Přejít k hlavnímu obsahu

Pozor, nejedná se o gameplay. Vývojáři usměrňují radostné reakce na tech demo Zaklínače 4

4. 6. 2025 | 14:00 Gaming
To, že o nejnovější díl Zaklínače je velký zájem, asi není potřeba nijak detailněji rozebírat. Někteří by si ovšem mohli mylně myslet, že včerejší ukázka byla z jakékoliv části finální produkt. Vývojáři z polského studia CD Projekt Red po včerejší konferenci The State of Unreal uvedli na pravou míru to, co vlastně bylo ukázáno a proč se rozhodli zrovna pro tyhle záběry.
Vývojáři se vyjádřili ke včerejší ukázce Zaklínače 4.
Vývojáři se vyjádřili ke včerejší ukázce Zaklínače 4.
Zdroj: CD Projekt RED

Pokud se těšíte na nového Zaklínače stejně jako my, tak to doporučujeme nepřehnat s nadšením. Včerejší ukázka z konference The State of Unreal byla pouhým předvedením toho, čeho je schopen Unreal Engine 5.6. Proto byly také vybrané takové záběry, které vyzdvihovaly sílu právě toho enginu. Mnozí si mohli mylně myslet, že vývojáři ukázali cokoliv jiného, než pouhé testovací záběry. O hru samotnou se nejedná.

„Jde o tech demo a první ukázku průlomových technologií, které budou pohánět The Witcher 4, nikoliv samotný Witcher,“ potvrdil pro magazín VGC zástupce studia. „Ukazuje to silné základy, na kterých stavíme v úzké spolupráci s Epic Games. Cílem je posunout design otevřených světů na novou úroveň, jaké zatím nikdo nedosáhl. Rovněž bylo naším záměrem ukázat základní systémy a detaily, které vznikají za využití Unreal Engine 5,“ doplnil.

Například rozhovor mezi Ciri a překupníkem může být součástí finální hry, ale v daleko odlišné podobě. Je potřeba říct, že se v herním průmyslu jedná o běžnou praktiku, která je využívána už několik dekád. Vývojáři v rámci své spolupráce s Epic Games a využití Unreal Engine 5 prostě museli něco ukázat a volba padla právě na tyto záběry. K situaci se vyjádřil i společný výkonný ředitel CD Projekt Red.

„Ukázat takhle brzo výsledky naší práce za využití Unreal Engine 5 běžícím na 60 fps na PlayStationu 5 je pro nás významným milníkem a důkazem skvěle fungující spolupráce mezi našimi týmy. K hotovému produktu máme ovšem stále daleko. Těším se na další postup kupředu a zajímavé technologie, které mohou v rámci našeho partnerství a vývoje The Witcher 4 na Unreal Engine 5 vzniknout,“ uvedl Michał Nowakowski.

Slyšel jsi něco o změnách na profesionální scéně? Tak v tom případě jsem o nich slyšel už dva týdny předtím. V PLAYzone jsem od jara roku 2021 a momentálně mám za sebou něco okolo 450 článků. Kromě žurnalistiky také spravuji sociální sítě, prostě kompletní univerzál.