
„Mám radost, že mohu oznámit velký úspěch. YouTube Shorts nyní dosahují v průměru více než 200 miliard zhlédnutí denně,“ prohlásil Neal Mohan, generální ředitel YouTube, na Mezinárodním festivalu kreativity Cannes Lions 2025. Pro srovnání, konkurenční TikTok dosahuje zhruba 1 miliardu denních zhlédnutí. YouTube tak svého největšího konkurenta doslova převálcoval.
Tento výrazný nárůst představuje skok ze 70 miliard denních zhlédnutí, které YouTube Shorts zaznamenal v březnu 2024. Neal Mohan zároveň upozornil na další významný posun v chování uživatelů. YouTube dnes dosahuje více než miliardy hodin sledování denně na televizních obrazovkách. Už dávno se tedy nejedná o platformu vyhrazenou pouze pro obrazovky mobilních či počítačových zařízení.
Podle analýzy Nielsen’s Gauge dosáhl YouTube v květnu 12,5% podílu na televizní sledovanosti v USA, čímž překonal Netflix i Disney Plus již čtvrtý měsíc v řadě. Díky dominanci Shorts na mobilních zařízeních a úspěchu tradičního obsahu na televizních obrazovkách se YouTube stává jasným lídrem napříč formáty.
S narůstajícím počtem zhlédnutí navíc YouTube zavedl reklamy na Shorts i pro předplatitele YT Premium Lite, kteří tak musí přejít na dražší standardní Premium plán, pokud chtějí sledovat videa bez reklam.