Přejít k hlavnímu obsahu

Velký update! Úpravy tří map a přepracování všech animací z pohledu první osoby

29. 7. 2025 | 08:00 Counter-Strike 2 Update hry
Pondělní večer byl hodně živý a Valve nechtělo zůstat pozadu, a tak vydalo připravovanou novinku. Jedná se o první vlnu upgradu animačního systému, který se dnes zaměřil na animace z pohledu první osoby, tedy kolem zbraní a střelby. Jen u této obří změny ale update nekončí.
Inferno
Inferno
Zdroj: Valve

Jakékoliv změny animací nebo zvuků byly historicky vždy kritizované, jinak tomu nebude ani nyní. Každý si ovšem zvykne, a některé změny si třeba i zamiluje. U většiny animací si bez přímého porovnání možná úprav ani nevšimnete, ale obecně jsou především animace při přepnutí na zbraň o něco zjednodušené.

To by ovšem nebylo Valve, aby s takovou novinkou nebyly problémy. Animačních změn se dočkaly i nože a podle názorů z komunity musí být některé zabugované, jak oproti jiným působí zpomaleně. Největší ránu obdržel Butterfly Knife, u kterého všichni volají po rychlé opravě. Stejně jako u rozbitého AWP | Asiimov.

Součástí patch notes je také celkem 25 úprav na kompetitivních mapách Overpass, Inferno a Train. Nejvýraznější změnou na Overpassu je mírné posunutí kamionu na A Site, což mění několik střeleckých úhlů. Na několik lokací mapy Train byly přidány krabice, ty nejzajímavější byly umístěny k vlaku u Yardu.

Na Infernu byla otevřena okna kostelu pro zamezení plantu a lepší možnost retaku, ačkoliv průchod k A Situ byl zúžen. Na banánu byl upravený kontrast barev pro zlepšení vizibility. A na druhé straně mapy byla dokončena oprava zábradlí, které se u baráku bude zase muset přeskakovat. Srovnání ve videu níže.

Pokud se podíváme na další dílčí úpravy, tak spolu se změnami map udělali vývojáři radost například milovníkům serfování. Opraveno totiž bylo několik případů, kdy se hráč zasekával o geometrii mapy. V souborech hry se dále objevily zmínky o herním režimu Retake, který by se mohl brzy dočkat návratu.

Jak už to ale bývá, tak čím více novinek se snažíte přinést, tím více věcí se zákonitě rozbije. Po dnešním updatu je nemožné bhopovat na kolečku, protože Valve omezilo počet inputů za jeden tick. Profesionálním hráčům může tato změna ublížit také při strafování, protože čím více máte FPS, o tím větší problém jde.

Tvoří a pisálkuje na pískovišti jménem PLAYzone.cz už od roku 2011. Zkoušel i jiné pozice, redaktořina a komentování je ale cesta. Přes 10000 článků a bleskovek hovoří za vše. Rád si hraje se slovy, stvořil třeba Zápasovník. Je fanouškem také klasického sportu, ze všeho nejvíc ale miluje jídlo.