
Popularita Counter-Striku je neuvěřitelným úkazem. Do nového dílu CS2 vychází minimum obsahu, formát zápasů staví na 25 let starých základech, přesto esport kvete a sledovanosti posouvají maxima. První kvartál roku 2025 je toho zářným důkazem. Zástavka Intel Extreme Masters v Katovicích se stala nejsledovanějším Counter-Strike 2 turnajem historie mimo Majory, ta další Melbourne se hned poté zařadil na druhé místo.
Finále věhlasného polského turnaje mezi týmy Spirit a Vitality sledovalo v maximu necelých 1,3 milion diváků. Jen o 46 tisíc méně jich sedělo u obrazovek ještě vypjatější vyvrcholení zastávky v Melbourne, které se protáhlo až do prodloužení páté mapy. Obě soutěže IEM mají největší podíl na tom, že Counter-Strike byl za první kvartál nejsledovanějším esportovým titulem na celém Twitchi, jak ukazují statistiky Escharts.

Druhé místo obsadilo League of Legends se ztrátou více než dvou desítek milionů následovaných hodin v součtu všech diváků. Zatímco Counter-Strike atakoval čistě rovný 1 milion, co se týče maximálního počtu diváků na této platformě v jeden moment, tak League of Legends zaostává o stovky tisíc. Ty však dohání na YouTube, kde má svůj milionový peak, zatímco IEM Katowice si tam naladilo maximálně 380 tisíc diváků.
Nejvyšší číslo však najdeme u titulu, který v Evropě není příliš populární. Jedná se o Mobile Legends: Bang Bang, jehož soutěž MPL Indonesia S15 si v maximu naladilo 1,2 milionů diváků. Dá se však odhadovat, že tento peak se v dalších bojích vyšplhá do jednotek milionů. V podobný nárůst ale doufají i další tituly – CS2 Major se blíží, zatímco jiné hry, jako League of Legends, mají své šampionáty až ve druhé polovině roku.
