Přejít k hlavnímu obsahu

Návod: 10 způsobů jak nezahodit hru

8. 3. 2014 | 16:55 League of Legends
Na Redditu se před pár dny objevil zajímavý článek od hráče z Diamondu, který se postupem času zlepšoval právě od nižších ranků a čím víc věcí si uvědomoval, tím výše se dostával. Proto se tedy seznamte s návodem o deseti krocích, jak nezahazovat hry. Sám říká, že od doby, kdy byl ještě v goldu, tak mechanicky příliš lepší není, zlepšilo se hlavně jeho myšlení.Číslo 1: "Nebojte se nechat se potahat"
Výchozí obrázek

Na Redditu se před pár dny objevil zajímavý článek od hráče z Diamondu, který se postupem času zlepšoval právě od nižších ranků a čím víc věcí si uvědomoval, tím výše se dostával. Proto se tedy seznamte s návodem o deseti krocích, jak nezahazovat hry. Sám říká, že od doby, kdy byl ještě v goldu, tak mechanicky příliš lepší není, zlepšilo se hlavně jeho myšlení.

Číslo 1: "Nebojte se nechat se potahat"

Dříve jsem si myslel, že když prohraju svoji linku, tak prohraju i celou hru, protože jsem pravděpodobně nejlepší z našeho týmu. Když jsem pozadu a případně odevzdám první kill, budu se snažit dát mému soupeři na lince "outplay" a dostat se tak zpět. V 9 z 10 případů znova zemřu a budu pozadu o to více, což následuje opakovaným umírám a nadáváním svému junglerovi, který na mou linku prostě nepřišel.

Řešení: Jestliže umřu 1v1 proti soupeři na mé lince, tak začnu hrát pasivně a soustředit se jen a jen na farmu. Když soupeř "freezne" linku a nemůžu farmit, jdu farmit svou jungli. Nebudu tak feedit více a budu tak doufat ve svůj tým, který mě dostane z fáze hry na linkách. Svou linku opustím se skórem 0/1 stále budu schopný pomáhat svému týmu v teamfightech. Pasivita na lince vyústí v to, že můj soupeř z linky nebude schopen instantně zabíjet mé spoluhráče.

Číslo 2: "Jít barona se v soloQ hrubě nevyplácí"

Dříve jsem si myslel, že když jsme týmově napřed, tak bychom měli sebrat ten nejvýznamnější globální objektiv, kterým je Baron Nashor. Můžeme u barona soupeře rozjet teamfight a pak si bez problému barona vzít. Tohle může skončit klasickým out-smitem od soupeřova junglera nebo rozdělením, kdy půlka týmu jde do barona a půlka do soupeře, což nás může jednoduše stát hru.

Řešení: V soloQ není nikdy dobrý důvod risknout barona, pokud soupeřův tým má více než tři hráče naživu nebo je mezi přeživšími alespoň jungler. Pokud máme náskok, tak bychom měli raději zničit věž pokud možnost i s inhibitorem. Pokud se cítíte být dostatečně silní na zabití barona, tak jste naprosto jistě i dostatečně silní na zničení věže u inhibitoru.

Číslo 3: "Nechoďte pod soupeřovy věže"

Dříve jsem si myslel, že když jsem Renekton se skórem 5/0, tak jsem tak tanky, že může můj tým jednoduše chodit pro soupeře pod věže. Vidím pod věží squishy AD carry, tak si pro něj bez problému pod věž přijdu. No jo, ale můj tým špatně tenhle dive pochopí, nikdo mě nebude následovat a já umřu bez získání jediného killu, soupeřův tým se rozběhně 5v4 proti zbytkému mého týmu a dají nám ace. Poté získají barona, inhibitorovou věž a to i když jsme 10 killů napřed.

Řešení: Naučte se vyzónovat svého soupeře zpod věže a vaše AD carry ji může jednoduše z dálky rozstřílet. Když jste feednutí za assassina či bruisera, tak vaše prezence by měla vašeho soupeře dostatečně vyděsit a dávat tak vašemu týmu zadarmo objektivy. Radši než jít dive, tak ukažte svému soupeři svaly a dejte mu dobrý důvod k opuštění věže.

