
Hobo: Tough Life je městská survival hra, ve které si hráči vyzkouší život v kůži bezdomovce. Přežít je ale opravdová výzva. Hráči si musí obstarat oblečení, jídlo nebo střechu nad hlavou. Vybíráním odpadkových košů mohou získávat různé předměty, ale svou roli má ve hře i žebrání a přesvědčování kolemjdoucích. Tohle je syrový survival plný somrování a craftění.
Hra z roku 2021 na svou dobu neoplývala realistickou grafikou, ale to hráčům nevadilo. Její největší sílou byla právě hratelnost a herní příběh okořeněný řadou vtípků nebo městských legend. Vždyť úkolem hráčů bylo stát se králem bezdomovců. Samotné město Praslav pak bylo zajímavým mixem Prahy, Olomouce a Ostravy.
„Na první pohled to nepůsobí jako hra, která by měla dosáhnout kdovíjakého věhlasu. Ale opak je pravdou. Hobo: Tough Life pokořilo hranici 800 000 prodaných kusů a dosáhlo celosvětového úspěchu a lásky publika,“ vypráví PR manažer Perun Creative Pavel Makal pro CNN Prima NEWS a PLAYzone.cz.
Dílo ostravských vývojářů uspělo u tuzemských hráčů, ale počet prodaných kopií naznačuje, že se mu podařilo oslovit i zahraniční publikum včetně čínských hráčů.
„Je to unikátní látkou a jejím zpracováním. V zásadě si myslím, že je atraktivní i to zasazení. Fiktivní město Praslav si bere hodně z Prahy, jsou tam motivy Ostravy nebo Olomouce, a to může na hráče z Asie působit exoticky,“ říká Makal.
Od lidí bez domova ke keltské mytologii
Díky úspěchu své prvotiny se studio Perun Creative mohlo výrazně rozšířit a rozrůst. Na Hobo: Tough Life pracoval zhruba čtyřčlenný tým. Nyní je ve firmě přes 20 vývojářů, kteří pracují na další videohře: Kromlech.
Jedná se o akční a dobrodružné RPG s roguelite prvky. Od jiných her na hrdiny se tak liší. Hráči totiž průchod budou muset zvládnout, aniž by jejich postava zemřela. Jinak se vrátí na úplný začátek, a takhle stále dokola, dokud Kromlech nedokončí. Výhodou ale bude, že herní postava po smrti nezačne od úplné nuly, ale z předchozího postupu si s sebou ponese získané zkušenosti nebo vybavení.
Hlavní postavou je osamělý bojovník Cronach, který je inspirovaný Barbarem Conanem. Celá hra se pak odehrává ve fantasy světě s keltskou tématikou.
„Čerpáme z ní určitou inspiraci a z její celkové estetiky, ale pořád je to v jádru fantasy hra,“ říká zástupce studia Perun Creative. Makal dále dodává, že jeho kolegové navštívili řadu keltských oppid a pořídili si detailní snímky, aby celou kulturu dokázali věrohodně přenést do virtuálního světa.
„Kromlech je ambicióznější hra, než bylo Hobo: Tough Life. Dělá na něm šestinásobek vývojářů a cílí na AA úroveň kvality. Když budeme brát, že AAA hry jsou ten nejvyšší milník, do kterého tečou největší peníze a co by mělo mít největší produkční hodnoty, tak my se držíme o stupínek níž,“ vysvětluje Makal.
„Tříáčkové“ hry, mezi které se například řadí letošní český hit Kingdom Come: Deliverance II, zpravidla mají rozpočty ve výši stovek milionů korun a více. Na Kromlech podle Makala padnou desítky milionů korun.