Přejít k hlavnímu obsahu

Irsko láká turisty za pomoci hry Assassin's Creed: Valhalla

23. 6. 2021 | 13:40 Všechny hry
Všichni, kdo někdy hráli některou z her série Assassin’s Creed, jistě uznají, že mají obrovský potenciál pro virtuální turismus. Ať už jde o škálování pyramid, nebo skákání z florentské katedrály Santa Maria del Fiore. Společnost Tourism Ireland nyní spojila síly s Ubisoftem a vytvořila kampaň, která je první svého druhu.
Hill of Tara - concept art
Hill of Tara - concept art
Zdroj: Ubisoft

Jedná se o vůbec první případ, kdy byla hra použita pro oficiální turismus země. Reklama, na niž se můžete podívat níže v tomto článku, představuje několik irských lokací z nejnovějšího DLC Wrath of the Druids. Ve videu se objevují místa jako Ben Bulben (v originále Benbulbin), Obrovy schody (v originále Giant's Causeway) nebo Dublin. Tato místa se samozřejmě hodně změnila od poloviny 9. století, kdy se zde pohyboval herní hrdina Eivor. Kombinace herních záběrů a nahrávek ze skutečných lokací společně s vhodně užitou epickou hudbou ovšem vytváří skutečně efektivní reklamu a ukazují, jak skvěle vypadá věrná napodobenina Irska ve Valhalle.  

Tourism Ireland v prohlášení také prozradil, že kampaň jmenovala několik influencerů se silnou Twitch základnou z Velké Británie, Německa, Francie, Španělska a nordických zemí, aby sloužili jako ambasadoři irského turismu (pravděpodobně ve hře). Ústřední marketingový ředitel, Mark Henry, za společnost uvedl: „Ubisoft odvedl neuvěřitelnou práci v přivedení aspektů keltského Irska k životu v úžasných detailech. Kampaň Tourism Ireland je zábavný a inovativní způsob, jak upozornit nové publikum hráčů na Irsko. Chceme povzbudit zvědavost hráčů ohledně zahrnutých lokací a inspirovat je, aby je přišli prozkoumat i ve skutečnosti.“     

Ačkoliv to zní jako zajímavý nápad, je otázkou, jak velký vliv takový herní turismus ve skutečnosti může mít. Lokace, které se objevily v předchozích dílech Assassin’s Creed, většinou netrpěly nedostatkem návštěvníků už předtím a neuvedly, že by se jejich návštěvnost výrazně zvýšila po zahrnutí do hry. Kromě AC samozřejmě existuje mnoho videí, v nichž hráči prozkoumávají skutečné lokace ve hrách. I bez těchto reklam lidi ale vždy bavilo cestovat a objevovat nová místa, uvidíme tedy, zda se tato „herní turistika“ osvědčí i v praxi. Nepochybně by to přišlo vhod zemím, které se nyní po pandemii koronaviru postupně zvedají na nohy a snaží se svůj turismus oživit.