Přejít k hlavnímu obsahu

Obecná pravidla Counter-Strike

Pravidla pro MČR sezónu 2025
 

Obecné podmínky použití pravidel Counter-Strike

Pravidla se během sezóny můžou měnit, tak je prosím sledujte pravidelně.

V případě ligy či turnaje zařazeného do MČR kvalifikace (platí i pro kvalifikace do turnajů o MČR body) jsou MČR pravidla nadřazena obecným pravidlům.

Pokud tým zjistí porušení pravidel již během hraného zápasu, je povinen pozastavit zápas a neprodleně kontaktovat admina. Prosíme, aby nahlášení porušení pravidel nebylo odkládáno až po odehrání zápasu, čímž mohou vzniknout zbytečné komplikace.

PLAYzone.cz (dále jen „PZ“) si vyhrazuje právo na změnu kteréhokoliv z níže uvedených pravidel a to i v průběhu kterékoliv soutěže, v níž budou tato pravidla použita (dále jen „pravidla“).

Admin (vedoucí) každé soutěže (která tato pravidla převzala) má právo na změnu/úpravu kteréhokoli pravidla jakož i rozhodnutí o udělení výjimky v konkrétním přesně definovaném případě. Veškeré zde nespecifikované případy řeší admin individuálně. Berte prosím v potaz, že některá pravidla nelze aplikovat na všechny typy turnajů.


 

Obecná pravidla Counter-Strike:

1. Formát zápasů

1.1.   Zápas se hraje formou 5 na 5 hráčů. Minimální počet hráčů v každém z týmů, který je nutný k zahájení zápasu, je 5 (po domluvě s adminem lze udělit výjimku). Minimální počet hráčů, ve kterém lze zápas dohrát, je 4.

1.2.   Pokud se soupeř nedostaví na zápas do 10 minut po jeho oficiálním začátku (myšlen čas, který je napsaný u zápasu), bude zápas kontumován.

1.3.   Hraje se systémem MR12 na jednu mapu. Tzn. po 12ti kolech si týmy vymění strany. Zápas se „nedohrává“ - není nutno odehrát všech 24 kol. Každá soutěž má ovšem svůj herní systém, ten bude přesně specifikován v detailech turnaje (například BO1, BO3 atp.)

1.4.  Prodloužení je systémem MR3, tzn. že pro výhru je potřeba v jednom prodloužení vyhrát 4 kola. Každý hráče začíná jednotlivé poločasy prodloužení s $12,500 na svém kontě.

1.5.   Pokud není stanoveno jinak, zápasy v základních skupinách se také dohrávají. V některých případech však může být povolena i remíza.

1.6.   Každý zápas má jasně určen čas a datum odehrání, pokud není stanoveno adminem dané soutěže jinak.

1.6.1. Pokud je při vygenerování turnaje připraven rovnou zápas v 2. kole, hráči nečekají a začínají hrát ASAP.

2. Povinnosti hráčů a omezení

2.1.   Ve hře je vyžadován status PRIME u CS účtu, jinak se nelze připojit na naše servery.

2.2.   Každý hráč je povinen mít při oficiálním zápase shodné STEAM ID s hodnotou, kterou má uvedenou ve svém profilu.

2.3.   Pokud má uživatel zažádáno o změnu STEAM ID a to mu tedy v profilu nesouhlasí, požádá admina o udělení výjimky. V případě špatně vyplněného ID rozhoduje admin individuálně.

2.4.   Na zápas smí nastoupit pouze hráči, kteří nejsou blokováni (zabanováni atp.)

2.5.   Oficiální soupisky týmů vycházejí ze soupisky uvedené v soupisce týmu na PLAYzone.cz (MČR slotu).

2.6.   Kapitán každého týmu je povinen potvrdit svoji účast. Potvrdit účast lze v den zápasu dle pravidel soutěže. 

2.8.   Kapitán týmu má povinnost nahrávat screenshot výsledku zápasu jako důkaz na turnajovou stránku daného zápasu.

2.9.   Hráč je povinen respektovat rozhodnutí admina, byť se hráči může zdát jakkoliv nesmyslné. Hráč se poté může odvolat k hlavnímu adminovi. Porušení tohoto pravidla může vést k vyloučení ze soutěže a zabanování daného hráče.

