Přejít k hlavnímu obsahu

24 000 Kč ročně? Tolik podle průzkumu utratí průměrný mileniál v gamingu

18. 5. 2022 | 14:00 Gaming
Na hrách utratí každý člověk jiné peníze. Někdo si koupí dvě hry ročně, někdo se u deváté hry v měsíci diví, že už na svém účtu nemá peníze. Jak vyplývá z průzkumu od The All Home Connections, v Americe všechny generace dohromady za celý život „investují“ do gamingu 5 miliard Kč.
Ceny počítačových her se mohou vyšplhat do několika tisíců
Ceny počítačových her se mohou vyšplhat do několika tisíců
Zdroj: tecake.com

V gamingu se točí obrovské peníze. Přesto, že se najde pár výjimečných, pro které peníze nejsou tak důležité, pro spoustu lidí to je hlavní zdroj obživy. Většinu ale stále tvoří lidé, kteří hrají jen tak pro radost po práci či škole. Průzkum od The All Home Connections ukázal, kolik lidé v rámci gamingu utratí. A že to jsou opravdu obrovské částky.

Kolik každá generace utratí na hrách?
Kolik každá generace utratí na hrách?
Zdroj: attsavings.com

V průzkumu bylo mapováno hned několik oblastí. Zkraje bylo na základě odpovědí vypočítáno, kolik každá z generací utratí na hraní měsíčně, ročně a za celý svůj život. Na vrcholu jsou v tomto ohledu mileniálové, kteří za celý život utratí více než jeden a půl milionu korun. Za nimi je generace Z s 1,4 miliony Kč za život, na 1,1 milionu Kč dosáhne generace X. Nejméně, což nikoho nepřekvapí, utratí boomeři (nejstarší generace ze všech): 914 000 Kč.

Investované peníze
Investované peníze
Zdroj: attsavings.com

Pokud by se jednotlivé generace zaměřily na investování, Generace Z by za celý život ušetřila šest a půl miliardy Kč, mileniálové pak více než sedm miliard. Generace X by v banku měla miliard pět, boomeři čtyři.

Z průzkumů také vyplývá, že hráči nejvíce utrácí na nových hrách a mikrotransakcích. Mužští hráči přitom utratí o 375 Kč více než jejich protějšky a 20 % hráčů utratí více za hry než za dovolenou.

Štítky: videohry
Od léta 2021 redaktorem PLAYzone. Věnuji se hlavně Battle royale hře Call of Duty:Warzone a YouTube obsahu na internetu.