Přejít k hlavnímu obsahu

Dominance Cloud9, krásné akce Fnatic, ale i kritika formátu. EPL pokračuje skupinou B

28. 2. 2023 | 14:37 Counter-Strike 2 Turnaj
ESL Pro League už dávno není klasickou ligou, ale spíše dlouhodobým turnajem. Organizátoři se pro sedmnáctou sezónu rozhodli odlehčit atmosféru, což celkovému projevu jen a jen prospělo. Přidáním nové Last Chance Stage však ale i přesto sklidili kritiku, protože z nepříliš důležitých skupin je rázem triple elimination formát. Kdo dokázal uspět v úvodní skupině A?
Freddy „KRIMZ“ Johansson
Freddy „KRIMZ“ Johansson
Zdroj: ESL Counter-Strike

Hlavním favoritem první skupiny byly světové jedničky G2 Esports. Šampioni IEM Katowice však narazili ve druhém kole na rozjeté Cloud9 a postup si museli vybojovat ve spodním pavouku. V play-off ale chybět nebudou. C9 si naopak dokráčeli pro přímý postup do čtvrtfinále, když ve finále skupiny porazili Outsiders. Králové posledního Majoru sebrali krajanům jednu mapu, ale jinak byla jízda skupinou A v podání Cloud9 dokonalá. Dmitry „sh1ro“ Sokolov má neuvěřitelné K/D ratio 2.28 a statistikám dominují i jeho spoluhráči.

Tímhle ovšem nebyla práce dokonána, vůbec poprvé následovala ještě Last Chance Stage o poslední postupový slot. Do nové fáze se zapojila pětice týmů, jenž dvakrát prohrála, ale stále měla šanci na play-off. Nejvíce tento formát kritizovali v táboře fnatic, kteří kvůli finále LB museli odehrát o zápas více než ostatní.

Last Chance Stage přinesla první a jedinou výhru IHC, jejichž zástupce to ale v pozápasovém rozhovoru nebral jako velkou věc, protože jde přece jenom „stále jen o Evil Geniuses“. Americká organizace skončila opět poslední. Fnatic IHC vyřadili a o postup se utkali proti Eternal Fire. Stejný tým už přitom jednou v Lower Bracketu porazili. Zápas přinesl spoustu zajímavých momentů, play-off ale neuniklo slavnější značce.

Kolotoč se ale zastavil jen na dva dny, ESL Pro League S17 pokračuje ve středu prvními zápasy skupiny B. Do akce se mimo jiné dostane i hvězdný slovenský střelec David „frozen“ Čerňanský, na jehož MOUZ čeká střet proti outsiderům SAW. Největším favoritem „béčka“ jsou Heroic, o zbylá postupová místa se porvou právě MOUZ proti FURII, nebo také BIG a Complexity. Složení doplňují Imperial a Movistar Riders, odepisovat zde nejspíše nelze nikoho. Další pětidenní nálož CS:GO můžete sledovat živě na našem Twitch kanále.

ESL Pro League
ESL Pro League
Tvoří a pisálkuje na pískovišti jménem PLAYzone.cz už od roku 2011. Zkoušel i jiné pozice, redaktořina a komentování je ale cesta. Přes 10000 článků a bleskovek hovoří za vše. Rád si hraje se slovy, stvořil třeba Zápasovník. Je fanouškem také klasického sportu, ze všeho nejvíc ale miluje jídlo.