Přejít k hlavnímu obsahu

Předběhli jsme dobu, ale stále je ještě kam jít, říká Xnapy o Prague Champs

26. 6. 2022 | 11:18 League of Legends Rozhovor
Petr Jirák alias Xnapy. Streamer, bavič a hlavně komentátor. Právě v roli komentátora se objevil na Prague Champs minulý týden. Jak celou akci hodnotí? Jde to, co dělá posunout ještě dál?
Petr „Xnapy“ Jirák
Petr „Xnapy“ Jirák
Zdroj: YouTube.com/Xnapycz

Ahoj Xnapy! Minulý víkend jsme se spolu potkali na Prague Champs. Jak jsme ale všichni viděli, byl jsi pořád buď u analyst desku, nebo jsi komentoval. Byl to pro tebe vyčerpávající víkend?

Byl velmi vyčerpávající. Trošku jsme přecenili naše komentátorské síly. Byl tam jeden caster tým, který se v průběhu sérií střídal u komentování a u analyst desku. A ještě do toho jsme se snažili pracovat v sále s lidma, a pokud vynecháme tohle všechno, s týmem jsme ještě obstarávali produkci a tady tyhle věci. Nebyl to jen víkend, my jsme tam byli už od středy, takže to bylo vyčerpávající. Abych ale nebyl jen negativní, v průběhu té akce ti lidi dají tolik energie, že to pak už nevnímáš.

Za víkend jsme byli svědky několika zápasů – který se ti líbil nejvíc? Jaký byl za tebe nejnapínavější?

Pravda je taková, že všechny zápasy měly jasně daného favorita a musím říct, že v BO5 nebylo tolik situací, které by byly extrémně šokující. Myslím si ale, že nejzábavnější bylo sledovat Dynamo. Mají takový neotřelý herní styl a jsou takový oprsklý. Je to dost zábava a hlavně finále mezi DNE a Entropiqem bylo dost zábavný. Zajímavý byl zápas eSuby a Entropiqu, kdy eSuba z toho mohla dostat víc, ale stává se. Dlouho nebyla žádná LAN akce a spousta hráčů netušila, jak na stagi hrát.

Nejpřekvapivější bylo vítězství Entropiqu nad Dynamo Eclot. Bylo to překvapení i pro tebe?

Myslím si, že to vítězství nebylo takovým překvapením a Entropiq do duelu vstupoval jako favorit, Dynamo neměli moc co ztratit.

Spousta lidí fandila právě DNE, Entropiq ale nakonec vyhrál 3:1. což jim zajistilo finálový souboj s Gamers Origin, kde bohužel pohořeli. Myslíš si, že tým vůbec měl šanci?

Tam bylo jasně vidět, že tým z LFL je někde jinde. Ve francouzské lize mají 3:3, a tak nepatří k těm nejlepším. Pořád ale jsou dost dobří a zvláště tady to je fakt velká úroveň. Pravdou zůstává, že nevím, na kolik EIQ ovlivnilo to, že hráli dvě BO5, protože hraješ osm her s minimální pauzou. Entropiq měli šanci, GO hráli hodně uvolněně. Nechci se pouštět do nějakého rozboru, protože šlo hlavně o zábavu.

My tam byli osobně a viděli jsme naprosto famózní atmosféru. Byl jsi z té obrovské účastí a podpory unešený? A hlavně, byl jsi nervózní?

Ta atmosféra a účast v tom sále byla dechberoucí. My jsme věděli, že chceme udělat nejlepší akci, co u nás kdy byla – to musím posoudit lidi. Já doufám, že se nám na tohle podaří navázat, protože to bylo fakt neuvěřitelný. Já chci ještě jednou poděkovat všem, co na tom dělali, dělala na tom obrovská spousta lidí, kteří třeba nikdy esport neviděli. Kteří LoLko nikdy neviděli a to vše se museli naučit, aby udělali takovou show. Myslím si, že se nám to všem povedlo a ta akce je takovým novým měřidlem. Tajně doufám.

Na začátku akce zazněla hymna Prague Champs, Pod horou, na které jsi pracoval s brněnskou filharmonií. Kolik práce na ní bylo?

Práce na ní bylo dost, času už tolik ne. To rozhodnutí, že uděláme vlastní hymnu pro vlastní šampionát, padlo na poslední chvíli. Byla to otázka dnů, kdy se hymna musela složit, a pak týdnů, než se složil text a začala se nahrávat. Textů bylo víc a nejtěžší fází byla ta kreativita. Máš čistý papír a co chceš vytvořit.  To bylo to nejtěžší. Vytvořit něco, co by přeneslo duch toho soutěžení, epičnosti a té Prahy. Aby tam byla ta národní hrdost. Tu hymnu po hudební stránce skládal můj tatínek a bylo to o tom, že jsme museli společně hledat ten průsečík. Lidi určitě čekali něco jiného, v tom sále to ale pak bylo vidět. Tohle znělo jako Praha!

Xnapy
Xnapy
Zdroj: Twitch.tv/Xnapy

Jednalo se o největší akci, věnovanou League of Legends, u nás. Kam bys to ale třeba ty osobně chtěl posunout dál?

Myslím si, že způsoby jsou a jejich spoustu. Tohle ale byl takový nášup, že by stačilo, kdybychom tuhle kvalitu dokázali udržet a našli napojení na regionální ligy tak, aby hráči měli jinou motivaci než peníze. To je hlavní věc, kterou můžeme změnit. Co se týče velikosti akce a stage, myslím si, že jsme trochu dobu předběhli a budeme spokojení, pokud se nám tenhle standard podrží udržet.

Navážu na předchozí otázku. Můžeme vůbec lokální esport posunout ještě dál?

Myslím si, že je ještě kam jít. Tohle je dobrý základ a myslím si, že vizuálně to vypadalo fantasticky. Lidé to srovnávali se zahraničními akcemi. Na to si myslím, že musíme navázat a posunout to dál. Tohle je jedna šílenost, co se povedla. My potřebujeme, aby tohle byl standard esport akcí.

Zeptám se tě jako komentátora; durability patch a League of Legends. Změnilo se pro tebe něco s jeho příchodem?

LoLko je teď jiný. Lepší. Když patch vyšel, první dva týdny jsem se extrémně nudil a vůbec mě to nebavilo. V metě byly věci, který mě fakt nebaví. To bylo subjektivní. To, co hraju tam najednou nebylo moc dobrý. Jak ale Riot teď otočil a poupravil některé hrdiny a předměty, tak ta hra začíná být zajímavá.

Od léta 2021 redaktorem PLAYzone. Věnuji se hlavně Battle royale hře Call of Duty:Warzone a YouTube obsahu na internetu.