Za Codex Mortis stojí vývojář vystupující pod jménem GROLAF, který se vůbec nesnaží přikrášlovat realitu. Titul je poháněný umělou inteligencí a GROLAF je na to hrdý, což se odráží i v popisu hry na platformě Steam. „Smrt je tvá zbraň. Kombinuj pět škol temné magie, vypusť zničující synergie kouzel a vybuduj armády nemrtvých v tomto nekromantickém bullet hellu. Nekonečné buildy v režimu sólo nebo kooperaci. Vývoj poháněný 100% umělou inteligencí,“ stojí v popisu hry.
PR materiály k vydanému demu rozeslala osoba vystupující pod jménem Darek Crunchfest, která v e-mailu zopakovala již zmíněné tvrzení, že jde pravděpodobně o první plně hratelnou hru na světě vytvořenou pomocí umělé inteligence. Také trailer ke Codex Mortis je zjevně dílem AI. Celý koncept hry pak připomíná Vampire Survivors, což sám Crunchfest ve zprávě rovněž přiznal: „Je to Vampire Survivors s buildy ve stylu Guild Wars.“
Jak se zdá, u Codex Mortis bude nejdůležitější především to, jak kdo přistupuje k použití umělé inteligence. Již teď se na titul strhla vlna kritiky, jak například v komentářích poznamenal uživatel Blade: „Kdy se vývojáři konečně naučí, že hry jsou UMĚNÍ? Potřebují duši a život. Něco, co AI nikdy nebude schopna zachytit.“ Zcela jistě se ale najdou tací, kteří možnost efektivního vývoje pomocí AI ocení nebo budou minimálně chtít experimentovat a zkusit si, jaká hra je.