2.10.  Vytváření neopodstatnených protestů k zápasu bez udání přesného popisu nebo důkazů je také zakázano. Za otevření takovéhoto protestu může být kapitán potrestán banem až na 30 dní.

2.11.  Hráč, který již odehrál kvalifikaci s týmem, který jí vyhrál, či případně v ní postoupil nemůže znovu danou kvalifikaci odehrát.

2.12. Hráč, který již z turnaje vypadl, nemůže ve stejném turnaji nastoupit jako hráč/host jiného týmu.

2.13.  Všichni hráč musí mít po dobu konání turnaje aktivní a spuštení Akros Anti-cheat.

3. Smurfing a hostování

3.1.   Smurfing - hráč nehraje pod svým hlavním účtem. 

3.2.   Ringer/faker - hráč se vydává za jiného konkrétního hráče. 

3.3.   Hostování - hráč hraje pod svým STEAM ID, ovšem hraje za tým, ve kterém není veden jako hráč.

3.4.   Smurfing je ZAKÁZÁN. Při podání stížnosti využije admin všech dostupných prostředků k ověření totožnosti hráčů.

3.5.   V  zápasech main eventů a kvalifikací je možné za mimořádných situací povolit hosta. Ovšem pouze v případě, že admin hosta schválí a je to předem povoleno v pravidlech.

3.6.   V případě technického nebo jiného problému může být během hry jeden hráč nahrazen jiným, pokud je tento součástí soupisky daného týmu. V případě že tomu tak není, musí být dodatečně nahlášen jako host a tato změna musí byt odsouhlasená soupeři a nahlášena adminovi společně s důkazem odsouhlasení. Pokud dojde k porušení tohoto pravidla, tým bude diskvalifikován. 

3.7.   Při 5v5 zápase je vždy povolen jeden host. Host musí být uvedený na týmové soupisce registrované do turnaje („přidat hráče do registrace“ -> kolonka „host v turnaji), případně nahlášený v komentáři pod konkrétním zápasem (odkaz na PZ profil). 

3.7.1. V případě navazující série turnaje se musí soupiska shodovat minimálně 3 stejnými hráči v každém turnaji. Změny názvu týmů je nutné nahlásit adminovi pro správné zapsání bodů. Pokud se turnaje účastníte v rámci stálého týmu na webu PZ, toto pravidlo neplatí. 

4. Dema a screenshoty

4.1.   Hráči nejsou povinni nahrávat in-eye demo (do konzole: record „nazev_dema“)

4.2.   Kapitán každého týmu má povinnost udělat screenshot finálního výsledku zápasu. Po skončení zápasu musí být screenshot uploadnut k danému zápasu.

5. Servery a anticheat

5.1.   Zápas se musí odehrát na PLAYzone serveru (Jak ovládat server naleznete zde).

5.2.   Pokud dojde k výpadku serveru, bude využita jeho záloha z posledního kola kde nedošlo k výpadku, resp z freezetimu daného kola (.backup roundXX). Zálohu je možné načíst jen z toho samého serveru, na kterém k výpadku došlo.

5.3.   Jestliže nastanou v průběhu zápasu problémy se serverem, které hráči nedokáží sami vyřešit, zápas pozastaví (.tech) a kontaktují odpovědného admina.

5.4.   Zneužití rconu (pluginu), či jiné narušení průběhu turnaje může vyústit až půlročním banem (pokud hráč jinému týmu změní během zápasu mapu, restartuje server, apod.).

5.5.   Akros AC je povinný pro všechny hráče a ti ho musí používat po celou dobu všech zápasů. Pokud hráč nemůže používat Akros anticheat, nebude mu povoleno účastnit se zápasu. Hráči jsou odpovědní za to, že mají vyřešené a otestované veškeré případné problémy po technické stránce se spuštěním Akros anticheatu ve svém počítači, a to minimálně 1 hodinu před oficiálním začátkem zápasu. V případě neschopnosti napojit se na server z důvodu nefunkčního Akros Anti-cheatu nebude na hráče brán zřetel.

