • Musí být zaregistrování na PLAYzone.
  • Musíte mít platně zadaný Overwatch (Europe) BattleTag ve svém profilu.

1.2. Sestava

Soupiska týmu musí obsahovat minimálně 6 hráčů, kteří splňují požadavky pro hraní Overwatch turnaje. Týmy mohou hrát pouze s hráči, které mají uvedeny na své soupisce. Všechny změny na soupiskách musí být provedeny před startem turnaje. Hraní s jinými hráči může vést k trestu.

1.3. Verze hry

Všichni hráči jsou povinni mít nainstalovanou aktuální verzi hry před začátkem turnaje.

1.4. Technické problémy

Týmy jsou zodpovědné za svůj technický stav (hardware, internet...). Zápasy nebudou plánovány na jiný termín kvůli technickým problémům. Pokud uplyne maximální délka pauzy během zápasu, hra bude pokračovat bez ohledu na to, jestli je problém vyřešen.

1.5. Diskvalifikace

PLAYzone si rezervuje právo diskvalifikovat tým, který se dopustí prohřešku. Zakázáno je používat jakékoliv externí programy (exploity...) nebo vsázet na zápasy, které tým hraje.

1.6. Banování hrdinů

PLAYzone administrátor si rezervuje právno banovat hrdiny. Leader lobby poté musí hrdinu zakázat (nastavit stav na off) v nastavení custom game.

2. Overwatch: pravidla turnaje

2.1. Overwatch: formát

Nastavení zápasu - Custom Game nastavení:

  • Formát:
    • První kola: Best of One
    • Semifinále: Best of Three
    • Finále: Best of Five
  • Ukončení zápasu:
    • Payload & Point Capture: Rozhodnuto bude po mirror zápase (oba týmy útočí i brání).
    • Control: Rozhodnuto bude po obsazení dvou ze tří území.
  • Mapveto se provádí v chatu nebo v komentářích u zápasu:
    • Dostupné mapy: King's Row, Numbani, Watchpoint: Gibraltar, Dorado, Hanamura, Temple of Anubis, Volskaya, Nepal, Lijiang Tower, Hollywood, Ilios & Route 66
  • Hrdinové: Všichni jsou povoleni.
  • Disable kill cam: On

Rozhodnutí o vítězi na mapách Payload & Point Capture:

Pokud jeden tým zvládne obranu i útok, vyhrává zápas. Při remíze mohou nastat dva případy:

  • Oba týmy mají úspěšný attack:
    • Vítězí tým, který zvládl vyhrát kolo v kratším čase.
  • Oba týmy mají úspěšný deffend:
    • Vítězí tým, který se dostal k bodu/checkpointu blíže cíli.
  • Totální remíza:
    • Nastane, pokud se oba týmy dostaly na stejný bod/checkpoint, nebo zvládly útok ve stejném čase. Další postup:
    • Týmy se navrátí do lobby.
    • Rozhodující mapa bude typu Control (Illios / Nepal / Lijiang Tower)
    • Proběhne mapveto v lobby. Výše nasazený tým (higher seed) vetuje jednu mapu, druhý tým vetuje druhou. Třetí, zbývající se odehraje.
    • Zápas vyhrává tým, který obsadí (=vyhraje) první capture point.
    • Série končí, zbývající dva capture pointy se nedohrávají.

2.2. Map Pick/Veto

Pokud není řečeno jinak, map pick/veto funguje následovně:

  • Tým s větším seedem začíná pick & ban fázi map.
  • Účastníci postupně banují mapy. Jakmile zbyde X map (X označuje počet map, které se v daném kole mají odehrát) nastane pick fáze. Týmy již nebanují, ale pickují mapy, které chtějí hrát.
  • Mapy jsou hrány v pořadí, ve kterém jsou picknuty.
  • Map veto provádějte ve společném chatu - uchovejte screen pro případný protest.

2.3. Nastavení custom matche

2.3.1. Map Options

 

  • Map order: Single Map
  • Návrat do lobby:
    • Control mapy (Illios, Nepal & Lijiang Tower): po hře
    • Všechny ostatní: Po mirror zápase (oba týmy musí bránit i útočit)

 

2.3.2. Maps

 

  • Zakázat všechny mapy, kromě těch, které se mají odehrát.

 

2.3.3. Heroes

 

  • Hero selection limit: None
  • Všichni hrdinové jsou aktuálně povoleni
    • Role selection limit: None
    • Allow Hero Switching: On
    • Respawn as random hero: Off
    • Všichni hrdinové musí být nastaveni na "on", pokud nebudou jiné instrukce.

