Na portálu winout.net se objevil poměrně rozsáhlý, ale velmi zajímavý rozhovor s hráčem SK-Gaming, Dennisem "walle" Wallenbergem. United-games.cz vám ho přináší v českém překladu na tři části, z nichž první máte k dispozici dnes a zbylé dvě v následujících dvou dnech. Dozvíte se v něm o začátcích walleho, o jeho názorech na nejelpší snipery, ale i třeba co to obnáší být in-game leader týmu.
Dennis "walle" Wallenberg je veleznámé jméno v counter-striku pro většinu fanoušků už přes 5 let. Po podvědomí fanoušků vstoupil zejména druhým místem na ESWC 2004 s týmem spiXel, stejně tak ale i sérií movieček zvanou broderna wallenberg, kde účinkuje se svým mladším bratrem miniwallem a ve které ho můžem vidět jako nezastavitelného snipera s úžasnými fastzoomy. Později v roce 2006 walle pomohl týmu NiP vrátit se zpět na vrchol a nyní patří mezi nejlepší snipery a in-game leadery působící na světovém okruhu. Mezi poslední úspěchy patří druhé místo z WCG kde nestačil s SK dánským mTw.
Dennis "walle" Wallenberg
V minulosti jsi řekl, že je nepravděpodobné že fanoušci ještě někdy uvidí movie z produkce Wallenbergů, ale spousta fanoušků stále ještě čeká, že se to stane. Jsi spokojený s moviečkama, který ukazovali tvůj starý skill ? Vracíš se s k nim s určitou nostalgií ? Přemýšlel si někdy o vydání movie, ve kterém walle ukáže nejlepší fragy proti současné světové elitě ?
Jsem rád, že jsme udělali movie o kterých bych řekl, že jsou kultovní na scéně a bude nostalgické dívat se na ně zpět po letech. Před pár lety jsem vydal movie o sobě samotném, poté co se můj bratr rozhodl skončit. Jedna věc je zřemě jistá, už nebude žádné další movie do naší bratrské trilogie. Jestli udělám další o sobě ukáže až čas, ale momentálně to neplánuji. Rád bych měl movie o mě až skončím, o tom určitě budu přemýšlet.
Pokud někdo sleduje některé z movieček, ve kterých účinkuješ spolu s tvým bratrem, zjistí, že dokáže stejné neuvěřitelné věci jako ty. Tvoje cesta v counter-striku se ale vedla úplně jiným směrem. Přitom on také působil ve starém spiXel a byl schopný hrát proti nejlepším týmům světa. Mohl bys vysvětlit jak je možné, že ty jsi to dotáhl až na vrchol a on ne ? Přemýšlel si o tom, co by se stalo, kdyby neskončilo sponzorování týmu spiXel ?
Můj bratr byl vždy jako hráč velmi podceňovaný. Spousta lidí si myslí, že se proslavil jenom díky mě a mému jménu. Pravda je ale taková, že byl prostě dobrý hráč. Rozdíl mezi námi byl v tom, že on tu hru neměl nikdy tak rád, jako já a nezajímal se o to. Nikdy se nechtěl stát profesionálním hráčem, vzhledem k tomu, že měl přítelkyni a spoustu přátel. Myslím, že to je jeden z důvodů proč zůstal v týmu speed-link velmi dlouho, prostě si to tam víc užíval. Nemyslím, že by to něco změnilo, kdyby spiXel jako organizace byla úspěšnější. Můj bratr viděl vždy hodnoty v real life a nechtěl Csku moc obětovat.
Jak vidíš sám sebe jako hráče ? Většina lidí tě vnímá, jako jednoho z nejlepších AWPčkařů s vynikajícími fastzoomy. Vypadá to, že jsi se vyvinul v hráče, který přesně ví, co použít proti jakémukoli protivníkovi v jakémkoli zápase. Jak se to stalo, že jsi se takle zlepšil a jak jsi se stal in-game leaderem ?
Vyvinul jsem se během let jako hráč v mnoha směrech. Začínal sem v LuLAN, spiXel a EYE jako typ šíleného fragera, který rozhodoval zápasy. Potom jsem přišel do NiP, kde jsme neměli in-game leadera, tak jsem to zkusil víceméně jako dobrovolník nebo spíš, protože to nikdo nechtěl dělat. Od té doby jsem se z hráče, který běžel na plant jako první na toho, kdo čeká a rozhoduje kdo bude co dělat, abych se ujistil, že kolo bude vypadat tak, jak jsem naplánoval. Myslím, že rozhodnutí stát se in-game leaderem mě donutilo obětovat spoustu mého individuálního skillu na úkor většího přemýšlení. Nyní jsem schopný být chytřejší ve hře než většina lidí, ale už ne mít lepší aim jako dřív.
