Přejít k hlavnímu obsahu

Raději naši hru ukradněte, než abyste hráli kopii v Robloxu, vzkazují vývojáři

6. 8. 2025 | 18:30 Kauza
Vývojáři populární nezávislé horolezecké hry PEAK se ostře vymezili vůči tvůrcům kopií jejich hry na jiných platformách. Ty bez servítek nazvali odpadem a vzkázali hráčům, že je lepší si jejich hru nelegálně stáhnout, než hrát napodobeninu v Robloxu.
PEAK
PEAK
Zdroj: Aggro Crab / Landfall

Hra PEAK ovládla indie scénu, lámala rekordy v počtu hráčů a během krátké doby si získala obrovskou fanouškovskou základnu. S rostoucí popularitou však přichází také vlna napodobenin a řada vývojářů se snaží svézt na vlně úspěchu této horolezecké hry. Zdá se však, že vývojářům ze studia Aggro Crab došla trpělivost a nyní se s napodobeninami rozhodli nemilosrdně vypořádat.

Ve svém příspěvku na platformě X zveřejnili obrázek Robloxové kopie hry PEAK nazvané CLIFF a připojili vzkaz: „Raději si pořiďte pirátskou kopii naší hry, než abyste se trápili hraním té Robloxové napodobeniny plné mikrotransakcí.“

Roblox se na první pohled může zdát jako neškodná platforma určená především mladším hráčům, ve skutečnosti však skrývá mnohem větší problém. Vykrádá hry, jejichž původní idea patří někomu jinému, a díky své nekonečné variabilitě tak může snadno lámat rekordy s cizími nápady. V Robloxu si totiž každý najde to své, ať už je fanouškem fotbalu, chce nakupovat v IKEA, nebo doslova cokoli jiného.

Jedním z hlavních problémů, kterým studio Aggro Crab momentálně čelí, je vysoká poptávka po vydání hry na konzole. Hráči omezení pouze na konzolové platformy tak zatím nemají možnost si hru vyzkoušet, což je pravděpodobně vede ke hraní zmíněných „napodobenin“. Studio však ve svém příspěvku ujistilo, že vydání na konzole plánuje a můžeme ho očekávat brzy.

Cena hry PEAK je navíc výrazně nižší než průměrná cena současných her, což mnoho fanoušků motivuje k pořízení originálu. Někteří pak vyzývají studio Aggro Crab, aby se obrátilo na Roblox s žádostí o zablokování hry či uplatnění vlastnických práv vůči titulu CLIFF.

Hry mě baví i živí od roku 2017, aktuálně se jim věnuji na pozici herní producentky v jednom brněnském studiu. Psaní o hrách je pak pro mě radostí a koníčkem. Kromě nebezpečného tria CS2, LoL a Age of Empires II mám ráda sport a pivo.