Přejít k hlavnímu obsahu

Nová dota ? A názory profíků ?

Nedávno vyšla nová DotA - 6.50 a záhy na ní 6.50b. Na tuto verzi se dlouho čekalo, protože tvůrce Doty - Icefrog se svým týmem slibovali opravdu velké změny. Oficiální link pro stažení této verze + prozatimní stabilní verze je tento .Zde najdete anglický changelog. Do češtiny ho přeložil Slambik zde. A co si o této verzi, nové éry Doty, myslí světová špička + cze/svk DotA stars? Portál www.dota-league.com udělal rozhovor se známými jmény, pár jsem jich přeložil + udělal rozhovory s některými našimi hráči.
Výchozí obrázek

Nedávno vyšla nová DotA - 6.50 a záhy na ní 6.50b. Na tuto verzi se dlouho čekalo, protože tvůrce Doty - Kanada Icefrog se svým týmem slibovali opravdu velké změny. Oficiální link pro stažení této verze + prozatimní stabilní verze je tento .
Zde najdete anglický changelog. Do češtiny ho přeložil Česko Slambik zde. A co si o této verzi, nové éry Doty, myslí světová špička + cze/svk DotA stars? Portál www.dota-league.com udělal rozhovor se známými jmény, pár jsem jich přeložil + udělal rozhovory s některými našimi hráči.

Švédsko mouz.Drayich : No, v první řadě se mi změny líbí. Speciálně změna s blink-daggerem je pěkná, ale nejsem si jistý jestli by to mělo zůstat přesně takhle. Změny které udělají z daggeru víc offensivnější item než defensivnější jsou velmi dobré. Teďka je velmi těžké použít dagger pro záchranu - jeden hit a už ho nepoužijete. Hrdinové jako Lina/Lehsrack nemůžou nevydržet proto se začne stavět místo daggeru pointbooster/ogreaxe.

Dánsko MYM|Maelk : Jěště jsem verzi nezkoušel, ale myslím si, že kterákoliv
změna, která se týká oslabení daggeru je genialní! Hrdinové jako Lina/Leshrack jsou o dost slabší teďka, ale to určitě není špatně.
Oba dva byli až moc silní, dle mého názoru.


Rusko Virtus|sahka : Tyhle změny komplétně oslabili gangovaní a tým, který
získal výhodu v prvních 15ti minutách, není už v takové výhodě jako dříve.
Strategie díky změnám s flaškou a daggerem budou dost rozdílné. Dle mého
názoru, lze dagger použít u herů jako je Eearth Shaker, Sand King, Magnus etc. Flaška je teď dost nepoužitelná pro mnoho hrdninů. Nejdluležitější věc je, že
oslabili gangovaní a zlepšili damage dealers hrdiny. Ja to teď vidím tak, že se
začnou zase hrávat old school taktiky z verze 5.84, tedy 5v5 fighty budou
nejdůležitější a nemůžete trickovat soupeře tak jako doposud a neujdete jim. Možná se mýlím, jelikož zlepšili Sange/Yasha na rychlejší movement speed, ale stejne pořád potřebujeme čas aby jsme viděli jak to všechno půjde s novou verzí.


A co na to říkají lidé z naší scény? Kteří se taktéž dobře vyznají ? :)

Slovensko nEph.Ervss : Ak sa 6.50b bude hravat normalne v ligach a na cwckach tak to bude obrovska zmena , hlavne ten scourgovsky les je pre mna dost takym prekvapenim dalej hrozne vela zmien co sa tyka herov. Invoker bude ofc bannuty ako kazdy novy hero. Dalsia zmena bude pre asi kazdeho upraveny Dagger ktory je uplne na nic kedze ho v podstate nemozes pouzit na utek , uplne sa tym zmeni itembuild a styl hry niektorych hracov / herov. Osobne si ale myslis ze 6.50b tak skoro na svetovej dota scene neuvidime pretoze na tak velku zmenu este nie sme pripraveni. Ale ked sa tak stane tak velku vyhodu dostanu mass ulti herovia ktorym z tej ich ulti uz proste neodblinknes.

Česko Santhos : Myslím, že změny, co icefrog dělá jsou dobré. Evidentně se snaží, aby se v budoucnu dalo využít co nejvíce hrdinů a tak rozvinou strategické možnosti při picku. Pro mě je hodně zásadní změna daggeru, v podstatě to teď moc není dagger of escape, ale spíš dagger of iniciate. Nepochybně dalšími zajímavými změnami jsou zeslabení QoP, předělání Euleru a Gunisoo a opětovné vrácení speed bonusu k windwalku Bona. Na jednu stranu mě potěšilo, že se vrátil na scénu Invoker, poněvadž je to opravdu zajímavý hrdina, ale radši bych viděl icefroga soustředěného na ještě víc na balance hry. Mé oblibené změny: přidání novách creepů a tak zlepšení chenových šancí pro něco dobrého a pak přidáni animace k moon wellům, která absolutně nemá vliv na hru, jak sám icefrog v changelogu píše.

Česko Slambik : Rozhodně jsem novou verzi uvítal, asi jako každý. Změn je v teéo verzi nebývale a tak rozsáhlý changelog již opravdu dlouho nebyl. Nejsem zastáncem tolika změn najednou, ale co můžeme dělat. Za jednu z největších změn považuji asi nerf Dagger of CANT ESCAPE NOW, který by se i dle mého názoru měl přejmenovat. Dalši změny jako úpravy terénu mapy a úpravy receptových itemů také hodně změní styl hraní. IceFrog a ostatní kolem Doty jsou si vědomi, že je nutné hru zrychlit, možná proto nové úpravy neutralů? Hráči (diváci) jsou unaveni z PRO úniku a chtěli by radši více killu a to zrychlí hru. Také se do hry dostavají itemy, které by postavil jen Kacer (HoD, která se mi nyní velice líbí). Nerf flašky a buff ROHu možná někoho přesvědčí jezdit svého hrdinu na perseverenci namísto bottle. Take chceme vidět nové hrdiny v akci, takže není náhoda, že kombo Enigma+Yurnero našlo své místo mezi buffech. Taktéž považují za krok vpřed ruzné nové příkazy, které vylepší utrpení některých lidi na publiku (-swapall, -kickafk apod). Neměl bych také zapomenout na znovuodemknutého multiskillového hrdinu Invokera, ktereho teď všichni testuji jako o život.

A co vám? Líbí se Vám změny v nové dotě?

Zold.4K