Přejít k hlavnímu obsahu

Chyba ve hře ovlivnila miliony zápasů. Bez povšimnutí přežívala víc jak týden

11. 8. 2022 | 12:13 League of Legends Zajímavost
Chyby či bugy jsou nedílnou součástí v podstatě každé hry. Čím je titul hranější, tím by logicky mělo být nalezeno více problémů, ale zároveň se tedy i rychleji vyřeší. Online kompetitivní hry bývají nejčastějším středem pozornosti, pokud přijde řeč na chybu ve hře. League of Legends rozhodně není výjimkou a masivní bug, který jedna z posledních aktualizací přinesla, zůstal bez povšimnutí hned několik dní.
Turret bug
Turret bug
Zdroj: Riot Games

Komunita MOBA hry od Riot Games je jedna z největších světě. Denně hru hrají desítky milionů hráčů, měsíčně to pak jsou stovky. Každé dva týdny tak vývojáři „osvěží“ hru updatem, aby LoL nestagnovalo. Jenže stinná stránka tohoto přístupu je, že někdy se ke chtěným změnám přidají i jisté nechtěné. Většinou se na ně přijde v rámci hodin nebo už na testovacím serveru, ale jeden z posledních bugů přežil téměř dva týdny.

Teď už k samotné chybě. Věže ve hře, pokud střílí na šampiony, zvyšují své poškození každou střelou o 40 %. Maximální poškození udávají po třech střelách, což se rovná 120 % poškození. Jenže jak uvidíte na videu níže, poškození se zvýší pouze jednou, což podstatně mění celé fungování hry. Ovlivní to hned několik aspektů a chyba dokonce ovlivnila samotný pro play. Na celou skutečnost upozornil Vandiril, populární nadšenec do hry a hledání bugů.

Celý problém ovlivnil pravděpodobně obrovské množství zápasů a zůstal inkognito po v průběhu patch 12.14. Ani v dalším patchi 12.15 nebyla žádná zmínka o opravě tohoto masivního bugu. Chyba byla opravena až 10. srpna.

Student, hráč a fanoušek esportové scény. Věnuji se především Valorantu a League of Legends, cizí mi ale není téměř nic. Taky pleskám španělský fotbálky v hospodách a dám si u toho dobrý pívo.