Po delší odmlce se opět vrací seriál článků way2win. Dnešní díl přináší poměrně rozsáhlý rozbor velmi účinné strategie na mapě de_nuke za stranu teroristů, kterou předvedli SK Gaming v semifinále švédské kvalifikace KODE5 proti německým mousesports.
Na začátek je dobré říct teoreticky, o co vlastně jde. SK Gaming se rozhodli v jedenáctém kole, ve kterém měli obě strany plnou výbavu, dobýt horní plant za použití většího počtu flashbangů, což jim díky dobrému rozmístění flashů velmi ulehčilo práci. Podívejme se tedy, jak to celé vypadá a kam by se mělo co hodit.
Zet, který má na začátku nejlepší respawn běží jako jediný venkem až k červené bedně. Po své cestě hází dva flashbangy a celkově se snaží dupáním upoutat trochu pozornosti obránců (obr.1). Zbytek týmu jde vnitřkem a walle, jakožto hráč s druhým nejlepším respawnem hází okamžitě HE-granát na rampu(obr.2). Poté už se jdou všichni připravit na své pozice.
obr. 1
obr. 2
Tentpole a RobbaN nesoucí bombu jdou do tmy za budkou (obr.3), zatímco walle si stoupne za tzv. vrzačky s připraveným flashbangem (obr.4). Na allena v tuto chvíli zůstalo pouze krytí zad od rampy(obr.5).
obr. 3
obr. 4
obr. 5
První a poměrně obtížný, ale hlavně pro další fázi velmi důležitý, flash hází RobbaN o stěnu budky tak, aby proletěl okénkem a otevřel vrzačky z venku(obr.6). Následně vbíhá do budky a od světlo nad vrzačkami hází flash na střechu budky(obr.7). Na jednoduchém nákresu si můžete prohlédnout oba RobbaNovi flashbangy(obr.8).
obr. 6
obr. 7
obr. 8 (Červená barva značí první hozený flashbang, zelená druhý)
Ve stejnou chvíli, kdy RobbaN, hází svůj první flash i Tentpole. Ten letí směrem z budky tak, aby se zastavil kousek za východem a oslepil tak obránce, který se chce podívat co se děje(obr.9). Následně taktéž vstupuje do budky a hází flashbang na catwalk, pro oslepení obránce stojícího nad žebříkem(obr.10). Opět přikládám jednoduchý nákres(obr.11).
obr. 9
obr. 10
obr. 11 (Červená barva značí první hozený flashbang, zelená druhý)
Protože se po RobbaNově prvním flashbangu otevírají vrzačky směrem dovnitř, walle neriskuje a hází okamžitě flash lehkým odrazem od stěny za vzdálenější šachtu(obr.12). Poté okamžitě následuje druhý flash opět odrazem směrem k bednám uprostřed plantu(obr.13). Pro lepší představu opět přikládám nákres(obr.14).
obr. 12
obr. 13
obr. 14 (Červená barva značí první hozený flashbang, zelená druhý)
V tuto chvíli přibíhá za wallem i allen a hází pro jistotu ještě jeden flashbang za vzdálenější šachtu a poté ještě smokegranát do hlavního vchodu(obr. 15 a 16).
TIP: Pojmenujte si šachty čísly například 1 a 2 - jak na horním, tak na spodním plantu. Pomůže vám to zabránit častému nedorozumění, které vzniká při pojmenování pravá a levá šachta.
obr. 15
obr. 16
Okamžitě po vyházení všech granátů se dávají všichni hráči do pohybu. RobbaN a Tentpole vybíhají z budky, zatímco walle a allen zajišťují prostor vrzaček a hlavního vchodu. Zet v tuto chvíli pomalu postupuje směrem k hangáru. RobbaN je sice zabit, ale navíc už se oslepení obránci nezmůžou, a tak po jejich zabití ještě SK Gaming hází HE-granáty směrem nad žebřík, odkud může přicházet pomoc hráčů z rampy(obr.17).
obr. 17
Allen se následně vrací zpět za vrzačky, aby pokryl záda proti obráncům přibíhajícím z rampy a zet postupuje venkem směrem pod žebřík. Mousesports se v tuto chvíli pokusili ještě o otočení nepříznivě se vyvíjejícího kola ve svůj prospěch, ale to už si SK Gaming dokázali zkušeně pohlídat a celé kolo tak vyhrát.
Zároveň jsem pro vás připravil i malý náhled toho, kam SK celkově flashbangy házeli a kam by se obecně měli házet, pokud chce nějaký tým pomýšlet na úspěšné dobývání horního plantu(obr.18).
obr. 18
Navíc přikládám dvě videa, které zabírají celou akci ze dvou různých úhlů.
Doufám, že se vám tato taktika líbí a že vám přinese pár vyhraných kol ve vašich zápasech.