Přejít k hlavnímu obsahu

Jaké to je hrát s maphackem a bez něj

31. 1. 2012 | 11:18 Warcraft 3
Problematika hackingu ve Warcraft 3 je tu už nějaký pátek. Jsem takový průměrný hráč a mám zkušenosti s 3rd party softwarem. Věřím, že existuje jen málo hráčů v progamingu, co žádný hack nikdy nepoužili a naopak většina hráčů si to aspoň zkusila. Je to k vzteku, když každou druhou hru na ladderu hrajete proti oponentovi, který vám dá během hry několikrát creepjack a má vynikající timing, ví kde stavíte expanzi a kdy k ní přijít a to vše bez scoutování.
Výchozí obrázek

Problematika hackingu ve Warcraft 3 je tu už nějaký pátek. Jsem takový průměrný hráč a mám zkušenosti s 3rd party softwarem. Věřím, že existuje jen málo hráčů v progamingu, co žádný hack nikdy nepoužili a naopak většina hráčů si to aspoň zkusila. Je to k vzteku, když každou druhou hru na ladderu hrajete proti oponentovi, který vám dá během hry několikrát creepjack a má vynikající timing, ví kde stavíte expanzi a kdy k ní přijít a to vše bez scoutování. Ano, hacker je od začátku hry ve výhodě, vídí vás, ale jeho maphack nijak neovlivní jeho skill v bitce. Naopak si myslím, že hacker se spoléhá na svůj maphack a nedává do té hry tolik úsilí (nenakliká se tolik a to se pak odráží v bitce). Vycházím z vlastní zkušenosti, když jsem zjistil, že bez mh vždy docílím lepších výsledků a samotné výhry víc potěší a hlavně neztrácíte radost ze hry. Ukázkou mého tvrzení jsou top progameři, kteří jen málokdy prohrají na ladderu proti maphackerům. Co pak takový hacker uhraje na lance?

Jsou tedy dvě skupiny hráčů, kteří mají zkušenosti s 3rd party. Hráči kteří si hack zkusí, protože chtějí vědět, co na tom je a nebo je štve, když jsou na ladderu v nevýhodě. Tihle lidi nakonec vždy dospějí k podobnému závěru jako já a přestanou to používat. Ta druhá skupina obnáší hráče, kteří chtějí hackovat, protože si na 3rd party program natolik zvykli, že by bez něj nedokázali už hrát (narážky typu "fu hacker" je nerozhodí, pro ně je to prostě jiný styl "hraní"). 

Normální hráč nadává automaticky do hackerů jinému hráči, když se cítí být v nevýhodě. Přitom může jít jen o mapcontrol, když máte zmapované jiné části mapy scoutem a cíleně vyhledáváte protihráče na creepu. Naopak hacker hackera pozná hned a neznám z tuzemské špíčky progamerů hráče, který by mh nezkusil, protože by se jinak o tohle poznání připravil. A jelikož nejde hacking žádným způsobem dokázat (pokud je to dobrý hack), tak především já admin bych měl ze hry umět tohle vyčíst. 

Určitě si hráči z W3 komunity pamatují na článek o anti-crashhacku, o kterém by málokdo věděl, kdybych si crashhack ale i anti-crashhack sám nezkusil. Návod na to jak hrát proti maphackerovi takřka neexistuje. Nejvíce se neoplácí defenzivní typ hraní, kdy jen creepujete a protihráči tak dáváte široké možnosti k udeření, a proto je lepší držet celý průběh hry v neustálém střetu (určitě se tím i víc zdokonalíte v micru). K hackingu se nikdo nikdy dobrovolně nepřizná, nicméně zachovejte při hře chladnou hlavu, protože na všechny hackery vždy jednou dojde..