Přejít k hlavnímu obsahu

Změna maplistu pro Starcraft 2

23. 5. 2011 | 12:02 StarCraft 2
Jsou to již dva měsíce, co se měnil maplist pro téměř všechny turnaje na tuzemské scéně. Tehdy to byla až revoluční změna, protože mapy, které vydal Blizzard vystřídalo několik uživatelských map. Nyní je na řadě další změna, která nám přinese několik velmi zajímavých a v poslední době populárních map.
Výchozí obrázek

Jsou to již dva měsíce, co se měnil maplist pro téměř všechny turnaje na tuzemské scéně. Tehdy to byla až revoluční změna, protože mapy, které vydal Blizzard vystřídalo několik uživatelských map. Nyní je na řadě další změna, která nám přinese několik velmi zajímavých a v poslední době populárních map.

Vraťme se ještě jednou do doby před dvěma měsíci. Notoricky známé, ohrané a částí komunity nenáviděné mapy, jako Jungle Basin, Steppes of War nebo Blistering Sands, nahradil inovativní maplist. Celkem v něm bylo 7 map, tři od Blizzardu, dvě mapy z GSL a dvě z iCCupu. Jediné mapy, které zůstaly, byly Metalopolis a Xel Naga Caverns. Tento maplist byl zařazen do prakticky všech soutěží. Vyjímkou byla NSL, kde se ovšem část stejných map vyskytuje také.

V oznámení o Mezihernovém turnaji jsme slibovali maplist nový. Je to trochu zavádějící, protože se nezméní celý, ale pouze tři mapy, ovšem i to by mohlo stačit k oživení turnajů.

The Shattered TempleTerminus REMetalopolisXel‘Naga Caverns

the Shattered Temple

Terminus RE
Metalopolis

Xelnaga

GSL Dual Sight
GSL Crevasse
GSL Taldarim Altar

Dual Sight

crevass

Taldarim ALtar

Z kola ven tedy jdou Crossfire, Pawn Re a Testbug, tedy tři menší mapy. Na jejich místo jdou 3 mapy z GSL. Taldarim Altar je již známá mapa snad pro všechny hráče, jelikož je součásti maplistu bnet ladderu. Crevass můžeme znát především z poslední sezóny TSL. Charakteristickou vlastností této mapy je bezpečná přirozená expanze a také široká rampa, která je z části zakrytá zátarasem. Dual Sight je poměrně nová mapa a pro mnohé je neznámá. Svým vzhledem připomíná Testbug. Zároveň tu bude po boku Xel Nagy jedna ze dvou map pro dva hráče.

Nové mapy budou zařazeny již tento čtvrtek na turnaji SteelSeries King of The Hill a v sobotu pak na Mezihernovém turnaji.

Rovněž jsme se zeptali několika předních českých hráčů a představitelů komunity, na několik otázek. Konkrétně tedy jak se jim zamlouvá nový maplist, jak často by uvítali změnu v seznamu map a jaký je jejich oblíbený typ mapy.

{#Česká Republika} Tomáš "PredY" Pospíšil, hráč, tým eSuba

Nové mapy jsou super. Taldarim altar je podle mě momentálně nejlepší mapa, Crevasse je taky dobrá, ale moc na ní nahráno nemám. Dual sight jsem hrál jen několikrát, ale taky vypádá dost zajímavě jak vzhledem, tak i po herní stránce.

Pawn re je zvláštní mapa, na kterou jsem si žádnej názor ani neudělal, takže mi chybět nebude. Testbug byla dobrá mapa a i v Evropě dost populární, ale už si taky odsloužila a tak je čas ji vyměnit. Crossfire nesnaším už z BW, takže tady změnu vítám.

Maplist bych měnil jak je třeba - pokud nějaká mapa je hrozná, není problém ji vyhodit klidně i po týdnu. Mně osobně vyhovují větší mapy a to z toho důvodu, že není na nich jednoduché rushovat a vyhrát nějakým luck způsobem, ale obránce má většinou výhodu, což je myslím správné.

 

{#Česká Republika} Tomáš "Harpner" Bruštík, hráč, tým nEophyte

Změna maplistu je určitě pozitivní krok kupředu, přece jen některé mapy už byly trochu "ohrané". Nicméně myslím, že změnit se daly jiné mapy než právě ty, které byly odebrány.

Budou mi chybět, ne až tak Crossfire, ale Pawn Re určitě není špatná mapa a Testbug je jedna z nejlepších iCCup map vůbec. Rozhodně si myslím, že změnit se dal třeba Shattered Temple nebo Metalopolis, které s námi jsou v maplistu už snad od bety.

Abych se přiznal, Dual Sight jsem teď hrál poprvé a mapa mi přiliš nevyhovuje. Velice riskatní 2. expa, otevřeny prostor, nic co by měl protoss rád. Naopak Crevasse určitě kvalitní mapa, také jsem nehrál moc, ale co jsem hrál tak mi naprosto vyhovuje. Safe natural expa a slušná 3. a velké vzdálenosti - to vše prospívá delším macro hrám spíše než 1 base pushům. Co se týče Taldarimu, zde mám zkušenosti větší neboť je mapa již delší dobu součástí ladderových map. Také ji považuji za velice pěknou mapu, povětšinou nabízí kvalitní dlouhé hry.

Určitě bych neměnil častěji než 2 měsíce, přece jen hráči si potřebují na mapy zvyknout, "osahat" si je a trochu si je procvičit. Kdyby se nám mapy měnili každé 2 týdny, to by si asi nikdo nestihl vůbec nic zahrát (a došly by nám nové mapy velmi rychle).

