Přejít k hlavnímu obsahu

Opět se šušká o League of Legends 2. Co by taková změna přinesla?

11. 11. 2025 | 10:00 League of Legends Komentář
Když se na internetu objeví cokoliv s číslem „2“ za názvem známé hry, komunita zpozorní. I kolem League of Legends se roky něco šušká. Podle smazaného příspěvku od korejského insidera by mohlo „LoL 2“ ale dorazit už ve druhé polovině roku 2026. Nejde o nový začátek, ale o kompletní technickou přestavbu. Nový engine, vylepšené schopnosti šampionů, plynulejší animace a odstranění starého kódu.
League of Legends Cinematic
League of Legends Cinematic
Zdroj: Riot Games

League od Legends je na světě víc než patnáct let, během kterých se stal fenoménem. Jenže to také znamená spoustu starého kódu, kompromisů a slepých uliček, které brzdí vývoj. Myšlenka „League of Legends 2“ tedy zní logicky. Ne jako nový titul, ale jako evoluce, která konečně odhodí těžký batoh historie. Riot už roky ladí engine, ale pořád jde o systém poslepovaný vrstvami updatů. A možná právě to je moment, kdy by se hodilo začít znovu, tentokrát pořádně.

Jenže když se podíváme na jiné hry, které se o to pokusily, nadšení rychle zchladne. Smite 2 zatím nevypadá, že by přinesl revoluci, jen hezčí efekty. Overwatch 2? Prakticky to samé s novým číslem v názvu. A Counter-Strike 2 ukázal, že i přechod na modernější engine může hru spíš rozházet než posunout. U všech těchto titulů platí, že „nový začátek“ neznamenal novou éru, ale spíš bolestivou adaptaci, bugy a nostalgické návraty k tomu starému.

Riot má ovšem jednu výhodu. LoLko pořád žije, dýchá a vydělává. Každý dva týdny přijde nový patch, šampioni se předělávají, tvoří se další skiny, ale přesto v jádru zůstává tou samou hrou. Kdyby přišel opravdový přechod na LoL 2, zasáhlo by to všechno, od esportu po běžné hráče. Každý, včetně samotného Fakera, by se musel znovu učit, jak hra funguje. A i když to zní lákavě, je otázka, jestli by takový šok hra ustála bez ztráty své identity.

Z pohledu technologie by nový engine znamenal obrovský krok vpřed. Lepší výkon, stabilita, prostor pro kreativitu v designu šampionů. Možná by to konečně umožnilo věci, které dnes Riot kvůli limitacím prostě udělat nemůže. Ale zároveň by to znamenalo rozbití letité klasiky, přepsání dat, systémů a mechanik, které jsou pro hráče instinktivní. A když se něco takového udělá špatně, vznikne prázdná skořápka. Krásná na pohled, ale bez duše.

Možná tedy nejde o otázku, jestli LoL potřebuje dvojku, ale jak by měla vypadat. Jestli má smysl engine zcela předělat, nebo spíš dál modernizovat krok za krokem. Riot už několikrát dokázal, že se nebojí riskovat, ale také že chápe, jak silné pouto hráči ke své hře mají. Pokud by se „dvojka“ opravdu chystala, nešlo by jen o technickou změnu, ale o pořádný kulturní otřes. Co na to ale komunita? Přejí si takovou změnu i hráči?

Fanoušek esportu od mala, stejně jako hráč všech možných her. Taky pleskám španělský fotbálky v hospodách a dám si u toho dobrý pívo.