0

Číslo 4: "Nebraňte inhibitor za každou cenu"

Dříve jsem si myslel, že pokud se mi nepodaří nějaký play, tak prostě prohrajeme. Soupeř pushuje náš inhibitor a pokud je nezastavíme, hra bude u konce. Takže jdu rozjet fight 3v5, abych je zastavil od pushování. Co se stane? Zemřu. Moji spoluhráči zemřou. A soupeř tak jako tak inhibitor získá. Navíc díky našim smrtím jich je stále víc, takže mohou pokračovat a získat i věže u nexusu a zabít tam další mé spoluhráče. Já už se nestihnu ani narodit pod fontánou a tak místo odevzdání inhibitoru je hra u konce úplně.

Řešení: Ztráta inhibitoru není konec světa nebo v tomhle případě konec hry. Chytřejší je raději vyčkat na své spoluhráče a v naší plné síle rozjet svého soupeř 5 proti 5. Nechte inhibitor raději spadnout, stejně se objeví za krátké čtyři minuty, během kterých váš jediný úkol je bránit vaše nexus věže a případně sledovat vašeho soupeře, jestli nejde například barona.

Číslo 5: "Nevidím já tebe, tak nemůžeš vidět ani ty mě"

Dříve jsem si myslel, že když jsem viděl soupeře na tomu, tak můžu v klidu pushovat a případně si jít pro buffy do soupeřovy jungle. Sakra, v křoví na mě tři hráči čekali a instantně mě zabili. Soupeř pak jde barona, můj tým se snaží je 4v5 zastavit, dostaneme ace a prohrajeme hru.

Řešení: Nejsou nám přece tři roky, abychom si mysleli, že když nevidíme svého soupeře, tak nemůže vidět on nás. Vždy vezměte v potaz, že vždy může někdo čekat v křoví, kam se vy chystáte jít. Pokud nemáte spell na odhalení vize v křoví jako má Caitlyn nebo Ziggs, raději neriskujte a stáhněte se do bezpečí ke svému týmu. Jediná vyjímka je tehdy, pokud vidíte zrovna v tu chvíli celou pětici soupeřova týmu jinde na mapě.

Číslo 6: "1v1? Není problém!"

Dříve jsem si myslel, že když jsem napřed, tak můžu 1v1 zničit kohokoli. Soupeř je tak hloupý, že jde sám na linku proti mně. Ach, tak Caitlyn není vůbec chytrá, vždyť jsem 3/0 Vayne s dostavěným BotRKem. Jdu do ní. Leona vyběhne z křoví, trefí ultimátku, dá mi i druhý stun, já umírám. Caitlyn získává goldy za kill plus odměnu za ukončení kill streaku, navíc zničí i moji věž. A moje výhoda je fuč.

Řešení: Nepodceňujte své soupeře, jsou na stejném elu jako vy, takže budou na tom s inteligencí podobně. Pokud vy jste si jist, že ho můžete zničit 1v1, tak pravděpodobně jemu bude jasné, že do vás jít 1v1 nemůže. Když se naopak rozhodne do vás jít, tak naprosto určitě bude jeho spoluhráč (v tomhle případě Leona s mnoha stuny) poblíž v křoví, kde nemáte položenou wardu.

Číslo 7: "Přístup ala I don't give a f.ck"

Dříve jsem si myslel, že když mám pár killů, tak tu hru prostě potahám a je mi jedno jestli s mými spoluhráči nebo sám. Ostatní mě tak absolutně nezajímali a to ani pokud je to opravdu štvalo a brečeli v chatu. Přece jsem dostatečně dobrý hráč, abych je sám všechny potahal. Dávám jim najevo, že mě absolutně nezajímají a místo pomoci vyvarovat se chyb do nich rozjíždím trashtalk.

Řešení: Uvědomte si, že LoLko je týmová hra, která většinou potřebuje všech pět hráčů k vítězství. Pozitivní přístup ke hře všemu jen pomůže. Komentování chyb ostatních bude mít za důsledek pouze to, že budou hrát ještě hůře. Opravdu si myslíš, že po své smrti oni neví, že to křoví prostě "face-checkovat" neměli? Také pokud si ve vašem týmu někdo vylívá rage v chatu, nereagujte na něj, možná má pouze špatný den, možná je na všechno naštvaný, protože měl v posledních hrách vždy leavera. A nebo je to pouze někdo, komu je celá hra ukradená, potom si ho raději mutněte, protože by vás akorát znervózňoval.