           5.5.1. Seznam nejznámějších problémů, spolu s jejich řešením, které si každý hráč musí ověřit, je dostupný zde.

           5.5.2. Seznam PLAYzone serverů pro otestování naleznete zde.

6. Mapy a veto

6.1.   Mapa se určuje přímo na serveru (u streamovaných zápasů před samotným zápasem v komunikačním kanále) pomocí veta.

           6.1.1. Systém veta pro BO1 = AABBBA - B vybírá stranu

           6.1.2. Veto pro BO3 = Ban A, Ban B, Pick map A (Pick side B), Pick map B (Pick side A), Ban map A, Ban map B, Decider (knife round rozhodne o straně)

           6.1.3. Tým, který se na zápasové stránce nachází vlevo, začíná s banováním.

  • de_mirage
  • de_inferno
  • de_dust2
  • de_ancient
  • de_nuke
  • de_overpass
  • de_train

7. Zákazy

7.1.   Je zakázáno jakékoliv používání externího programu, který mění vlastnosti hry, a nebo zvýhodňuje hráče oproti ostatním. To zahrnuje i úpravu v ovladačích grafiky. Vyjimkou je Akros Anti-cheat.

7.2.   Je zakázáno používat vlastní modely hráčů / zbraní.

7.3.   Je zakázáno využívání bugů hry. V případě porušení proběhne backup daného kola a upozornění týmu. Při opakovaném porušení bude řešeno individuálně.

7.4.   Je zakázáno používat skiny postav „Agenty“. Všichni hráči jsou povinni používat základní vzhled postav.

8. Nepovolené pozice

8.1.   Je zakázáno využívat bugů a chyb map, pokud se však hráč na pozici nedostane legální cestou (vysazením od spoluhráče).

9. Admini a tresty

9.1.   Admin má právo sledovat průběh zápasu ze spectator modu přímo na serveru. Jeho totožnost si ověřte pomocí Steam ID v profilu admina.

9.2.   O udělení trestu rozhoduje admin dané soutěže na základě doložených důkazů. Tím může být screenshot, GOTV, in-eye demo nebo log serveru. Mezi důkazy nepatří log z TS ani jiné dokumenty, které lze snadno falšovat (screen ze serveru bez tabulky).

9.3.   Admin může týmu udělit výjimečný trest , případně tým vyloučit ze soutěže (to pouze po dohodě s hlavním adminem). Trest je udělován např. při opakovaných prohřešcích, závažných proviněních nebo neuposlechnutí výzvy admina.

9.4.   Kontumace zápasu (může být řešeno jinak dle rozhodnutí admina)

9.4.1. Jeden a více nepovolených hostů v zápase

9.4.2. Ringer/faker (+ případné vyřazení z ligy / ban hráče)

9.4.3. Cheating (+ ban hráče)

9.4.4. Podvod s GOTV (například delay 0s)

9.4.5. Nedodání in-eye dema (+ ban hráče)

9.4.6. Nepovolené restartování mapy / zápasu po jeho zahájení

9.4.7. Nesportovní chování, hrubé porušení pravidel PLAYzone (záleží na rozhodnutí admina)

9.4.8. Využití bugu hry

9.4.9. Připojení hráče týmu A do týmu B během hry (LIVE)

9.4.10. Zneužití technické pauzy

9.5.   Admin má také právo rozhodovat o výši trestů individuálně.

9.6.   Proti rozhodnutí admina se lze odvolat k hlavnímu adminovi.

10. Doplňující pravidla

10.1.   Za nesportovní či jinak nevhodné chování může být uložen ban v maximální výši až 3 měsíce

10.2.   Za vědomou hru se zabanovaným hráčem může být uložen ban v maximální výši až 6 měsíců

10.3.   Za cheating či další závažná porušování pravidel může být uložen ban v maximální výši až 10 let (permanentní)

10.4.   PLAYzone také převádí VAC bany udělené na steamu pro hru Counter Strike a veškeré bany udělené společností Akros, u kterých je zřetelně prokázáno, že VAC ban je opravdu na CS a STEAM ID bylo hráčem používáno na PLAYzone.

10.4.1. PLAYzone.cz dodržuje politiku přenášení banů za cheating z respektovaných domácích i zahraničních portálů (Faceit, ESEA atd.), jejichž délka se v plné délce převádí.

