Přejít k hlavnímu obsahu

Proč vychází GTA na PC později? Nedostatek lidí i menší návratnost

14. 12. 2023 | 21:40 Gaming
Bývalý vývojář společnosti Rockstar Games okomentoval situaci GTA 6 na PC. Všem fanouškům objasnil, proč vychází hry na PC později než na konzole. Důvodem je nedostatek zdrojů, lidí a hlavně nižší návratnost počátečních financí.
Proč vychází GTA na PC později? Nedostatek lidí i menší návratnost
Proč vychází GTA na PC později? Nedostatek lidí i menší návratnost
Zdroj: Rockstar Games (s povolením)

Desetileté čekání na nejočekávanější šestý díl z herní série Grand Theft Auto se prodlouží o celé dva roky. Společnost Rockstar Games také potvrdila, že v roce 2025 vyjde hra na konzole. O uvedení na PC však nepadlo ani slovo.

„Studia, jako jsou například Rockstar Games, často považují PC verze za ty méně prioritní. PlayStation je považován za platformu s největším potenciálem prodeje. Pokud se poohlédnu zpět, kdy jsem pomáhal vyvíjet GTA 5, většina našeho úsilí se zaměřovala právě na (v tu dobu) nejnovější PlayStation 3. Testování a optimalizace hry pro PC jsou pro vývojáře mnohem složitější, protože PC se může skládat hned z několika různých komponentů,“ řekl bývalý vývojář společnosti Rockstar Games Mike York.

Nejen Rockstar Games, ale i jiná studia tedy dávají přednost konzolím především kvůli omezeným zdrojům a také tomu, že chtějí maximalizovat návratnost svých investic. Vývojářské týmy zároveň nemají dostatek zaměstnanců na to, aby se zaměřovaly na každou platformu jednotlivě. 

Kdyby mělo každé studio obrovský tým, který by rozkouskovalo na PC, Xbox a PlayStation, tak by to asi šlo. Zároveň by je všechny jednotlivě optimalizovali a vyšly by tři verze najednou. Takhle to ale bohužel nefunguje. Nemáme na to peníze, lidi ani zdroje. Upřednostňuje se tedy to, co je nejlepší pro ziskovost společnosti. Nejdříve se dávají peníze do PlayStationu, pak do Xboxu a jako poslední do PC,“ dodal ke konci York.

Rockstar ‘Don’t Have the Resources’ for PC Port At Launch Says Former Developer
byu/trevor25 ingaming
Štítky: GTA 6, vývoj