Přejít k hlavnímu obsahu

Twitch se snaží být ziskový. Pomohlo prý ukončení předražených smluv s hvězdami

25. 6. 2025 | 20:00 Twitch
Dan Clancy z pozice CEO otevřeně promluvil o finančních problémech společnosti Twitch, které platformu dlouhodobě tížily. Jedním z klíčových kroků k ozdravení bylo zrušení předražených kontraktů se špičkovými tvůrci, které podle Clancyho nebyly dlouhodobě udržitelné.
Dan Clancy
Dan Clancy
Zdroj: Amazon

Ačkoli Twitch stále dominuje světu živých vysílání, na konci roku 2024 vyšla zpráva, podle níž služba i přes příjmy ve výši dvou miliard dolarů (zhruba 46 miliard korun českých, pozn. red.) údajně generuje ztrátu, a objevily se obavy z hromadného propouštění. Možná až přehnaně se dokonce spekulovalo, že tato značka, patřící pod obřího giganta Amazon, brzy skončí. Často byla označována za tzv. „zombie“ značku, tedy produkt, který i přes své fungování již ztratil svou relevanci.

Generální ředitel konkurenční platformy Rumble, Chris Pavlovski, dokonce předpověděl, že Twitch bude do roku 2026 buď prodán, nebo zcela uzavřen. Téma finanční udržitelnosti se tak stalo pravidelnou součástí veřejných vystoupení šéfa Twitche Dana Clancyho, který nyní tvrdí, že se společnost konečně nachází ve stabilnější pozici.

„Když se ohlédneme zpět, některá naše rozhodnutí nebyla z hlediska dlouhodobé udržitelnosti byznysu optimální. Povedlo se nám ale transformovat program Prime, který je pro Twitch klíčový, do udržitelné a funkční podoby. Dnes se nacházíme v silné pozici a jsem skutečně spokojený s tím, jak náš obchodní model funguje,“ řekl Clancy.

Dodal, že Twitch nyní provozuje jasně definovaný program sdílení příjmů se streamery pod názvem Partner Plus. „Ustoupili jsme od praxe vyplácet největším streamerům více, než kolik si sami na Twitchi dokázali vydělat, což v rámci konkurenčního přetahování vedlo k neudržitelným smlouvám.“ Podle něj si mnoho lidí neuvědomuje, že dvě třetiny příjmů pocházejí přímo od diváků, kteří podporují tvůrce, které milují. Udrží si fialová platforma stabilitu i v budoucnu?

Hry mě baví i živí od roku 2017, aktuálně se jim věnuji na pozici herní producentky v jednom brněnském studiu. Psaní o hrách je pak pro mě radostí a koníčkem. Kromě nebezpečného tria CS2, LoL a Age of Empires II mám ráda sport a pivo.