10.5.   Za vytvoření multiúčtu může být udělen trest ve výši několika let (permanentní ban).

10.6.  Všichni hráči se chovají s respektem směrem k jejich protihráčům a drží se standardních civilizovaných pravidel. Jestliže se hráč bude chovat neslušně, musí počítat s výstrahou nebo jinou formou trestu. Kromě toho hráčův tým riskuje vyloučení z turnaje.

10.7.  Pokud byl hráči udělen ban na jednom z účtů PLAYzone, hráč se nesmí zúčastnit žádných turnajů pořadaných PLAYzone na jakémkoliv jiném učtu. Za porušení tohoto pravidla může být hráči uložen ban v maximální výši 6 měsíců. Při opakovaném porušování tohoto pravidla budete zabanováni permanentně.

10.8.  Pokud váš soupeř svévolně opustí hru, musíte v každém případě podat protest a doložit důkaz ve formě screenshotu či IE dema. Není vám dovoleno zadávat jakýkoliv výsledek. Pokud se zápas dostal do stavu, ve kterém je již možné vyhodnocení výsledků, výhra může být přiznána týmu, který v zápase zůstal. Rozhodnutí, jestli je možné zápas vyhodnotit nebo ne, je v každém případě na odpovědném adminovi.

10.9.   Coach (trenér) je při zápasu POVOLEN jestliže je v soupisce týmu.

10.10.   Kapitán týmu je zodpovědný za své hráče a jejich chování. Pokud kapitán zjistí, že jeho hráči jednají v rozporu s pravidly PLAYzone, je jeho povinností takové jednání nahlásit odpovědnému adminovi. Pokud tak neučiní, může být trest udělen i jemu.

10.11.   Urážlivé, rasistické nebo jinak nevhodné názvy týmu jsou PŘÍSNĚ zakázány v jakémkoliv turnaji pořádaném portálem PLAYzone. Porušení tohoto pravidla může vést k vyloučení týmu z turnaje a zároveň penalizaci kapitána týmu (záleží na adminovo rozhodnutí).

10.12.   Zápasy, které mají oficiální stream ze strany pořadatele mají hráči ZAKÁZÁNO streamovat.

10.13.   Každý tým má nárok na taktickou či technickou pauzu. V případě technické pauzy musí být tým schopný odůvodnit o jaký technický problém se jedná.

       10.13.1. Tým má právo na 3 taktické pauzy, které trvají 30s pomocí příkazu .tac

       10.13.2. Technická pauza, která se aktivuje pomocí .tech, může trvat maximálně 5 minut v kuse, pak musí dojít k unpausování.

       10.13.3. Pokud mapa dospěje do prodloužení, všechny zbývající taktické pauzy budou zrušeny a každý tým obdrží jednu taktickou pauzu, kterou může využít v této části prodloužení. Pokud mapa postoupí do dalšího prodloužení, proběhne stejný proces - všechny zbývající timeouty budou odstraněny a každý tým obdrží jeden další timeout. Taktické pauzy se v prodloužení nesčítají.

10.14.   Týmy kvalifikované do finále dané série musí do finálového turnaje nastoupit pod soupiskou, která se shoduje v nadpoloviční většině se soupiskou z kvalifikace, ze které daný tým postoupil.

10.15.   Pravidla tiebreaků pro bodovou shodu v základních skupinách

         1. Při bodové shodě 2 týmů  

  • rozhoduje výsledek vzájemného zápasu 

         2. Při bodové shodě 3 a více týmů 

  • Celkový počet nasbíraných bodů ve vzájemných zápasech týmů se shodným počtem získaných bodů
  • Celkový rozdíl vyhraných/prohraných kol (čím vyšší tím lepší) ve všech odehraných zápasech ve skupině 
  • Celkový počet prohraných kol (čím nižší tím lepší) ve všech odehraných zápasech ve skupině
  • Mini tabulka týmů se shodným počtem získaných bodů v základní skupině
    • Rozdíl vyhraných/prohraných kol ve vzájemných zápasech týmů se shodným počtem bodů
    • Počet prohraných kol (méně prohraných kol je lepší) ve vzájemných zápasech týmů se shodným počtem bodů
  • Opakování zápasů mezi týmy se shodným počtem bodů ve skupině 

 

Obecné ustanovení

1. Úvodní ustanovení
1.1.   Tato pravidla upravují podmínky účasti v esportovních soutěžích v počítačových hrách (dále jen „soutěž“), pořádaných společností PLAYzone.cz s.r.o. (dále jen „Pořadatel“).

