Přejít k hlavnímu obsahu

Reality show kombinuje Hunger Games, Fortnite a Zrádce. Živé herce v ní ale nenajdete

10. 12. 2025 | 20:00 Zajímavost
Revoluce filmového průmyslu může být blíž, než si chceme připustit. Na YouTube odstartovala nová AI reality show, která přináší čtyřdílnou soutěž vytvořenou kompletně pomocí generativních nástrojů. Projekt s názvem Non Player Combat vytvořil producent vizuálních efektů Tom Paton.
Non Player Combat
Non Player Combat
Zdroj: AiMation Studios

Digitální hranice mezi filmem a technologií se smazává rychleji než kdy dřív. Herci už nemusí stát před kamerou a tvůrci shánět lokace. Stačí jim výkonný algoritmus, nápad a umělá inteligence se postará o zbytek. Právě tento experiment se nyní někdo pokouší přivést k životu na YouTube, kde se rodí zcela nový formát soutěžní podívané.

Každý moment, který divák na obrazovce uvidí, je kompletně generovaný umělou inteligencí. Série Non Player Combat měla premiéru 8. prosince na platformě YouTube a její tvůrce Tom Paton ji popisuje jako crossover Hunger Games, Fortnite a Zrádců. Šest soutěžících vzniklo pomocí interního nástroje studia AiMation nazvaného Omnigen-01, který slouží k tvorbě jejich osobností a autonomního rozhodování. 

Série zasazená do dystopického světa sleduje uměle vytvořenou šestici soutěžících v extrémních podmínkách. Postavy čelí soubojům s ledními medvědy, hady a dalšími hrozbami, stejně jako přímým střetům mezi sebou navzájem. „Non Player Combat představuje nový typ zábavy vznikající díky umělé inteligenci a je důkazem, že tento trend je na vzestupu,“ uvedl Paton v tiskové zprávě a zároveň dodal, že cílem bylo vytvořit postavy, které působí „autentičtěji než průměrný účastník lidské reality show“. 

Zásadní výhodou takového projektu jsou jeho nízké náklady. Paton poznamenal, že tato reality show stála o 90 % méně než tradiční soutěžní pořady. „Záleží na tom, že jde o uměle vytvořené dílo, pokud to diváky baví? Pochybuji o tom, a to je to jediné, co se počítá,“ uvedl. Pro Patona a studio AiMation se jedná o druhý filmový projekt kompletně generovaný AI, jejich debutem byl celovečerní film z roku 2024 Where the Robots Grow. Hodnocení kolem 20 % ale vypovídá svoje.

Hry mě baví i živí od roku 2017, aktuálně se jim věnuji na pozici herní producentky v jednom brněnském studiu. Psaní o hrách je pak pro mě radostí a koníčkem. Kromě nebezpečného tria CS2, LoL a Age of Empires II mám ráda sport a pivo.