Přejít k hlavnímu obsahu

AI trénuje YouTube, aby se vám reklama spustila ve chvíli, kdy jste nejvíce emočně vypjatí

16. 5. 2025 | 18:30 YouTube
Představte si, že sledujete dlouho očekávané video od svého oblíbeného tvůrce na YouTube. Video vrcholí, dočkáte se momentu, na který jste netrpělivě čekali, ale hned poté vyskočí reklama. To je součást nového reklamního formátu YouTube s názvem Peak Points.
Youtube Peak Points
Youtube Peak Points
Zdroj: Google

Na nedávné prezentaci Upfront společnost Youtube představila nový reklamní formát s názvem „Peak Points“. Ten využívá umělou inteligenci Gemini, která analyzuje videa na YouTube, identifikuje momenty s největším diváckým zapojením nebo emočním dopadem a navrhuje umístit reklamu hned po nich.

Cílem formátu Peak Points je zvýšit účinnost reklam tím, že zasáhnou diváky právě ve chvíli, kdy jsou do obsahu nejvíce ponořeni. Tento přístup připomíná strategii zvanou emočně cílená reklama, při které se inzerce umisťuje do souladu s emocemi, které video vyvolává. Podstatou je představa, že ve stavech silného emočního prožitku si diváci reklamu lépe zapamatují.

Novinka si již vysloužila vlnu kritiky. Uživatelé ji považují nejen za narušující zážitek, ale i za příliš chamtivou. Kritici navíc upozorňují na etické otázky, protože cílení reklam v době emoční zranitelnosti může působit manipulativně, a na rozdíl od tradičních reklamních přestávek může tato forma narušit klíčové momenty příběhu.

Hry mě baví i živí od roku 2017, aktuálně se jim věnuji na pozici herní producentky v jednom brněnském studiu. Psaní o hrách je pak pro mě radostí a koníčkem. Kromě nebezpečného tria CS2, LoL a Age of Empires II mám ráda sport a pivo.