Pokud očekáváte, že rozeberu do detailu, proč je Danger Zone nepovedený, tak jste tu nesprávně. Co se týče samotného gameplaye, udělejte si názor vlastní. A minimálně většina z vás bude se mnou v kritice souhlasit.
To jsem si tak v poklidu procházel nový obsah v Battlefieldu V a přemýšlel, co by mohly přinést The Game Awards v noci. Spekuluje se o řadě zajímavých věcí, ale ještě před tím se Valve vytáhlo s velkým oznámením. Vývojáři se rozhodli s ničím neotálet a současně s oznámením nového battle royale módu s názvem Danger Zone vypustili i update, který okamžitě dovolil hráčům si jej v mžiku vyzkoušet. Takřka každý streamer, který má s jakýmkoliv podobným typem her co do činění, tak vypnul do té doby vysílanou hru a stáhl si 850 MB update, aby byl jedním z prvních, kdo Danger Zone svým fanouškům přinese. Setkalo se to ale s úspěchem?
Vzhledem k tomu, že jsem se uchýlil k tématickému blogu, tak si domyslíte, že nikoliv. U CS:GO se v podstatě roky čekalo na něco velkého. Vždyť ani operaci pro casual hráče jsme neměli už dlouhé měsíce, nejdelší dobu než kdy předtím. Nový engine Source 2 by byl až moc optimistický, ale bylo veřejným tajemstvím, že vývojáři se soustředili na určitý projekt, aby ho vyladili k dokonalosti. Někteří byli i spatřeni, jak testují mapu, která byla označována jako survival, před necelým týdnem unikl i finální název mapy. Battle royale je v současné době největším trendem a pokud by to Valve dokázalo správně uchytit, mohlo by to hře pomoct. Stal se dost možná až přesný opak.
Mód s názvem Danger Zone usadí váš 1, 2 nebo 3členný tým do malé mapy o 18 hráčích, kde je jeho cílem zůstat naživu jako poslední. To by byla první indicie, že nepůjde o nic převratného, ale nemusela ve výsledku nic znamenat. Sám jsem se na vyzkoušení nemohl dočkat a dokonce jsem pustil stream, kde jsem počkal na kolegy z PLAYzone týmu, abychom se podívali módu na zoubek. Mám za sebou CS:GO a hlavně starších vydáních desítky až stovky hodin hraní casual módů, jako jsou GunGame, MiniGames a já nevím co všechno. A kéž bych mohl po hodině hraní Danger Zone zařadit alespoň mezi tyto režimy, které nejsou kompetitivní, ale dokáží opakovaně zabavit.
Největší zbraní Counter-Strike je a vždy byl movement, a vše s ním spojené, který z něj pocitově vytvořil to, díky čemu CS:GO dnes hrají stovky tisíc lidí po celém světě. A to je bohužel jediným plusem Danger Zone. Vývojáři se pokusili vytvořit opravdu velký hype okolo tohoto oznámení, že jsem i já doufal, že by to mohlo být něco rozumného, co podpoří nebo rozvine scénu, nebo co bude alespoň rozumným pokusem o rozšíření hráčské báze, i kdyby mělo jít čistě o casual hráče. Danger Zone se jednoduše nepovedl, není dodělaný. Přechod na free-to-play model může leckdo kritizovat, ale může řádově hráče dlouhodobě k CS:GO přilákat. Ale co ti noví hráči mají hrát?
Jednoduše řečeno, Danger Zone je zábavou na hodinu, v případě streamerů možná na dvě. Pokud v něm někdo tu zábavu vůbec najde, tak ho to právě po určitém časovém úseku přejde. Nemá to žádný prvek, který by do vás vnesl pocit, že si hru zahrajete další a další den znovu. Poctivě jsem si prošel řádově dvě desítky domácích i zahraničních Twitch kanálu a "k mému překvapení" z nového módu nebyl unesený jediný z nich. Pokud je tohle vše, na čem Valve pracovalo a s něčím přínosnějším se v nejbližší době nevytasí, tak je to průšvih. A to se krotím.
Jsem z toho prostě zklamaný, protože mi na značce Counter-Strike záleží a protože jde o skutečný přešlap. Nad příchodem nového režimu by se dalo po pár hrách mávnout rukou a zbytek života jej ignorovat. Ale vše se bohužel tváří tak, že vývojáři od Danger Zone očekávali úspěch, že by přesně tohle mohlo CS:GO opět nastartovat a dlouhodobě zvýšit čísla hranosti. Celkový krok přesunu k free-to-play může být kritizován, ale se správným uchopením rozdělení Prime a Non-Prime, spolu s nastavenou banovací politikou a kvalitním přístupem FACEITu a dalších platforem vedlejší strany, by to mohlo hře pomoci. To by se však kýžený casual mód musel podařit.
Battle royale sám o sobě se dá uchytit takřka jakkoliv, což předvádějí všelijací vývojáři. Naposledy tu máme třeba Spellbreaker, který je však až moc "hard-to-play" na dnešní dobu, nebo Ring of Elysium, který je pro casual hráče parádní volbou na večerní zabavení nebo pro hráče např. PUBG hrou číslo dvě. Valve má ve svých rukou trumfy čistého gameplaye, který má CS:GO prostě a jednoduše na trhu nejlepší. Bohužel k tomu nedokázali přidat nic dalšího, aby z Danger Zone byl alespoň průměrný herní mód. Vzhledem k tomu, jak dlouho se na tomhle projektu pracovalo a řada dalších se kvůli němu pozastavila, jsou mé obavy z budoucnosti CSka větší než kdy předtím.
Sám už aktivním hráčem Counter-Strike nejsem, ale v srdci to pro mě navždy bude číslo jedna. Hra jako taková se bohužel v dnešní době musí alespoň zčásti vyvíjet a není to jediný projekt, u kterého se ve Valve netrefují tam, kam by měli. Může se to zdát jako hrocení malichernosti, ale pokud se v kancelářích neproberou, ryzí dokonalost základu Counter-Strike gameplaye už brzo nemusí stačit, aby uspokojila vyvíjející se hráčskou základnu. Teď už mi nezbývá jen doufat, že se Valve nerozhodne naplno podpořit tuto podobu battle royale v esportu, to by byl ten opravdový hřebíček do rakve. Když už na to přijde a CS:GO i battle royale zbožňujete, radši si zahrajte Go 4 The Kill.
Očekávání předchází zklamání. A hráčská komunita neodpouští.
Dal jsem si hodinu gameplaye, vyhrál hru, aby se neřeklo, a stačilo.
Tohle jsou mé následné pocity plné zklamání, a sám jsem zvědavý, co vlna nevole přinese.
Měl jsem vymyšlené vtipy na odlehčení situace, ale s každou větou mě situace trápila víc a víc.
Teď si radši z pohledu battle royale hráče počkám na oznámení nové PUBG mapy Vikendi.
A jaký je na váš názor na tuhle problematiku?
P. S. O spojených potížích s novým updatem, který přidal do hry házení molotovů do neomezené vzdálenosti a další podobné bugy, samozřejmě vím, stejně jako o crashování na AMD, ale v koutku duše věřím, že to jsou opravdu jen bugy a v nejbližší době přijde hotfix, který se klasické stránky hraní nijak nedotkne.