
Na nedávné prezentaci Upfront společnost Youtube představila nový reklamní formát s názvem „Peak Points“. Ten využívá umělou inteligenci Gemini, která analyzuje videa na YouTube, identifikuje momenty s největším diváckým zapojením nebo emočním dopadem a navrhuje umístit reklamu hned po nich.
Cílem formátu Peak Points je zvýšit účinnost reklam tím, že zasáhnou diváky právě ve chvíli, kdy jsou do obsahu nejvíce ponořeni. Tento přístup připomíná strategii zvanou emočně cílená reklama, při které se inzerce umisťuje do souladu s emocemi, které video vyvolává. Podstatou je představa, že ve stavech silného emočního prožitku si diváci reklamu lépe zapamatují.
Novinka si již vysloužila vlnu kritiky. Uživatelé ji považují nejen za narušující zážitek, ale i za příliš chamtivou. Kritici navíc upozorňují na etické otázky, protože cílení reklam v době emoční zranitelnosti může působit manipulativně, a na rozdíl od tradičních reklamních přestávek může tato forma narušit klíčové momenty příběhu.
Imagine you're watching an emotionally impactful scene in a YouTube video and you're super engaged. YouTube is now training its AI to put ads right after these „peak“ moments. pic.twitter.com/JA9QxQHicY
— Gwilliam (@TheGwilliam) May 15, 2025