Přejít k hlavnímu obsahu

Vodafone jde s dobou a má svého prvního "oldfluencera"

7. 8. 2022 | 11:00 Zajímavost
Moderní technologie neustále postupují a do online světa se postupně dostávají lidé všech generací, nevyhýbá se to tedy ani té starší. To si dobře uvědomuje i společnost Vodafone, která se rozhodla jít s dobou a má svého prvního „oldfluencera“. Stal se jím 65letý Václav Ježek, který před svým zvolením musel projít castingem. Za úkol bude mít vytvářet autentický obsah na sociální sítě pro seniory, jenž jsou online stále aktivnější.
Vodafone jde s dobou a má svého prvního "oldfluencera"
Vodafone jde s dobou a má svého prvního "oldfluencera"
Zdroj: Vodafone

Starší generace je na internetu stále aktivnější, nicméně občas potřebuje trochu pomoci. Naráží na problémy v podobě nedůvěryhodných zdrojů s neověřenými informacemi nebo třeba řetězových mailů. I proto Vodafone loni vyhlásil casting na prvního českého „oldfluencera“. Jeho vítězem se stal pětašedesátiletý Václav Ježek, pracující důchodce z Hrdlíva u Slaného. Na svém facebookovém profilu se již podělil o první videa. 

„Na sociálních sítích jsem dříve moc nebyl. Používal jsem WhatsApp, a to jen v takovém rodinném kruhu. Ale myslím si, že je potřeba se toho nebát, proto jsem do spolupráce šel. Chci inspirovat ostatní k tomu, že používat technologie je v moderním digitálním světě skoro nutnost. A že třeba lidé, kteří mohou být osamocení, se díky moderním technologiím krásně propojí,“ říká Václav Ježek. Aktivní je na Facebooku, ale má účet i na Instagramu

„Pana Ježka jsme vybrali především proto, že dokáže poutavě mluvit o tom, co všechno se dá dělat s technologiemi, ale přitom je z něj cítit díky jeho životním zkušenostem velká lidskost a určitý klid – něco, na co nejsme úplně zvyklí od běžných influencerů. Sledovat jeho videa je v dnešním zrychleném světě jako balzám na duši i pro ostatní generace, je to taková slow TV mezi influencery,“ uvedla Alžběta Štádlíková, která má ve Vodafonu na starosti sociální sítě a digitální marketing.

Jedním z důležitých cílů projektu je propojení generací. Obsah bude především určen k tomu, aby se senioři naučili používat další funkce svých chytrých zařízení, získali povědomí o bezpečném chování nebo uměli posoudit důvěryhodnost informací. Zároveň však bude směřovat i na generaci mladší, která je podle výzkumů často největším pomocníkem svých prarodičů při zvládání digitálních zařízení a online prostředí.

„Chceme experimentovat s nejmladším publikem třeba na TikToku, kde vidíme několik úspěšných influencerů-seniorů v zahraničí. Obě generace si mají navzájem určitě co předat, a pokud to dokážeme udělat třeba na TikToku, tak proč ne? Pan Ježek je na to připravený a už se těší, že se díky tomu naučí s novou sociální sítí,“ soudí David Bárta, vedoucí pro oblast sociálních sítí agentury McCann Prague, která projekt pro Vodafone zajišťuje. 

Jedná se o důležitý krok, jak pomoci starší generaci lépe a snáze se zorientovat v rychle se vyvíjejícím online světě. Nejde ale zdaleka o první významný projekt, na němž se Vodafone v Čechách podílí. Krom toho zaštiťuje například významnou českou esportovou sérii Vodafone MČR. Ve spolupráci s PLAYzone stojí také za otevřením Vodafone PLAYzone Areny, která letos v dubnu přivítala své první návštěvníky a která se má stát centrem našeho esportu. Uvidíme, s jakým dalším zajímavým projektem, se Vodafone vytasí příště.  

Zdroj: Focus-age.cz
Štítky: Vodafone, oldfluencer