Přejít k hlavnímu obsahu

way2win #4 1/2

22. 12. 2008 | 15:31 Counter Strike 1.6
Ve čtvrtém díle way2win se podíváme na poslední ze čtyř nejhranějších map, kterou je de_train. Je všeobecně známo, že de_train je výhodná především pro CT stranu, ale můj názor je takový, že to platí pouze v případě, kdy má tým CT stranu velmi dobře nacvičenou. Většina lidí má asi představu jak de_train hrát, já se vám pokusím trochu pomoci rovnou se dvěma rozestaveními za CT, které jsem převzal ze zápasu základní skupiny WCG mezi pozdějším vítězem celého turnaje mTw a německým týmem Alternate. V první části se podíváme na pistolkové kolo v podání a ve druhé na kolo v plné výbavě, v obou případech se zaměříme na hráče mTw v rolích CT.
Výchozí obrázek

w2w.jpg

Ve čtvrtém díle way2win se podíváme na poslední ze čtyř nejhranějších map, kterou je de_train. Je všeobecně známo, že de_train je výhodná především pro CT stranu, ale můj názor je takový, že to platí pouze v případě, kdy má tým CT stranu velmi dobře nacvičenou. Většina lidí má asi představu jak de_train hrát, já se vám pokusím trochu pomoci rovnou se dvěma rozestaveními za CT, které jsem převzal ze zápasu základní skupiny WCG mezi pozdějším vítězem celého turnaje mTw a německým týmem Alternate. V první části se podíváme na pistolkové kolo v podání a ve druhé na kolo v plné výbavě, v obou případech se zaměříme na hráče mTw v rolích CT.

Při pistolích se mTw rozhodli pro spíše pasivnější krytí přístupových cest na dálku. Vnitřní pokladiště kryli mJe a zonic, zatímco ave, whimp a Sunde hlídali venkovní plant.

Na začátku kola se whimp, ave a Sunde rozbíhají skrz tzv. lesík (obr. 1), odkud se pak přemisťují na své pozice, které jsou zřejmě dány respawnem.

1.jpg
obr. 1

 

Whimp, který měl nejrychlejší respawn tímto směrem pak běží po 6. koleji k velkému žebřík na který následně vylézá. Je důležité zmínit, že vylézá potichu, aby ho nemohli slyšet teroristé, kteří už by tou dobou mohli být na dlouhé. Whimp pak kryje prostor kolem tzv. Pop dog vlaku, což je východ z malého žebříku (obr. 2).

whimp.jpg
obr. 2

 

Ave s druhým nejlepším respawnem běží hned za ním a kryje tzv. dlouhou. (obr. 3).

ave.jpg
obr. 3

 


Třetí pak běží Sunde, který vylézá na vlak na páté koleji, odkud následně kryje východ z T-středu (obr. 4).

sunde.jpg
obr. 4

 

Ve stejnou chvíli, kdy tito tři běží na své pozice, směřuje zonic směrem do spojovací chodby
mezi oběma planty, tzv. Z-hall, odkud sleduje zda teroristé nerushují střed (obr. 5). Protože nic nevidí, okamžitě stahuje na svojí pozici na 3. koleji (obr. 6).

zonic1.jpg
obr. 5

zonic2.jpg
obr. 6

 

Pátý hráč, mJe, měl velmi dobrý respawn na 3. koleji, a tak běžel směrem k baráku, kde hodil HE-granát hluboko dovnitř (obr 7). Osobně však toto nedoporučuju, pokud daný hráč nemá výborný respawn.

mje1.jpg
obr. 7

 

Po tomto granátu mJe okamžitě stahoval po 3. koleji na svou pozici pod vlak na stejné koleji, odkud sledoval horní příchodovou cestu na vnitřní pokladiště (obr. 8).

mje2.jpg
obr. 8

 

Krytí vnitřního plantu není založeno na tom, aby CT za každou cenu zabránili položení bomby. Snaží se spíše o to, aby způsobili v týmu teroristů co největší škody a zároveň lokalizovali rozestavení teroristů při bránění bomby. Dobývání bomby položené na tomto plantu usnadňuje pokrytá Z-hall, u které oba obránci stojí a kudy mohou bez obav přijít na pomoc ostatní CT.

Při bránění vnějšího plantu spoléhají mTw také na způsobení co největších škod na dálku a zároveň na dobré rozestavení, díky kterému si mohou snadno vzájemně pomoct. Výhodou je stejně jako u bránění vnitřního plantu to, že hráči na vnitřním jsou blízko Z-hall odkud můžou rychle přispěchat na pomoc, stejně tak přes CT start pomoci ubránit cestu lesíkem. Stejné rozestavení mTw používají při bránění ECO kol teroristů.

Jak už jsem napsal výše, článek má i druhou část, která bude obsahovat strategie mTw v plné výbavě. Na článku se pracuje a bude vydán zřejmě ještě dnes, nejpozdější však během zítřka, takže stay tuned !