Přejít k hlavnímu obsahu

Nízká cena skvělé hry jako recept na úspěch, ale také shození všech velkých platforem

5. 9. 2025 | 18:00 Gaming
Očekávaný indie titul Hollow Knight: Silksong je konečně tady a statisíce hráčů se na něj doslova vrhli. Protože nebylo možné hru předobjednat, tisíce fanoušků ji kupovaly ve stejný moment a výsledkem byl kolaps hned platforem Steam, Xbox, PlayStation i Nintendo.
Hollow Knight: Silksong
Hollow Knight: Silksong
Zdroj: Team Cherry

Hollow Knight: Silksong je dalším horkým kandáditem na potenciální hru roku, zájem hráčů je opravdu obrovský. Do svého seznamu přání si ji na Steamu přidalo neuvěřitelných, čímž indie produkce znovu překonala AAA studia. Na pokračování úspěšného titulu přitom pracoval jen tříčlenný Team Cherry!

Když na vysoká očekávání nalepíte cenovku pouhých 20 dolarů, máte zaděláno na úspěch. Ten přitom nezvládly ani největší platformy. Krátce po vydání došlo k výpadkům digitálních obchodů PlayStationu, Xboxu, Steamu i Nintenda. Nával hráčů byl tak enormní, že na Steamu dokonce nešla zakoupit žádná hra.

Xbox se s lavinou hráčů vyrovnal jen částečně. U některých uživatelů se hra sice zobrazila, ale nebylo možné ji zakoupit, zatímco jiným platforma spadla úplně. Stejné potíže hlásili také hráči na PlayStationu. Ani Nintendo nezůstalo ušetřeno, hráči hlásili, že se jim na Switchi vůbec nenačítala stránka obchodu.

I přes všechny tyhle technické potíže Hollow Knight: Silksong dokázal ještě toho večera zazářit. Ihned po svém uvedené překonal hranici půl milionu současně hrajících hráčů, a to se bavíme pouze o plaformě Steam. Team Cherry znovu ukázal, že nepotřebuje gigantickou produkci, abyste vytvořili umělecké dílo.

Hry mě baví i živí od roku 2017, aktuálně se jim věnuji na pozici herní producentky v jednom brněnském studiu. Psaní o hrách je pak pro mě radostí a koníčkem. Kromě nebezpečného tria CS2, LoL a Age of Empires II mám ráda sport a pivo.