
Co začalo v Battlefieldu 2042 jako slibný, ale nedotažený editor vlastních režimů, se v BF6 mění v opravdový sandbox pro komunitu. Studio Ripple Effect, které Portal vede, představilo novou verzi nástroje, která připomíná spíš Forge z Halo než pouhé nastavování pravidel. A tentokrát má hráč nejen ladit čísla a přidávat boty, ale i měnit prostředí, psát vlastní UI, používat skripty a vytvářet celé herní módy od základu.
To nejdůležitější? Ty nejlepší komunitní výtvory nebudou zakopané hluboko v menu. DICE přepracovalo celé uživatelské rozhraní tak, aby byly komunitní režimy „na očích“. Server browser, playlisty a doporučené módy teď dostávají prostor, jaký si zaslouží. Oproti skrytému chaosu z BF2042 je to velký posun.
Nejde však o klasický dedikovaný server browser s IP adresami a nonstop přístupem. Portaly se stále spouští session po session, a pokud v nich nikdo není, zanikají. Ale i přesto jde o jasný krok směrem k tomu, co dělalo staré Battlefieldy tak ikonické. Očekávejte komunitní chaos s pravidly podle vašeho gusta.
Battlefield 6's Portal is their creative mode, this is going to be INSANE for community made maps and modes
There will also be a server browser to find these creations and earn full XP pic.twitter.com/E2uJVNVe6X— Jake Lucky (@JakeSucky) July 31, 2025
A že se s tím dá kouzlit! Mezi předvedenými módy byl třeba top-down shooter, puzzle level, Conquest bez vozidel, nebo kompletní horde mód s custom nákupním systémem, sestaveným čistě v editoru. A co víc, pokud tvůj výtvor projde tzv. „verifikací“, můžeš v něm získávat XP a postup jako v oficiálních módech. Tvůrci přiznali, že editor opět poběží mimo samotného klienta, v upravené verzi Godot enginu, což přístupnost trochu omezuje. Ale i tak se kolem Portalu rodí nová komunita, která připomíná dobu, kdy si hráči vytvářeli vlastní zážitky a sdíleli je s ostatními.
Vedle Portalu se ale mluvilo i o samotném multiplayeru, který si první lidé mohli na akci rovnou zahrát. Reakce? Jednoduše: Battlefield je zpátky. Tým složený ze čtyř studií z celého světa záměrně neexperimentoval, místo toho vylepšil to, co dělalo sérii slavnou. Třídy, vozidla, pocit ze střelby, rozlehlé i těsné mapy a ten typický „řízený chaos“, který nikdo jiný neumí tak jako Battlefield.
From All-Out War to close-quarters chaos.
9 new multiplayer maps hit day one in #Battlefield6 🚁 pic.twitter.com/pxpx3k9443— Battlefield (@Battlefield) July 31, 2025
Podle vývojářů je BF6 zhmotněním dvaceti let vývoje série, ničím nepřerušený zážitek, kde každá třída hraje klíčovou roli, kde se ničí prostředí, oživuje parťák a kde každý výbuch má váhu. Přibyly i nové mechaniky jako „drag and revive“, které mají změnit hratelnost podpůrných rolí.
Viceprezident Ripple Effect Christian Grass to shrnul prostě: „Tohle je nejlepší Battlefield, jaký jsme kdy udělali.“ A i když to může znít jako klasické klišé, tady to znělo s takovou vervou, že mu bylo těžké nevěřit. Betaverze proběhnou ve dvou vlnách: otevřená beta začne 9.–10. srpna, další pak 14.–17. srpna. Plná verze vychází 10. října na Xbox Series X|S, PS5 a PC za $69.99. A zatím to vypadá, že by se Battlefield mohl opravdu znovuzrodit z popela.
This is #Battlefield6.
Welcome to the new standard of FPS combat. pic.twitter.com/WuUOM8WJSq— Battlefield (@Battlefield) July 31, 2025