Když Tencent loni poprvé ukázal Light of Motiram, internet vybuchl. Rudovlasá hrdinka, post-apokalyptická krajina plná robotických tvorů a hratelnost, která jako by vypadla z Horizon Zero Dawn. Hráči okamžitě začali mluvit o „drzém klonu“, a i když se vývojáři z Polaris Quest (dceřiné studio Tencentu) oháněli vlastními nápady, jako třeba realistickou fyziku při stavbě přístřešků, rozsáhlým kooperativním režimem a personalizovatelnými mechanickými tvory, přirovnání k Horizon už se nezbavili.
Sony to však nenechalo jen na diskusích. Společnost podala žalobu na Tencent s tvrzením, že Light of Motiram „kopíruje“ klíčové prvky jejich značky Horizon. A to od příběhu a stylu prostředí až po samotnou hrdinku, která podle nich až příliš připomíná Aloy. Do spisu dokonce přidali detaily o tom, že Tencent měl Sony dříve nabídnout spolupráci na hře z univerza Horizon, ale když dostal košem, rozhodl se projekt vytvořit sám.
Tencent kontroval tím, že Sony si chce přivlastnit něco, co jí nepatří. například takové běžné žánrové prvky, které existují dávno před Horizon. V odpovědi na žalobu společnost tvrdí, že Sony se snaží „oplocovat běžnou popkulturu“ a proměnit všeobecně známé motivy, jako post-apokalyptické světy nebo robotická zvířata, na svůj majetek. Dokonce připomněli, že i samotný Horizon podle tvůrců čerpal inspiraci z titulu Enslaved: Odyssey to the West z roku 2013.
Tím ale přestřelka neskončila. Sony na sebe nenechalo dlouho čekat a označila obranu Tencentu za „nesmysl“. Tvrdí, že čínská firma se snaží vyhnout odpovědnosti pomocí složité sítě dceřiných firem, i když veřejně propaguje Light of Motiram pod značkou Tencent. V dalších dokumentech Sony přidala, že „škoda už byla způsobena“, protože hra byla veřejně představena, propagována a v očí hráčů už zanechala dojem, že jde o produkt podobný Horizon.
Do případu přibylo i nové soudní podání: Sony žádá soud o předběžné opatření, které by Tencentu zakázalo používat jakoukoli podobnost s Aloy. A to včetně rysů postavy, účesu, barevného ladění oblečení a dalších prvků, které podle nich tvoří takzvaný „Aloy Character Mark“. Do dokumentů přiložila i prohlášení přímo od členů týmu Guerrilla Games, včetně art directora Jana-Barta van Beeka, který definoval, jak má ikonická hrdinka vypadat.

Tencent mezitím znovu reagoval – a tvrdě. Tvrdí, že „sláva netvoří ochrannou známku“. Podle jejich právníků Sony nedokázala přesně popsat, co má být tím „chráněným znakem“, a argument, že hráči Aloy poznají podle vzhledu, podle nich právně nestačí. Postava ve hře přece není logo ani značka, ale součást díla. Tencent také připomíná, že Light of Motiram má vyjít až v roce 2027, a tedy žádné porušení práv se zatím reálně nestalo.
Zajímavé je, že po podání žaloby Tencent tiše pozměnil prezentaci hry. Ze Steamu zmizely některé artworky i screenshoty, které původně připomínaly Horizon víc, než by bylo zdrávo. Nové materiály ukazují jiný vizuální styl a posun termínu vydání naznačuje, že vývojáři dělají víc než jen kosmetické úpravy.
Dnes je tedy situace napjatá: Sony tlačí na soud, aby zakázal Tencentu jakékoliv využití prvků podobných Horizon, zatímco Tencent bojuje o to, aby přesvědčil veřejnost i soudce, že jde o pouhou inspiraci a běžné motivy žánru. Tahle kauza se však může stát precedentem, který určí, jak daleko ještě vývojáři mohou zajít, než se „inspirace“ změní v kopírování.