Přejít k hlavnímu obsahu

Game Awards jako klíčová reklamní show herního světa. Tři minuty slávy stojí až milion dolarů

13. 12. 2025 | 08:00 Gaming
Umístění traileru na každoročních herních Oscarech může vydavatelská studia vyjít až na 1 milion dolarů, tedy zhruba 20 milionů korun. To ale neplatí pro všechny. Moderátor a producent show Geoff Keighley totiž podle zdrojů pravidelně uděluje některé sloty zdarma.
Game Awards 2025
Game Awards 2025
Zdroj: Game Awards

Star Wars Fate of the Old Republic, Lords of the Fallen 2, Divinity nebo dvojice novinek s Larou Croft Tomb Raider Legacy of Atlantis a nový díl Tomb Raider Catalyst. To je jen výčet novinek představených z letošních Game Awards. Show, která zásadně ovlivňuje herní svět a stává se primárním místem pro představení očekávaných titulů. 

Takový lukrativní spot ale něco stojí. Podle dostupných informací může jednominutový trailer přijít na 450 000 dolarů, zatímco tříminutový slot může stát vývojáře či vydavatele i více než 1 milion dolarů. Loňské Game Awards nasbíraly na svém YouTube kanále 14 milionů zhlédnutí, což při hrubém odhadu odpovídá ceně přibližně 1500 korun českých za tisíc zhlédnutí. 

Geoff Keighley, moderátor The Game Awards, má údajně každoročně vyhrazených několik prezentačních slotů, které zdarma nabízí projektům, jež chce osobně podpořit. Předpokládá se, že jde hlavně o menší nezávislá studia, která by si standardní náklady na vystoupení na takové akci nemohla dovolit. Otázkou zůstává, zda se tento benefit netýká i Keighleyho blízkých přátel a kolegů z branže, mezi které se řadí například Hideo Kojima.

Hry mě baví i živí od roku 2017, aktuálně se jim věnuji na pozici herní producentky v jednom brněnském studiu. Psaní o hrách je pak pro mě radostí a koníčkem. Kromě nebezpečného tria CS2, LoL a Age of Empires II mám ráda sport a pivo.