Přejít k hlavnímu obsahu

Akademické mistrovství ČR v GSPORTu 2025 zná vítěze. Titul míří do Pardubic!

22. 12. 2025 | 12:00 Zajímavost
Akademické mistrovství České republiky v GSPORTu má za sebou další ročník, který potvrdil rostoucí úroveň univerzitního esportu v Česku. Finálová esportová část turnaje ve hře Counter-Strike 2 proběhla 12. prosince a uzavřela letošní ročník, který se uskutečnil v inovovaném formátu propojujícím sport, esport a moderní technologie. Novým akademickým mistrem České republiky v GSPORTu se stal tým UPCE Esport „A“ z Univerzity Pardubice.
Vítězové Akademického mistrovství ČR v GSPORTu 2025
Vítězové Akademického mistrovství ČR v GSPORTu 2025
Zdroj: ČAUS

Vítězství pardubického týmu má pro soutěž historický význam. Po dvou předchozích ročnících, které ovládl tým VŠB – Technické univerzity Ostrava, se totiž poprvé radoval jiný celek. Zástupci UPCE Esport „A“ z Univerzity Pardubice zároveň vyjádřili podporu dalšímu rozvoji soutěže a zájem zapojit se i do případných budoucích aktivit, včetně uvažované mezinárodní GSPORT ligy univerzit.

Akademické mistrovství ČR v GSPORTu organizovalo Centrum pro esport Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy, které dlouhodobě rozvíjí koncept GSPORT jako smysluplné propojení pohybu, herního prostředí a vzdělávání. Celá akce probíhala pod záštitou České asociace univerzitního sportu (ČAUS).

Soutěž byla rozdělena do dvou navazujících částí. Sportovní část sloužila jako kvalifikace do finálové esportové části, do které postoupily nejúspěšnější univerzitní týmy. Tato část vznikla ve spolupráci s Fakultou biomedicínského inženýrství ČVUT, která pro GSPORT vyvíjí inovativní mobilní aplikaci umožňující objektivní hodnocení pohybových cvičení pomocí senzorů a kamerového záznamu.

Akademické mistrovství ČR v GSPORTu 2025
Akademické mistrovství ČR v GSPORTu 2025
Zdroj: ČAUS
Akademické mistrovství ČR v GSPORTu 2025
Akademické mistrovství ČR v GSPORTu 2025
Zdroj: ČAUS

Na sportovní kvalifikaci navázala finálová esportová část, která proběhla online ve hře Counter-Strike 2. Novinkou letošního ročníku bylo zapojení analytického nástroje Rankacy, jenž pomocí umělé inteligence poskytuje detailní rozbor herního výkonu. Účastníci tak získali možnost nahlédnout do vybraných herních statistik a vyzkoušet si principy profesionální analytické práce s hráči.

„Letošní ročník potvrdil, že univerzitní esport má v akademickém prostředí své pevné místo. Zároveň pro nás představoval důležitý test, na kterém jsme si mohli ověřit možné varianty dalšího rozvoje Mezinarodni GSPORT ligy univerzit. Velké poděkování patří všem zapojeným univerzitám, České asociaci univerzitního sportu za zastřešení celé akce a partnerům, kteří nám pomáhají posouvat soutěž organizačně i technologicky,“ říká Zdeněk Ledvina, vedoucí Centra pro esport FTVS UK. 

Výsledky turnaje:

1. místo: UPCE Esport „A“

2. místo: Esport VŠB–TUO

3. místo: UJEP Esport

Na realizaci Akademického mistrovství ČR v GSPORTu se dále podílela Fakulta biomedicínského inženýrství ČVUT, partner PLAYzone, Rankacy a Česká asociace esportu.

Výsledný pavouk
Výsledný pavouk
Zdroj: PLAYzone
Štítky: GSPORT AMČR
Fanoušek esportu od mala, stejně jako hráč všech možných her. Taky pleskám španělský fotbálky v hospodách a dám si u toho dobrý pívo.