1.2.   Pořadatel si vyhrazuje právo tato pravidla kdykoli jednostranně měnit, a to i v průběhu již zahájené soutěže. Účastníkům soutěží (dále jen „hráčům“) Pořadatel doporučuje pravidelně kontrolovat aktuální znění těchto pravidel.

1.3.   Účastí v soutěži potvrzuje každý hráč či, v případě, že smlouvu o účasti v soutěži uzavírá právnická osoba - tým, tento tým, že se s těmito pravidly seznámil, vyjadřuje s nimi souhlas a zavazuje se je plně dodržovat. Stejný souhlas a závazek se vztahuje i na další osoby, které se podílejí na účasti hráče nebo týmu v soutěži, zejména trenéry, manažery a technické pracovníky.

1.4.   V případě, že se soutěž koná jako součást kvalifikace na Mistrovství České republiky (dále jen „MČR“) nebo obdobné vyšší soutěže, mají taková pravidla přednost před těmito pravidly.

1.5.   Administrátor soutěže (dále jen „admin“) je oprávněn rozhodovat o výkladu těchto pravidel, udělovat výjimky, rozhodovat v případech, které nejsou výslovně těmito pravidly upraveny, a uplatňovat individuální posouzení s přihlédnutím k okolnostem konkrétního případu.

 

2. Zastoupení hráčů právnickou osobou

2.1.   V případě, že se hráči účastní soutěže prostřednictvím právnické osoby (např. esportové organizace), tato právnická osoba tímto prohlašuje, že:

a) je oprávněna jednat za všechny hráče, které v soutěži zastupuje, a že za ně vyslovuje souhlas s těmito pravidly a podmínkami soutěže;

b) obdržela od každého hráče, kterého zastupuje, písemný souhlas s tím, že je oprávněna za něj být příjemcem případných výher a že souhlasí s podmínkami soutěže v plném rozsahu;

c) zavazuje se rozdělit veškeré výhry mezi hráče spravedlivě a v souladu s interními pravidly v týmu;

d) bere na vědomí, že Pořadatel nenese žádnou odpovědnost za případné spory mezi hráči a právnickou osobou ohledně výplat výher a že výplata výher právnické osobě nahrazuje plnění vůči všem zastupovaným hráčům.

 

3. Zastoupení hráčů kapitánem týmu
3.1.   V případě, že se účastníci soutěže účastní přímo, se zapojením týmového kapitána, který je fyzickou osobou, tento kapitán prohlašuje, že:

a) je oprávněn jednat jménem všech členů týmu, které v soutěži zastupuje;

b) obdržel od každého hráče týmu písemný souhlas s tím, že může jeho jménem převzít případné výhry, a že hráči souhlasí s pravidly soutěže;

c) se zavazuje rozdělit případné výhry mezi jednotlivé hráče transparentně a bez zbytečného odkladu;

3.1.   Hráči souhlasí, že Pořadatel nenese žádnou odpovědnost za rozdělení výher v rámci týmu a že výplata výher kapitánovi je považována za úplné vypořádání nároků všech členů týmu vůči Pořadateli.

 

4. Kapitán týmu

4.1.   Každý tým je povinen určit jednoho hráče jako kapitána týmu (dále jen „kapitán“).

4.2.   Kapitán jedná jménem týmu v komunikaci s Pořadatelem a adminy soutěže.

4.3.   Kapitán provádí:

a) potvrzení účasti týmu v jednotlivých zápasech v den jejich konání,

b) řádné nahrání screenshotů a výsledků zápasů,

c) řešení protestů a technických záležitostí,

d) dodržování pravidel svým týmem a informování týmu o pokynech admina,

e) rozdělení případné výhry v případech, kdy tým není zastoupen právnickou osobou nebo tým nemá jiného společného zástupce.

4.4.   Kapitán je disciplinárně odpovědný za chování svých spoluhráčů. Pokud kapitán zjistí, že jeho hráči jednají v rozporu s těmito pravidly, je jeho povinností takové jednání nahlásit odpovědnému adminovi. Pokud tak neučiní, může být trest uložen i jemu. Porušení pravidel týmem může být přičteno k odpovědnosti kapitána.

