
Battlefield vždy byl o rozmanitosti zbraní a attachmentů, i v šestém díle jich najdete desítky. Odemykání je ale pro všechny „zaměstnané hráče“ příliš zdlouhavé, protože ke konkurenceschopným attachmentům se dostanete až po 5-10 hodinách hraní s jednou zbraní. Pokud je chcete střídat a zkoušet, tak při občasném hraní je to běh na dlouhou trať. Spousta hráčů proto zůstává u počátečních zbraní, které jsou velmi silné.
Vývojáři přesně tenhle problém adresují v dnešním komunitním updatu. „Jsme si vědomi toho, že postup je důležitou součástí pocitu odměny za čas strávený na bojišti,“ zní v textu zveřejněném na kanále Battlefield Comms. Komunitě tak oznámili několik kroků, kterými se pokusí zlepšit pocit z dostatečného progresu. Tou nejdůležitější je snížení počtu zkušenostních bodů pro prvních 20 attachment ranků takřka na polovinu.
— Battlefield Comms (@BattlefieldComm) October 17, 2025
Podle formulace by tato změna měla fungovat i retrospektivně. Vývojáři ale varují, že v uživatelském rozhraní se mohou XP a levely správně zobrazovat až po odehrání zápasu s danou zbraní. Novinky se ale netýkají jen attachmentů. Hráči se mohou těšit na 10% nárůst zkušenostních bodů za dokončení každého zápasu, o 40 % vyšší denní bonus i dřívější zpřístupnění kariérních úkolů z 20, 23 a 26 na ranky 10, 15 a 20.
Tyto různorodé výzvy jsou navíc často hráči adresované jako příliš složité a nezábavné. Obtížné výzvy, které nedokáže splnit každý hráč, jsou samozřejmě vítané, ale některé jsou svými specifiky zbytečně komplexní a pouze lákají hráče na jejich plnění proti botům v režimu Portal. XP farmy jsou další problém sám o sobě, i ten se vývojáři chystají adresovat. Současně ale doufají, že jejich rozšířenost omezí právě chystané změny.
✅ Battlefield 6 Progression Update
EA just detailed major changes coming to XP & progression 👇
• Match XP increasing 10%
• Daily bonus XP increasing by 40%
• Weapon attachments unlock nearly 2× faster
• Career rank requirements for key assignments lowered (now 10, 15, 20)… pic.twitter.com/KuDKdJB7Qe— BattlePulse (@BattlPULSE) October 17, 2025
„Jsme si vědomi frustrace související s těmito výzvami a aktivně pracujeme na jejich přezkoumání, ale vývoj, testování a implementace těchto změn bude vyžadovat více času,“ píše EA ve svém postu na síti X. „Naším cílem je zajistit plynulejší a uspokojivější postup ve hře, přičemž zachováme pocit úspěchu, který máte po dosažení milníku, jako je například kompletní mastering zbraně,“ zní v závěru části aktualizace o celkovém progresu.
Krátce na to přišla ještě jedna dodatečná zpráva, která se týká odvrácení od jedné dříve provedené změny. Jedná se o návrat k 1000 tiketů a 45minutovému časovému limitu v režimu Conquest, který je především pro oldschool hráče série Battlefield pro jeho duši tím nejoblíbenějším. Vývojáři jen varují před dlouhými hrami na větší mapách jako Mirak Valley a Firestorm – milovníci Conquestu ale přesně po tom touží.
We've heard your feedback about the recent reduction of Conquest starting tickets and will be reverting the ticket count across all maps to their original launch value of 1,000 and 45 minute timed rounds.
Please note that on larger maps such as Mirak Valley and Firestorm this…— Battlefield Comms (@BattlefieldComm) October 17, 2025