0

Číslo 8: "Mid or feed"

Dříve jsem si myslel, že jsem nový Faker. Jsem na midu, na své hlavní roli, tak dobrý, že hru dokážu potahat, jen pokud jsem na midu. Donutím tedy svůj tým nechat mě jít na mid a někdo místo mě půjde support. Vyhraju svoji linku 1/0, bohužel na botu má support 0/6. Sakra, já to věděl, že on je naprosto k ničemu. Prohrajeme kvůli tomu, ale co, hlavně jsem si zahrál na midu.

Řešení: Pro soloQ je dobré, pokud umíte hrát dobře více rolí. To, že někdo je špatný za supporta, neznamená, že bude feedit i na midu. Znát match-upy je polovina cesty k vyhrané lince. Nutit někoho jít hrát linku, kterou neumí, je jednoduchá cesta k tomu, jak soupeře na této lince nechat nafeedit. Naučte se co nejvíce rolí a doplňujte tým na pozicích, které potřebuje. Pokud máte v týmu dva hráče, co mainují mid a druhá volná pozice je support, tak by měl jít na mid ten, který supporta absolutně nezvládá. Rozdíl v dobrých kvalitách na midu nemusí být tak velký jako rozdíl mezi špatným a opravdu špatným hráčem, supportem.

Číslo 9: "Počkejte na mě, týme"

Dříve jsem si myslel, že pro ukončení hry nutně potřebuju dostavět svůj poslední item. Začnu své spoluhráče pingovat, aby se stáhnuli a já si mohli nafarmit potřebných 10 minionů na svůj item. Zvykl jsem si farmit za AD carry do té doby, než jsem měl full build a pak až jsem chtěl rozjíždět fight a získávat globální objektivy. Ale co se nestalo, soupeř nás odchytil, dostal jsem focus během fightu, nemohl jsem nic udělat a tak jsme prohráli hru.

Řešení: Vždy si pamatujte - objektivy vyhrávají hry a ne počet zabitých minionů ani killy, vždy jen a pouze objektivy. Jen protože potřebujete dostavět svůj Infinity Edge, tak nemůžete ponechávat soupeři objektivy zadarmo, jen protože ten item prostě ještě nemáte. Pokud máte náskok, tak se s týmem seskupte a získávejte objektivy, což vám dá výhodu a také potřebné goldy. Čím je delší hra, tak rozdíl goldů hraje menší a menší roli.

Číslo 10: "Nebuďte závislí na stránkách typu Championselect.net atd."

Dříve jsem si myslel, že counter picky hrajou největší roli a nezajímá mě tak, že toho hrdinu tolik neumím. Nezajímalo mě, ten jistý hrdina nesedí do naší týmové kompozice. Championselect.net řekl, že Ryze je přímý counter na Ahri, takže si ho zahraju poprvé, nevadí. Povede se mi linku nafeedit, stanu se pro tým zbytečným a my prohrajeme team fight jen proto, že zbytek mého týmu je založený na kompozici pro poke.

Řešení: Hrejte ty hrdiny, kteří vám sedí. Stejně tak nechte vaše spoluhráče hrát ty hrdiny, kteří sedí jim. Counter picky neznamenají všechny, pokud ten hráč neumí toho hrdinu hrát. Říkat někomu, ať si pickne Leonu jen proto, že je OP a sedí do naší kompozice, neznamená, že on bude za Leonu tak dobrý, aby využil její plný potenciál jako je využívání pasivky. Měl by jsme vědět, za koho opravdu umíš hrát a nechat spoluhráče dělat naprosto to samé.


Pokud máte k určitým bodů ještě nějaké otázky, určitě se nebojte zeptat se do komentářů a někdo vám určitě poradí. Snad vám tenhle návod něco dal a pomůže vám dostat se v soloQ na vyšší ranky, tak jako se to daří mně.

Zdroj: reddit.com
Tvoří a pisálkuje na pískovišti jménem PLAYzone.cz už od roku 2011. Zkoušel i jiné pozice, redaktořina a komentování je ale cesta. Přes 10000 článků a bleskovek hovoří za vše. Rád si hraje se slovy, stvořil třeba Zápasovník. Je fanouškem také klasického sportu, ze všeho nejvíc ale miluje jídlo.