Přejít k hlavnímu obsahu

Nový update - nové zvuky AWP!

17. 9. 2016 | 07:43 Counter-Strike 2
Valve změnilo další zvuky tentokrát zvuky AWP, Scouta a obou rychlopalných sniperek. Také opravilo velký bug se špatnou synchronizací animací firstperson s thirdperson.
Výchozí obrázek

Valve změnilo další zvuky tentokrát zvuky AWP, Scouta a obou rychlopalných sniperek. Také opravilo velký bug se špatnou synchronizací animací firstperson s thirdperson.

Valve vydalo historicky první update, kterému předcházeli otevřené bety. Díky tomu mohl každý hráč vyzkoušet update před tím než vyjde do oficiální hry. Komunita tak měla možnost testování a mohla upozornit na řadu bugů, které byly opraveny. Bohužel jeden poměrně zásadní se zachoval. Konkrétně jde o bug, který způsobuje, že hráč může vyskočit výše. Toto bude pravděpodobně opraveno velmi brzy.

Hlavním důvodem updatů bylo tedy opravení bugu, kdy hráč z první osoby viděl něco, co se z pohledu třetí osoby zdálo, že by vidět neměl. Šlo tedy o špatnou synchronizaci animací thirdperson a firtsperson, což bylo velmi otravné. Také byl upraven anti-crouch systém, které zabraňuje spamovat duck (skrčení) pořád dokola.

Opraveno bylo také nekolik bugů s molotovem. Smoke nyní nemůže uhasit molotov zespoda jako třeba pod palácem na mapě de_mirage. Oheň se nyní nerozšiřuje pod zavřenými dvěřmi apod.

V tomto updatu také Valve pokračuje vě změnách zvuků u zbraní. Tentokrát se zaměřilo na sniperky, tedy AWP, SSG 08, G3SG1 a SCAR-20. Opět byly změněny všechny zvuky u jednotlivých zbraních (přebíjení, přehazování..). Zvuk se také nyní více rozprostře do okolního prostředí, takže bude pravděpodobně o něco těžší identifikovat přesnou pozici hráče, který z AWP vystřelil.

Poslední důležitou změnou je úprava systému lag kompenzace. Hráč, kteří dostávají lag kompenzaci by měli být lépe trefovatelní, protože bylo upraveno nastavení pozice hitboxů. Také byl eliminován zvláštní bug, kdy tělo hráče nesmyslně "plulo". Mimoto byly opraveny drobné bugy na mapě de_cache.


Kompletní changelog

Gameplay

  • The first-person camera of players, spectators, and demo-viewers is no longer allowed to rise higher than their third-person head. This should prevent first-person players from being able to see from perspectives where their third-person head is not also exposed.
  • When a player’s first-person camera is adjusted, bullets fired from both their client and server-side locations are also adjusted to emit from the corrected position.
  • If for any reason the third-person player animation lowers a player’s head beneath the client’s first-person camera, the client’s first-person camera is lowered to stay at or under the height of their third-person head. This means that the third-person motion of the player is now represented more accurately from the first-person perspective.
  •  Third-person landing recovery animations are now weighted based on altitude traversed and duration in-air. Players landing from small jumps or falling from lesser heights will play more subtle landing animations.
  • The anti-crouch-spam system has been changed to use degrading speed, instead of logging keypress-count. As before, the more often players crouch, the slower they will rise or lower. But this should now prevent bugs where players would instantly stand, or lose their crouch-spam penalty by moving a tiny amount. If players crouch even more, eventually they will just stay standing up.
  • First-person and third-person crouch speed is now more closely related. The third-person player lowers more quickly to match the first-person representation.
  • Players landing in crouch positions play a more subtle landing animation that raises their third-person head less noticeably.
  • Molotovs are no longer extinguished by smokes that are significantly below them, so now it is possible to smoke inside hut on Nuke and throw a molotov on top of hut, or smoke under palace balcony on Mirage and throw a molotov on balcony floor.
  • Molotovs are no longer extinguished by smokes that are above the fire height.
  • Molotovs no longer spread under closed doors.
  • Smoke grenades no longer get stuck in player clips when they extinguish flames upon bouncing off a wall.

Sound

  • Increased fidelity and reduced distortion for fire sounds for AWP, SSG 08, G3SG1 and SCAR-20.
  • Added unique reload, distant and draw sounds for SSG 08, G3SG1 and SCAR-20.
  • Gunshot tails for AWP, SSG 08, G3SG1 and SCAR-20 no longer remain at the position they were fired, and instead more accurately spread over the environment.

Maps

  • Latest version of de_cache, minor bug fixes.

Misc

  • Lag compensation system will now reliably restore pose parameters responsible for animation layering which makes server-side hitboxes for lag compensated players better match client-side rendered models. (Thanks, /u/Spurks)
  • Fixed a bug where player body pitch could improperly rotate the entire player entity inside lag compensation processing.