
Knut, norský streamer známý především v komunitě kolem fitness a IRL streamů, prohlásil, že příjmy z reklam jsou na úplném dně. „Ad revenue je na historickém minimu,“ řekl s tím, že i když některé grafy situaci přehánějí, pokles je výrazný. Dodal, že o tom mluvil i s Mizkifem, dalším vlivným tvůrcem, který potvrdil, že když se podíval na svůj dashboard, příjmy z reklam byly „totálně na prd“ ve srovnání s tím, co vydělával dřív.
Na vině není jen náhoda nebo sezónní výkyv. Situace připomíná tzv. „adpokalypsu“, která zasáhla YouTube v letech 2017 a 2019. Tehdy začaly velké značky jako Disney nebo Nestlé hromadně stahovat reklamy kvůli kontroverznímu obsahu. Teď se něco podobného zřejmě děje i na Twitchi. Například Chevron už potvrdil, že stáhl svou inzerci kvůli „zraňujícím komentářům“ během jednoho z panelů na TwitchConu.
Knut and Mizkif report that Twitch ad revenue has dropped to an all-time low. Knut is now multi-streaming on Kick to make up the difference. pic.twitter.com/vml5LLn3yB
— DramaAlert (@DramaAlert) May 19, 2025
KICK se mezitím profiluje jako alternativa s výrazně lepšími podmínkami pro tvůrce. Mnozí si tam vybudovali druhý domov nebo rovnou primární platformu. Nově sice KICK umožňuje multistreaming i na jiné platformy, ale výdělky tím můžou klesnout až o 50 %. Kromě toho hrozí rozštěpení komunity, protože část diváků zůstane na Twitchi, jiná přejde na KICK, a ne všichni budou ochotni sledovat dva různé kanály.
Streameři tak dnes více než kdy jindy přemýšlejí, jak si zajistit stabilní příjem. Někteří spoléhají na předplatitele a dary, jiní rozjíždějí podcasty, prodávají merch nebo experimentují s placeným obsahem na Patreonu. A zatímco se komunita dělí, Twitch ztrácí svou dominantní pozici. Zůstává otázka, jak se Amazon k celé situaci postaví.