 

2.3.4. Gameplay Options

 

  • Skirmish only: Off
  • Health modifier: 100%
  • Damage modifier: 100%
  • Healing modifier: 100%
  • Ultimate charge rate modifier: 100%
  • Respawn time modifier: 100%
  • Ability cooldown modifier: 100%
  • Disable skins: Off
  • Disable health bars: Off
  • Disable kill cam: On
  • Disable kill feed: Off
  • Headshots only: Off
  • High bandwidth: On

 

2.3.5. Team Options

 

  • Team balancing: Off
  • When balancing occurs: After a mirror match

 

2.4. Region

Turnaj bude odehraný v evropském regionu.

2.5. Příprava na hru

Prosíme, vyřešte všechny problémy, které mohou nastat, již před zápasem. Jedná se hlavně o internetové připojení, hardwarové a softwarové problémy. Všechny tyto body mohou vést k diskvalifikaci PLAYzone adminem. Dohody mezi týmy mohou být řešené prostřednictvím battle.netu / zprávou na PLAYzone a další. Důležité dohody by měly být sepsány a potvrzeny v komentáři u zápasu. Link na heroesdraft by měly být zasílány soukromou zprávou, aby se k nim nedostala třetí strana. Ujistěte se, že je správně nastavený heroesdraft session – hlavně draft mode a mapa. Dále se ujistěte, že je správně nastavené herní lobby – mapa, game mode, picknutí hrdinové. Všichni hráči musí být registrováni pod svým týmem na PLAYzone, žádný z hráčů nesmí mít zakázáno účastnit se PLAYzone turnajů. Využívání hráčů, kteří nemohou hrát / nejsou registrováni v týmu, může mít za následek i vyloučení celého týmu z turnaje.

2.6. Náhradník

Jeden náhradník je povolen během turnaje. Může začít hrát od příští série. Náhradník nemůže naskočit do série, která již probíhá. Mějte na paměti, že náhradník musí být na soupisce týmu před spuštěním turnaje.

2.7. Nedostavení se na zápas

Pokud se oponent nedostaví na zápas do 15 minut od oficiálního začátku zápasu, napište to do komentáře k danému zápasu a kontaktujte admina pomocí TeamSpeaku / pomocí soukromé zprávy na PLAYzone. Admin není povinen aktivně kontrolovat všechny zápasy, proto je potřeba mu tuto skutečnost oznámit.

2.8. Počet hráčů

Zápasy by měly být odehrány 6 na 6. Pokud na jedné straně hráč chybí, tým může jít do zápasu v pěti hráčích.

2.9. Disconnect

Pokud se hráč během hry odpojí, tým pokračuje ve hře v nevýhodě.

2.10. Vzdaní zápasu

Pokud se účastník rozhodne zápas vzdát, automaticky prohraje a může být potrestán.

2.11. Termín protestu

Protest musí být podaný nejpozději do 10 minut po skončení zápasu, jinak je zápas uzavřen a nebude možné ho opět otevřít.

2.12. Re-host

Re-host (puštění zápasu od znovu) může být provedeno po schválení adminem. Prosím, kontaktujte admina pomocí ticketu. Při rehosted zápase si oba týmy musí vybrat stejné strany, jako v předešlém zápase. Důvodem k rehostu jsou pouze lagy a odpojení hráčů během prvních 60s hry.

2.13. Sledování zápasu - Spectator

Diváci (spectatoři) jsou v lobby povoleni jen v případě, že s nimi souhlasí oba týmy. Výjimkou jsou PLAYzone admini a osoby, které mají od admina povolené zápas sledovat (jedná se zejména o streamery a castery). Je zakázané odmítnout oficiálního PLAYzone streamera, případně osobu, kterou pozve turnajový admin ke sledování daného zápasu.

3. Výsledky

Kapitáni obou týmů jsou zodpovědní za zadávání správných výsledků ze zápasu.

4. Komunikace a podpora

Prosíme, veškeré důležitý body komunikace si screenujte (map veto, protesty...). Pro komunikaci s protějším týmem můžete využít např. battle.net klienta. Pro komunikaci s adminem využijte TeamSpeak webu PLAYzone: ts3.playzone.cz

4.1. Admin

Všichni účastníci musí dodržovat pravidla a rozhodnutí organizátorů, adminů a rozhodčích. Všechna rozhodnutí jsou finální. Konverzace, která probíhá s organizátorem, adminem nebo rozhodčím, je důvěrná. Nebude veřejně šířena.

5. Zápasová média

Zápasovým médiem rozumíme pořízené screenshoty, dema a další materiály, které souvisí s odehraným zápasem. Ty musí být archivovány po dobu 8 dní po odehraném zápase. Zápasová média musí být nahrány na stránku zápasu hned po dohrání. Zápasová média musí být výstižně pojmenována (název týmu, soupeře atp.). Bez zápasových médií nemusí být uznána kontumace zápasu nebo protest.

6. Casting a Streaming

Hráči mohou streamovat svou vlastní hru, pokud není přítomen oficiální PLAYzone caster. Minimální zpoždění je 2 minuty. Toto pravidlo platí pro hráče, oficiálního PLAYzone streamera nebo zodpovědnou osobu (určenou turnajovým adminem).