Přejít k hlavnímu obsahu

BMW, Nike nebo Kia. Jaké nejlepší reklamní kampaně se v esportu objevily za uplynulý rok?

13. 1. 2022 | 18:51 Zajímavost
Rok 2021 skončil relativně nedávno, proto není ještě pozdě se za ním ohlédnout a zjistit, co zajímavého se vlastně odehrálo. Pro esport, stejně jako pro skoro každé další odvětví, je reklama takřka nezbytnou záležitostí – napadlo vás, jaké nejkreativnější reklamní kampaně se v roce 2021 objevily? Pojďme se na ně podívat.
Jaké nejlepší reklamní kampaně se v esportu objevily za uplynulý rok? Podívejte se sami!
Jaké nejlepší reklamní kampaně se v esportu objevily za uplynulý rok? Podívejte se sami!
Zdroj: BMW

Reklama je důležitá nejen v gamingu. Přehled těch nejzajímavějších, a zároveň významných, podmanivých a výjimečných reklamních kampaní za uplynulý rok přinesl web Esports Insider. Nechybí dlouhodobé kampaně, ale také jednorázové spolupráce. Jelikož něco jako „zajímavost“ nejde úplně dobře změřit, pořadí reklam je náhodné a je tak čistě na vás, která vám přijde „nej“. 

Erste Group x LEC: Esports Doomsday

League of Legends je pro své zábavné reklamní kampaně známé, není tedy překvapivé, že LEC se v pravidelném seznamu od Esports Insider objevuje opakovaně. Krátký film vznikl ve spolupráci s Erste Group, která zajišťuje finanční služby. Ve filmu se objevují zoufalí hráči, kteří pálí herní židle a ničí počítače poté, co v televizi zazní, že esport není vlastně sport. Láska k esportu nakonec ale zvítězí. S hashtagem #believeinyourself kampaň cílí na hráče a fanoušky, aby ignorovali hatery a věřili v sami sebe, tak jako vždycky. 

BMW: Rok v rivalitě

V roce 2020 BMW, německý výrobce automobilů, motocyklů a motorů, oznámil partnerství s celkem 5 prominentními esportovými organizacemi, jmenovitě s Cloud9, Fnatic, FunPlus Phoenix, G2 Esports a T1, v rámci své víceleté kampaně. Kampaň nese název #UnitedInRivalry. V souladu s poselstvím kampaně to můžeme považovat od BMW za globální přístup, neboť tyto organizace sídlí v Severní Americe, Anglii, Německu a Číně. V dalším kroku kampaně bylo cílem BMW vytvořit „brutální soutěž“ vytvořením spojenectví mezi některými z nejlepších esportových organizací, které jsou si navzájem konkurencí.

A společnost splnila své slovo, kdy o několik měsíců později přišla s teaserem na manga sérii jménem Heroes of Rivalry. V manze se objevují hráči z partnerských týmů a čelí dobrodružstvím v paralelním fantasy vesmíru. V sérii nechybí ani novinky týkající se budoucího zapojení BMW do esportu.

Ralph Lauren x G2 Esports

Značka Ralph Lauren nabízí luxusní módu. Když se tváří její kampaně stal Martin „Rekkles“ Larsson, nebyl to rozhodně špatný výběr. Oznamovací video ukazuje, že Ralph Lauren se stává exkluzivním módním dodavatelem pro G2 Esports. Jedná se o vůbec první vstup značky do esportu. Kromě toho se kampaň překrývala s wimbledonskou kampaní módní společnosti, která představovala Rekklese spolu s dalšími tradičními sportovci, což symbolizuje rovnocenné postavení esportu mezi tradičními sportovními disciplínami. 

ESL a Intel: 20 let spolupráce

Bez ESL, Intelu a jejich dlouholeté spolupráce by pravděpodobně esport dnes nebyl takový, jaký je. U příležitosti oslav dvacetiletého partnerství Intel Gaming sdílel video zachycující některé z největších a nejdojemnějších chvil v historii esportu. Reklama je plná emocí a jistě nenechá žádného fanouška esportu chladným.

Nike x T1: Prostě gamer

Není žádným tajemstvím, že esport, stejně jako jiné oblasti, může být dost toxické prostředí. Své o tom ví i korejská esportová organizace T1. Ve videu, v němž se objevuje bývalá streamerka organizace JisooGirl, T1 se společností Nike poukazují na genderovou zaujatost v gamingu a propagují jednoduché, ale zároveň silné poselství: „Přestaňte nenávidět hráče, buďte prostě lepší. Všichni jsme jen gameři.“

Rogue x Kia

Poté, co severoamerická esportová organizace Rogue oznámila, že obnovila své partnerství s výrobcem automobilů Kia Motors, vyšlo video na podporu příběhu značky „Hnutí, které inspiruje.“ Ve videu vystupuje bývají hráčtýmu Steven „Hans sama“ Liv, který mluví o inspiraci k dosažení svých cílů v kreslení i esportu a zdůrazňuje význam ambicí, vášně a touhy se zlepšovat. Součástí kampaně bylo několik dalších spotů s hráči Rogue, které se soustředily na inspiraci jako hlavní sílu, jež nás pohání. 

Fnatic x Jack Link’s

Jack Link's ve spolupráci s Fnatic vsadil na „režim bestie“, nebo v tomto případě „REŽIM BEEEFF“, který je popisován jako katalyzátor všech herních úspěchů. Spot naznačuje, že tohoto stavu herní dominance dosáhnete tím, že sníte hovězí sušené maso od Jack Link’s. Do kampaně se mohli zapojit i sami fanoušci, kteří sdíleli své největší #BeefMode momenty a mohli vyhrát herní periferie s tématikou Fnatic. Jejich videa také mohla být sdílena na sociálních médiích Fnatic. 

Williams Racing: Jeď. Ať se děje cokoliv. 

Video od Williams Racing představuje filozofii organizace: „Jeď. Ať se děje cokoliv.“ Ukazuje zapálenou řidičku na její cestě od hraní závodních her až ke skutečnému řízení. Video doplňuje vynikající hudba a poutavé vizuální zpracování. Skvělá reklama tak ukazuje, že i závodnická kariéra může začít jako pouhý koníček.