Přejít k hlavnímu obsahu

Hra Stellar Blade je na počítačích obrovským hitem! Jen pár dní po vydání slaví milník v počtu prodaných kopií

16. 6. 2025 | 12:30 Gaming
Originálně byla hra Stellar Blade exkluzivitou pouze pro konzoli PlayStation 5, ale jak už je tradicí u vydavatelství Sony, tak rok po uvedení na konzoli jsme se dočkali také počítačového portu. Ten byl ve spoustě ohledů poutačem pozornosti a mnozí očekávali, jak proběhne vydání. Pár dní od launche můžeme říct, že se hra povedla na jedničku a čísla to pouze potvrzují.
Stellar Blade slaví na počítačích úspěch!
Stellar Blade slaví na počítačích úspěch!
Zdroj: SHIFT UP Corporation

Stellar Blade vyšel na Steamu oficiálně minulý týden ve středu a obrovským hitem se stal během pár minut. Po pouhých třech dnech od otevření svých bran zaznamenalo dílo od studia SHIFT UP Corporation více než milion prodaných kopií. Dohromady s originální konzolovou verzí se jedná o více než tři miliony kousků, které si fanoušci pořídili. Co se týče počtu hráčů, tak ani zde v žádném případě hra nezklamala.

Během víkendu se rekord v jednu chvíli aktivních uživatelů zastavil na hranici necelých 200 tisíc. Famózní číslo, které jen potvrzuje, o jak dobrý titul se jedná. Velkou zásluhu na úspěchu má rovněž fakt, že Sony nemělo možnost regionálně blokovat Stellar Blade, jak má u svých her ve zvyku. Důvodem je, že studio SHIFT UP Corporation není kompletně vlastněno vydavatelstvím Sony a tudíž si mohlo určovat pravidla.

Pokud se něco dá odnést z vydání Stellar Blade na počítačích, tak je to právě potenciální úspěch, jenž může čekat jakoukoliv hru, pokud nebude uzavřena napříč desítkami světových regionů, jako tomu bylo například u Helldivers 2, The Last of Us Part II: Remastered, God of War Ragnarok či Marvel’s Spider-Man 2. Všechny tyto tituly od svého uvedení byly sužovány faktem, že se prostě nedaly v některých místech hrách.

V případě mnoha titulů je tomu tak dodnes, ačkoliv se Sony během minulého týdne docela záhadně rozhodlo mnoho blokací uvolnit. Helldivers 2 originálně nebylo přístupné ve více než 150 zemích a nyní se toto číslo zmenšilo na hranici pouze osmi regionů. I ostatní již zmíněné hry pod taktovkou Sony se dočkaly uvolnění a tudíž se nabízí otázka, zda se skutečně vydavatelství poučilo a do budoucna se této lehce zbytečné funkce naplno zbaví. Úspěch Stellar Blade prostě mluví sám za sebe.

Slyšel jsi něco o změnách na profesionální scéně? Tak v tom případě jsem o nich slyšel už dva týdny předtím. V PLAYzone jsem od jara roku 2021 a momentálně mám za sebou něco okolo 450 článků. Kromě žurnalistiky také spravuji sociální sítě, prostě kompletní univerzál.