Brno, 22. září 2014 - studijní skupina MU Game Studies ve spolupráci s partnerskými univerzitami pořádá první ročník konference Central & Eastern European Game Studies (#CEEGS2014). Konference se uskuteční 10. – 11. října na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně se záměrem vytvořit prostor pro setkání akademiků, vývojářů a veřejnosti, aby společně diskutovali o fenoménu digitálních her v regionu střední a východní Evropy.
Cílem dvoudenního setkání je překonat bariéry mezi herními odborníky v jednotlivých zemích regionu, stejně jako odstranit překážky mezi akademickou obcí a průmyslem. Hlavním hostem a řečníkem bude Espen Aarseth (IT University of Copenhagen), světově proslulý odborník a jeden z otců-zakladatelů oboru herních studií. Na konferenci zároveň přivítáme i další akademické řečníky z více jak deseti zemí světa. Mezi další hosty se řadí zástupci vývojářských studií, jako například jsou Sos Sosowski (McPixel), Petra Opělová (Square Enix), Jan Kavan (CBE Software), Jiří Zlatohlávek (Bohemia Interactive), Jaroslav Kolář (Blizzard/EA ČR) a další...
Early-bird registrace byla pro návštěvníky prodloužena do 26. září! „Nepropásněte výhodnější vstup a buďte mezi prvními,“ láká jeden z organizátorů Jan Miškov. Konference je studentům partnerských univerzit přístupná zdarma a jejím jazykem je angličtina.
První den konference bude probíhat řada odborných přednášek zaměřených na studenty a akademické pracovníky. Příspěvky se věnují specifikům her v kontextu střední a východní Evropy. Přes regionální zaměření je konference otevřená odborníkům z dalších zemí, a to zejména kvůli usnadnění mezinárodní spolupráce.
Druhý den se program soustředí na vývoj a obchodní stránku her, přičemž zahrnuje přednášející z větších i nezávislých vývojářských studií. „Poprvé můžeme studentům a zájemcům umožnit setkání se zástupci zahraničních i lokálních vývojářských studií na společné půdě univerzity,“ dodává programový koordinátor Jaroslav Švelch.
Díky jejich společné historii mají hry ze zemí střední a východní Evropy řadu společných rysů a vlastností. Staly se nedílnou součástí hlavního kulturního proudu posledního desetiletí. Velké množství vývojářských studií (více než 30 jen v České republice) soutěží v globalizovaném herním průmyslu, zatímco reflexe herního média vstupuje do hlavního proudu akademického výzkumu.
Součástí celé události je i část oficiální herní výstavy Retrogaming zapůjčená z Regionálního muzea Litomyšl, sada praktických workshopů a dokumentární promítání filmu o LARP hrách.