Já osobně mám rád určitě větší mapy. Vyhovují mi spíše macro hry na 3-4 bázích, nicméně zase nemám rád mapy, které mají 20 expanzí různě po mapě. Důvod je jednoduchý, oproti ostatním rasám má protoss velice pomalou armádu a tudíž je velice nemobilní. Na těchto mapách silně dominují hráči s větším multitaskingem, kteří dokážou dropovat na více místech zároveň a každý z těchto dropů má devastující účinky.

{#Česká Republika} Zdeněk "Horroren" Pelcl, hráč, tým WeWannaWin Clan

Změnu maplistu rozhodne vítám, hlavně odstranění Pawn Re, což je takový větší Steppes of war, proti Testbugu jsem víceméně nic neměl, ale taky se nehrál tolik a Crossfire je hodně terranská mapa, takže určitě chytré rozhodnutí.

Nové mapy, tak Taldarim byla víceméně nutnost, velice mě těší Crevasse, je to super mapa a Dual Sight vypadá taky slušně, v GSL už na ní bylo několik dobrých her, takže super změna a třeba se do budoucna dočkáme i Xelnaga fortress nebo třeba Bel'Shir beach.

{#Česká Republika} Tomáš "Murdoc" Malý, streamer, sc2cz.com

Změna map listu je určitě super nápad, protože ono když na české scéně se hraje téměř všude stejný maplist, tak se to podle mě brzo ohraje a okouká. Hráčům to možná tolik nevadí, ale co se třeba týkalo nás jako streamerů, tak to bylo, když to přeženu, to stejné pořád dokola.

Pawn Re asi ani ne, tu mapu sem měl dřív rád kvůli dá se říct dvojí cestě k expanzi, ale později se ukázalo, že je dost malá. Myslím, že pro zerga je dost těžká a navíc tu bylo dost málo nějakých delších makro her.
Testbug, byl zajímavá mapa a bude mi asi chybět. TvT na ní většinou lezlo do epických rozměrů. Zajímavý byla i features s kameny, které blokovali watchtowery. I když taky se o ní hodně říkalo, že je ten střed až moc široký a favorizuje zerga. Crossfire tam těžko říct. Zajímavá mapa, ale pro mnoho zergů asi pod pásovka. Ono ta třetí je od expanze dost daleko, navíc hodně ramp, kde se musí armáda zužit a dostává od tanků. 
Nejvíc se těším na Crevasse, na té jsem teda nehrál, ale z TSL her jsem si ji hrozně zamiloval. Jinak tu Dual Sight jsem jěště moc v akci neviděl, takže na tu jsem zvědavý.

Ono 2 měsíce pro změnu map jsou v pohodě. Problém, nebo to co mi trošku vadilo, byl stejný maplist na koth (pz i esuba), esl a když byl dějáky turnaj či něco většinou se sáhlo po tomto maplistu. Takže to pro nás jako streamery bylo trošku ohrané. Tím jako nechci říct, že by ty hry byly špatné, ale změna maplistu to prostě o dost oživí. 

Hm jako hráč mi více vyhovují asi menší a střední mapy, ono makro je můj největší nepřítel :D . Na streamovaní mám rád dlouhé makro hry.

{#Česká Republika} Karel "Pigi" Potužník, admin magor, tým eSuba

Tak obecně moc nevyznávám unáhlené změny, ale to by neměl být tento případ. Určitě jsem příznivcem menších změn, které vedou k postupnému pilování celku v dokonalé dílo, než velkých změn, které kolikrát mohou být kontraproduktivní.

Co se týká konkrétních změn, vím, že byly prováděny za spolupráce s několika hráči, takže by asi měly být krokem kupředu. Trochu mě překvapilo škrtnutí obou iCC map, ale nahrálo se na nich dost utkání a i na tom, že již je několik verzí je vidět, že to asi opravdu ještě není ono. Naopak Crossfire asi bude chybět málokomu. Není to úplně ballanced mapa.

Uvidíme jak se osvědčí nové mapy, ale myslím, že Crevasse a Taldarim Altar jsou dost populární už nyní. Já osobně mám radši velké macromapy na nichž je k vidění mnoho různých strategií, než malé, kde vidíme samé early pushe a je to jako když si hodíš kostkou.

{#Česká Republika} Pavel "Mr.Penguin" Kristián, streamer, sc2cz.com

Obměna map jednou za čas rozhodně neuškodí. Myslím si, že hře prospěje, když se jednou za čas přidají nové mapy. Hráči se budou muset naučit nové taktiky a SC2 nám neupadne do stereotypu.

Jak se tak koukám, možná mě mrzí odebrání crossfire, její upravená verze se mi zdá zajímavá a realitivně vybalancovaná. Také Testbug nebyla vůbec špatná mapa, nicméně u té mi srdce dvakrát nepláče. Pawn Re ať si shnije v pekle!

Celkem se těším na Dual Sight, pořádně jsem ještě neměl možnost vidět ji v akci, ale tváří se velmi zajímavě. Samozřejmě se také těším na to jak se čeští hráči poperou s FE na Crevasse a s obřím Taldarim Altarem.

Spíš než jak často bych se ptal po kolika sezónách nějaké ligy mapy měnit. Neměl bych problém s tím, kdyby se každou sezónu nějaké velké ligy (gigabyte liga) map pool obměnil třeba dvěmi změnami.

Rozhodně mám radši velké mapy ve všech případech. Rushe jsou na nich nečekané a o to napínavější a makro hry umožňují opravdovou podívanou s armádou 200/200 třeba 10 minut i při urputných bojích.

Štítky: Stacraft 2