Já a RobbaN jsme vždy pracovali spolu na taktikách a herních plánech pro každou hru, ale já jsem byl vždy ten hlavní, kdo vymýšlel taktiky. Po našem neúspěchu na WCG jsem ho požádal, zda by to nevzal za mě. Moje síla je v čtení nepřátel, což není úplně nutné proto, abych říkal taktiky. Nyní se víc soustředím na rozhodnutí v půlce kola a samozřejmě stále vymýšlím taktiky spolu s RobbaNem.
Co bys mohl říct o tvém stylu s AWP ? Máš určitě talent pro fastzoomy, ale jak vidíš ostatní aspekty tvojí hry s AWP ?
K hře s AWP toho není moc co říct. Například je hodně hráčů, kterým jsou schopní tě trefit přes double doors na de_dust2 jako cogu nebo Sunde. Každý sniper má svůj vlastní style jak AWP využít a je to otázka pozic a techniky, které každému vyhovují. Musíš znát své okolí a možnosti jak jej využít.
Je hodně lidí, kteří vezmou awp a zabijí někoho fastzoomem ale není jich moc, kteří by to zvládali stabilně. Hráči, kteří to dokážou jsou Sunde, cogu a RobbaN. Moje hlavní síla byl s soubojích na blízko, ještě předtím než byl přidán k awp malý delay. Většina sniperů je lepší než já, co se týká reflexů.
Řeknu ti pár sniperů, jejichž styl je podobný tvému, a se kterými nebo proti kterým si hrál během tvé kariéry a ty mi řekneš tvůj názor na ně. Jaké kvality každý z nich má a co jsou jejich největší výhody ?
Miniwalle
Miniw a já máme prakticky úplně stejný styl hry. Hodně střel trhnutím myší a nozoomů v soubojích na blízko je to, ve kterých jsme nejsilnější.
RobbaN
RobbaN byl sniper už dříve v Begrip a byl opravdu úžasný. Nyní už AWP tolik nebere ale stále je s tím velmi dobrý. Velmi dobře ví, jak využívat mapy.
Cogu
Cogu je jeden z nejrychlejších si myslím. Je dobrý na velkou vzdálenost stejně jako na blízko.
Sunde
Sunde umí nejlépe využívat dobrých pozic. Přesně ví co chce udělat ve všech pozicích a velmi dobře dokáže přijít někomu na pomoc.
Mezi fanoušky a na forech se objevuje, že Sunde je momentálně nejlepší sniper na světě. Hlavně díky němu je mTw.dk nejlepší tým roku 2008. Je to určitě velmi talentovaný hráč ale v spousta lidí namítá, že jeho technika není úplně ideální, jako některá výše zmíněná jména. Jak jsi řekl, je velmi dobrý v pozicích a má výborné reflexy, když mu někdo přijde před crosshair. Jak by jsi ho hodnotil, podle některé kritiky ve srovnání se zbytkem světa?
Myslím, že patří mezi jedny z nejstabilnější hráče s AWP. Jeho největší síla je jak už jsem říkal jeho dobrý pozice, kde nepotřebuje nějaké šílené střely, ale stačí mu reflexy. Musíte být prostě lepší než takový hráč. Například de_inferno za CT je nejsilnější Sundeho s AWP a nám se na Dreamhacku podařilo vyhrát 16:5 začínaje za T. Nenechali jsme mu žádný prostor, aby hrál svojí hru.
Co jsi si odnesl z posledního vítězství na Dreamhacku ? Bylo příznačné porazit mTw.dk, kteří vypadli jako tým, nad kterým mají SK největší problémy zvítězit v momentech, kdy je to nejdůležitější. Na kolik si věřil svému týmu v tom, že se mu povede hned na dalším turnaji vrátit mTw.dk úder a vyhrát velký turnaj? Dále co bys mohl říct o vítězství nad MYM 2:0 na mapy? Čím je pro vás jejich styl tak dobře hratelný, zatímco pro ostatní týmy je složité hrát proti MYM ?
Na Dreamhacku hrál celý tým velmi dobře individuálně a navíc se nám podařilo hrát naší nejlepší hru, jako týmu, což se nám nepodařilo skloubit na WCG. Nezáleží totiž na tom jak dobrou taktiku máš připravenou pokud nejsi schopen zabít svého nepřítele. Nemůžeš si dovolit prohrát kola, u kterých se předpokládá, že bys je měl vyhrát.
Když přijde na MYM, myslím že historie ukazuje, že mají velké problémy hrát proti nám. Provádějí hodně faků a nám se nehraje snadno. Ale když proti nim hrajeme, tak se nám nějakým způsobem vždy podaří začátek a nepustit je do hry. Myslím, že to je jejich největší slabina. Jsou dobří udávači tempa, ale špatně už ho dohánějí.
V druhé části rozhovoru walle odpovídá na otázky týkající se rivality mezi SK Gaming a fnatic. Dále se dozvíme jeho názor na novou posilu ve fnatic, GeT_RiGhTa a také okomentuje jak vnímá nejčerstvější posilu ve svém týmu SK Gaming, zeta.