
Ve videu na svém YouTube kanálu Cain otevřeně prohlásil: „Remaster Falloutu? To by byl skoro nadlidský úkol.“ A vysvětlil proč. Hned na začátku přiznal, že když odcházel z Interplay (firma, která Fallout tehdy vydala), dostal jasné instrukce: Nesmí mít žádné kopie kódu. A tak zničil veškerý zdrojový kód, včetně osobních verzí, knihoven a prototypů. Dnes už ani jeho staré „hračky“ z doby vývoje nezkompiluje, protože zlikvidoval jediné existující soubory, na které odkazovaly.
A i kdyby ten kód existoval, problémů by se nenašlo málo. Cain mluví o autorských právech na hudbu, která tehdy nikdo nekupoval s výhledem na remaster, protože tenkrát to nebylo běžné. Také cutscény jsou uložené v formátu, který je dnes prakticky nepoužitelný. Musely by se předělat od nuly.
Další problém? Staré vývojářské nástroje už neexistují. A hra navíc vyšla s hromadou bugů, které v ní jsou dodnes. Ačkoliv se komunita modderů snažila chyby opravit, podle Caina by bylo prakticky nemožné všechno překódovat tak, aby remaster fungoval bez problémů.
A nakonec to nejdůležitější. Autor hry říká, že původní uživatelské rozhraní a komplexní mechaniky by dnešní hráče spíš odradily. Pokud by se mělo něco předělávat, musel by se celý Fallout přepsat od základu, což by vlastně nebyl remaster, ale úplně nová hra. Fanoušci tak musí zatím zapomenout na krásnou představu moderního Falloutu v hávu původní klasiky. Cain sice nepoložil myšlenku úplně k ledu, ale podle něj by to byla technická a právní noční můra. A to i pro studio, jako je Bethesda.