Přejít k hlavnímu obsahu

Nejlepší Battlefield, jaký jsme kdy udělali, hlásí vývojáři. Portal je zpátky a lepší než kdy dřív

1. 8. 2025 | 11:00 Gaming
Na multiplayerovou prezentaci Battlefieldu 6 v Los Angeles se čekalo s nadšením, ale málokdo čekal, že největší aplaus přinese návrat jednoho konkrétního režimu. Portal je zpět, a tentokrát to vypadá, že konečně naplní svůj potenciál. Co všechno tvůrci v Los Angeles ukázali?
Battlefield 6
Battlefield 6
Zdroj: Electronic Arts / DICE

Co začalo v Battlefieldu 2042 jako slibný, ale nedotažený editor vlastních režimů, se v BF6 mění v opravdový sandbox pro komunitu. Studio Ripple Effect, které Portal vede, představilo novou verzi nástroje, která připomíná spíš Forge z Halo než pouhé nastavování pravidel. A tentokrát má hráč nejen ladit čísla a přidávat boty, ale i měnit prostředí, psát vlastní UI, používat skripty a vytvářet celé herní módy od základu.

To nejdůležitější? Ty nejlepší komunitní výtvory nebudou zakopané hluboko v menu. DICE přepracovalo celé uživatelské rozhraní tak, aby byly komunitní režimy „na očích“. Server browser, playlisty a doporučené módy teď dostávají prostor, jaký si zaslouží. Oproti skrytému chaosu z BF2042 je to velký posun.

Nejde však o klasický dedikovaný server browser s IP adresami a nonstop přístupem. Portaly se stále spouští session po session, a pokud v nich nikdo není, zanikají. Ale i přesto jde o jasný krok směrem k tomu, co dělalo staré Battlefieldy tak ikonické. Očekávejte komunitní chaos s pravidly podle vašeho gusta.

A že se s tím dá kouzlit! Mezi předvedenými módy byl třeba top-down shooter, puzzle level, Conquest bez vozidel, nebo kompletní horde mód s custom nákupním systémem, sestaveným čistě v editoru. A co víc, pokud tvůj výtvor projde tzv. „verifikací“, můžeš v něm získávat XP a postup jako v oficiálních módech. Tvůrci přiznali, že editor opět poběží mimo samotného klienta, v upravené verzi Godot enginu, což přístupnost trochu omezuje. Ale i tak se kolem Portalu rodí nová komunita, která připomíná dobu, kdy si hráči vytvářeli vlastní zážitky a sdíleli je s ostatními.

Vedle Portalu se ale mluvilo i o samotném multiplayeru, který si první lidé mohli na akci rovnou zahrát. Reakce? Jednoduše: Battlefield je zpátky. Tým složený ze čtyř studií z celého světa záměrně neexperimentoval, místo toho vylepšil to, co dělalo sérii slavnou. Třídy, vozidla, pocit ze střelby, rozlehlé i těsné mapy a ten typický „řízený chaos“, který nikdo jiný neumí tak jako Battlefield.

Podle vývojářů je BF6 zhmotněním dvaceti let vývoje série, ničím nepřerušený zážitek, kde každá třída hraje klíčovou roli, kde se ničí prostředí, oživuje parťák a kde každý výbuch má váhu. Přibyly i nové mechaniky jako „drag and revive“, které mají změnit hratelnost podpůrných rolí.

Viceprezident Ripple Effect Christian Grass to shrnul prostě: „Tohle je nejlepší Battlefield, jaký jsme kdy udělali.“ A i když to může znít jako klasické klišé, tady to znělo s takovou vervou, že mu bylo těžké nevěřit. Betaverze proběhnou ve dvou vlnách: otevřená beta začne 9.–10. srpna, další pak 14.–17. srpna. Plná verze vychází 10. října na Xbox Series X|S, PS5 a PC za $69.99. A zatím to vypadá, že by se Battlefield mohl opravdu znovuzrodit z popela.

Štítky: Battlefield 6, gaming
Fanoušek esportu od mala, stejně jako hráč všech možných her. Taky pleskám španělský fotbálky v hospodách a dám si u toho dobrý pívo.