 

5. Fair play

5.1.   Pořadatel prosazuje na jím pořádaných soutěžích dodržování pravidel fair play. Všichni hráči se chovají s respektem k ostatním hráčům a dodržují základní pravidla slušnosti a občanského soužití. Za porušení takových pravidel může být hráči uloženo napomenutí a ve zvlášť závažných případech může být hráč vyloučen z další účasti v turnaji.

5.2.  Za nejvážnější porušení pravidel fair play Pořadatel považuje zejména:

a) úmyslná prohra;

b) pokus o podplacení;

c) podvody při sázení;

d) vyhrožování;

e) další jednání v budoucnu považovaná za nepoctivá při dané hře.

5.3.   Porušení pravidel fair play bude posuzováno vždy individuálně a za tato jednání bude ukládána vždy pro konkrétní případ určená sankce s ohledem na povahu a závažnost porušení pravidel, a to buď jednotlivému hráči, týmu, nebo členům organizačního týmu. Zejména může být udělen trest kontumace zápasu, vyloučení týmu ze soutěže, ale i zabanování hráče či celého týmu.

5.4.   Urážlivé, rasistické nebo jinak nevhodné názvy týmu jsou přísně zakázány v jakémkoliv turnaji pořádaném Pořadatelem. Pořadatel účast týmu s takovým názvem v soutěži neumožní a zjistí-li admin takové porušení až po zahájení soutěže, může být tým ze soutěže vyloučen.

 

6. Pravidla výplaty a předání výher

6.1.   Výhry jsou vypláceny na základě výherního protokolu přímo hráčům nebo osobám, které hráče zastupují na základě těchto pravidel (kapitán), případně právnické osobě dle čl. 2. Pokud vítězný tým není přihlášen jako právnická osoba, obdrží jeho kapitán výherní protokol. Vyplněný výherní protokol kapitán musí vrátit do 14 dnů od obdržení na e-mailovou adresu, ze které byl doručen, jinak zaniká nárok na výhru.

6.2.   Výhra je splatná do 60 kalendářních dnů ode dne doručení řádné faktury či řádně vyplněného a dodaného výherního protokolu.

6.3.   Podklady k fakturaci za turnaj se zasílají do 3 pracovních dnů po skončení turnaje.

6.4.   Faktura musí být vystavena nejpozději do 14 dnů od obdržení podkladů dle odst. 1.1 a 9.3.

6.5.   V případě hostování se výhra vyplácí organizaci, za kterou hráč v turnaji oficiálně nastoupil, i pokud není jejím členem. Tato organizace je následně povinna zajistit výplatu výhry hostujícímu hráči.

6.6.   V případě prokázaného neoprávněného zadržování výhry ze strany organizace zastupující hráče nebo kapitána týmu, může Pořadatel rozhodnout o diskvalifikaci týmu nebo o zákazu účasti v budoucích soutěžích.

6.7.   Hmotné výhry jsou zasílány do 60 dnů od obdržení kompletní dodací adresy pro účely dodání výhry.

6.8.   Přijímající osobu za výherce kontaktuje administrátor za účelem poskytnutí údajů potřebných k doručení výhry.

6.9.   V případě jejich nedodání ve lhůtě stanovené administrátorem výhra bez náhrady propadá.

6.10.   Hmotné výhry jsou zasílány prostřednictvím kurýrní služby nejpozději do 60 dnů ode dne doručení úplných údajů pro dodání.

6.11.   V případě, že si výherce hmotnou výhru nepřevezme, nárok na výhru zaniká, pokud se Pořadatel nerozhodne pro opětovné doručení. V takovém případě má výherce povinnost uhradit náklady spojené s opětovným doručením zásilky.

6.12.   Výhry vyplácené na zahraniční účty budou poukázány v měně EUR dle kurzu ČNB platného k prvnímu dni měsíce, ve kterém výhra vznikla.

6.13.   Pořadatel žádným způsobem neodpovídá za rozdělení, vypořádání a výplatu výhry mezi jednotlivým hráči v týmu v případě, že tato výhra byla vyplacena nebo dodána osobě, která podle těchto pravidel hráče zastupuje.