
Za projektem stojí jména, která rozhodně umí vyprávět – Roberto Patino (Westworld, DMZ, Sons of Anarchy) a David Wiener (Halo, Homecoming, The Killing). Oba už mají zkušenosti s komplexními světy, ale tady chtějí jít ještě dál. „Pod rozsahem, podívanou, parkourem a vzrušením se skrývá základ pro nejzákladnější druh lidského příběhu,“ řekli v oficiálním vyjádření. Pod tou stylovou akcí se má skrývat syrový příběh o hledání smyslu, víře, identitě, pomstě i touze po propojení napříč kulturami a epochami.
Seriál má sledovat boj dvou utajených frakcí, asasínů a templářů, skrze klíčové historické momenty. A ano, vrací se i technologie, díky níž se můžeme ponořit do genetické paměti předků. Zní to jako herní klasika? Ano. Ale zároveň jako ideální výchozí bod pro něco, co může jít mnohem dál než kterákoli z dosavadních her.
Netflix a Ubisoft si na adaptaci plácli už v roce 2020. Od té doby šla série přes několik rukou, než se usadila u současných showrunnerů. Výsledkem má být první hraný seriál pod hlavičkou této dohody. A pokud všechno klapne, zdaleka ne poslední. Proč to teď konečně vypadá nadějně? Protože Netflix se u adaptací videoherních světů začíná chovat chytře. Nechce jen chytit značku a vytřískat čísla. Po úspěchu Arcane nebo Cyberpunk: Edgerunners ví, že klíčem je respekt k původnímu světu, ale zároveň odvaha dělat věci jinak. A přesně to tu Patino s Wienerem slibují.
Netflix has greenlit the live-action Assassin's Creed series! Robert Patino and David Wiener will co-showrun. Learn more here: https://t.co/BVYw5yADD1 pic.twitter.com/Y68JEwjPWr
— Assassin's Creed (@assassinscreed) July 17, 2025
Osloví prý skalní fanoušky, tak úplné nováčky. Ubisoft mezitím dodává, že série má zachytit přesně to, co fanoušci na Assassin’s Creed miluj. Výkonná producentka Margaret Boykin se netají tím, že cílí globálně: „Chceme, aby tahle série oslovila publikum po celém světě. A věříme, že se to povede.“
Zatím neznáme obsazení ani datum premiéry, ale už teď víme, že tvůrci mají k dispozici víc než 230 milionů prodaných kopií her a jeden z nejbohatších fikčních světů, jaký kdy videoherní průmysl vytvořil. Od Jeruzaléma přes Paříž až po feudální Japonsko, Assassin’s Creed má prakticky nekonečné možnosti, kam vyrazit.