Přejít k hlavnímu obsahu

Vávra popřel práci na pokračování KCD. Jeho další hra by ale mohla být akčnější a z nedávné historie

21. 5. 2025 | 17:00 Rozhovor
Dan Vávra, kreativní ředitel Warhorse Studios, se objevil v rozsáhlém rozhovoru pro PlayStation a pustil se do otevřených odpovědí na dotazy od fanoušků. Nebral si servítky, ať už šlo o vývoj Kingdom Come, výčitky hráčů nebo budoucnost herního vývoje v Česku.
Daniel Vávra
Daniel Vávra
Zdroj: PlayStation Česko

„S úspěchem hry jsem spokojený hodně… mě to teda překvapilo takhle brzo,“ prohlásil Vávra o KCD2, které na Steamu drží 94 % a v anketě BAFTA bylo vyhlášeno sedmou nejvlivnější hrou všech dob. Ačkoliv říká, že to nejsou jeho slova, ale slova hráčů, pochvala zaznívá z každé věty. „Podle lidí, co to hráli, je to jedno z nejlepších RPG všech dob.“

Samozřejmě, že přišla řeč na to nejzásadnější. Dostane Kingdom Come třetí díl? „Rozhodně na žádným KCD 3 jako nedělám,“ řekl na rovinu. Ačkoliv se usmívá a naznačuje, že možnosti rebootů a rozšíření tu jsou vždy, žádné konkrétní pokračování v plánu prý teď nemá.

Vávra přiznává, že některé otázky se opakují už roky. Jedna z nejdiskutovanějších věcí ve hře je obtížnost. „Mně přijde ta hra moc lehká,“ svěřil se. „Mám hru nastavenou tak, abych používal ty věci, co v ní jsou a pokud tě to nenutí je používat, tak je to prostě ten zážitek je poloviční.“ O módě více obtížností není přesvědčený, ačkoliv kolegové ve Warhorse ho k tomu tlačí.

A co další hry? Tady přichází možná nejzajímavější náznak celého rozhovoru. Když se mluvilo o tom, zda bude Warhorse dělat i jiné hry, Vávra sice mlžil, ale padlo jedno klíčové slovo: druhá světová válka. Naznačil, že se může chystat akčnější adventura z tohoto období. Jasně to neřekl, ale přišla zmínka o úplně jiné hře, než je Kingdom Come.

Pokud jste doufali, že v Česku půjde vyrábět hry tempem Call of Duty, Vávra vás zase vrátí na zem. „Kdybychom chtěli rozjet model Ubisoft, tak potřebuješ prostě 1000 lidí. Lidi ale nerostou na stromech.“ Jasně také popisuje, že není moc prostoru pro odpočinek, vývoj jede pořád. Po jedničce se hned připravovala dvojka, mezitím vznikala DLC, testovalo se, a on sám si prošel čtyřmi kompletními dohráními. „Dohrát tu hru a dát na to ten feedback. Tak měsíc čistého času. A já jsem ji takhle dohrál třeba čtyřikrát.“

Zazněly i další zajímavosti, vtipné momenty, technická otevřenost a narážky na nedostatky českého vývojového trhu. Ty dělají z rozhovoru, který je dostupný na YouTube, nečekaně hluboký vhled do života člověka, který pomohl dostat český středověk na světovou videoherní mapu. I když KCD 3 není na obzoru, fanoušci se mají rozhodně na co těšit. I kdyby to mělo vonět po střelném prachu druhé světové.

Vášnivý hráč a fanoušek esportové scény. Na PLAYzone tvořím čtvrtým rokem. Taky pleskám španělský fotbálky v hospodách a dám si u toho dobrý pívo.