
Uběhlo už 23 let od vydání prvního Battlefieldu a svět her, jak jsme tehdy veteráni znali, už skoro neexistuje. AAA tituly se nafoukly do absurdních rozměrů, peníze přebily vizi a stres vystřídal vášeň. A přesně v tomhle světle vzniká nový Battlefield 6, ambiciózní projekt s rozpočtem přes 400 milionů dolarů, který podle všeho přestává zvládat sám sebe.
Zvenčí se zdá, že všechno běží podle plánu. Testovací verze, které prosakují na Reddit, slibují návrat ke zlaté éře dílů 3 a 4. Jenže zevnitř? Totální chaos. Podle informací webu Ars Technica čelí vývoj obrovským problémům: kulturní střety mezi studii, zpožděná kampaň, nejasné klíčové mechaniky a tým na pokraji vyčerpání.
A do toho všeho přichází EA s vizí: přilákat během prvních let po vydání 100 milionů hráčů. Pro srovnání, Battlefield 2042 sotva nasbíral 22 milionů. Battlefield 1, považovaný za jeden z nejlepších dílů, dosáhl něco kolem 30 milionů. Takže 100? Tomu nevěří ani samotní vývojáři z DICE.
Uvnitř studia údajně panuje atmosféra permanentního stresu. Většina lidí, která na hře pracuje, si buď vzala volno kvůli vyhoření, nebo denně sleduje, jak kolegové padají jako mouchy. Dva z nich přiznávají, že i ve srovnání s jinými AAA projekty jde o „nejhorší podmínky, jaké kdy zažili“.
Co za tím stojí? EA údajně přebudovalo celý přístup k sérii Battlefield. Cílem je vytvořit „hru bezprecedentního rozsahu“, která dokáže čelit obrům jako Call of Duty nebo Fortnite. Základ má tvořit battle royale zdarma, zatímco klasický multiplayer bude placený. Ambiciózní plán. Ale hra je teď v alfě a spousta zásadních rozhodnutí stále nepadla.
Přitom uvnitř týmů podle všeho pořád hoří jiskra naděje. Všichni, kdo na hře dělají, věří v její potenciál. Ten základ, nápady a vášeň v týmu prý nechybí. Jenže dnešní realita vývoje her je tvrdá, protože i když máte dobrý nápad, může vás pohřbít vlastní publisher. Battlefield 6 tak možná nejlépe ilustruje, proč se AAA herní průmysl dostal tam, kde je. Do bodu, kdy „větší“ už neznamená „lepší“, ale „neudržitelný“.