Přejít k hlavnímu obsahu

Proč Valve příliš často nekomunikuje s komunitou? Problematiku vysvětlil CS:GO vývojář

11. 5. 2021 | 10:00 Counter-Strike 2
Často skloňovaným problémem CS:GO je dle mnoha hráčů komunikace Valve a jejich vývojářů s komunitou. Samotná komunikace se za celou řadu let nijak nezměnila. Valve stále komunikuje velmi příležitostně, ale nyní alespoň víme proč. Celou problematiku totiž vysvětlil CS:GO vývojář ve videu umístěném na YouTube.
Counter-Strike: Global Offensive
Counter-Strike: Global Offensive
Zdroj: Steam // CS:GO

CS:GO se už řadu let potýká s mnoha problémy. Nejčastěji se jedná o cheatery, chyby ve hře, nedomyšlené updaty a spoustu dalších nedokonalostí. Všechny tyhle problémy jsou ovšem podle komunity zabaleny do jednoho velkého problému, a tím je špatná komunikace ze strany Valve, která je velmi ojedinělá a neurčitá. U jiných společností podobný problém nenastává, proto ve vzduchu leží už dlouhou dobu otázka, proč tomu vůbec tak je? Odpovědi jsme se konečně dočkali skrze YouTube video, ve kterém CS:GO vývojář objasňuje důvody vlažné komunikace ze strany Valve.

Gautam Babbar, tak se jmenuje CS:GO vývojář, který pracuje pro Valve již devět let a ve videu vysvětluje problematiku komunikace Valve s komunitou. „Nechme updaty mluvit za nás“ tak zní název samotného videa, a zároveň je to i hlavní message pro celou komunitu. Ve videu Gautam říká, že Valve pozorně čte zpětné vazby svých zákazníků na nové updaty a vyskytující se chyby, avšak do konverzací se nezapojuje z jednoho prostého důvodu.

„Když se do konverzace zapojíme, tak se lidé začnou bavit s námi a ne mezi sebou, pak se zpětná vazba stává méně jasnou. Občas zvážíme, zdali je vše jasné nebo potřebujeme více informací, ale jinak se k tomu nevyjadřujeme,“ uvedl Gautam ve svém videu a dodal, proč se Valve nechce vyjadřovat k plánům do budoucna či jak danou chybu opraví. „Plány do budoucna se mohou vždy změnit. Oprava chyby může trvat déle než si zpočátku myslíme nebo její oprava může vyvolat určitě důsledky. Také, pokud začneme mluvit o plánech do budoucna, tak začnou zákazníci mluvit o budoucnosti a ne o tom, jaké to je momentálně.“

Nedávno měli lidé problém s Trust Factorem. Ten má za úkol hráčům vybírat spoluhráče a protivníky podle toho, jak jsou důvěryhodní. Trust Factor ovšem nefungoval, jak měl a lidé si stěžovali na cheatery, kteří kazí požitek ze samotné hry. Valve se k této celé kauze dlouho nevyjadřovalo až nakonec přišlo s updatem, který problém vyřešil a vše by nyní mělo fungovat tak, jak má. O způsobu komunikace Valve s komunitou se nedá říci, že by byl špatný či dobrý. Rozhodně ho můžeme nazvat ojedinělým a s jistotou minimálně víme, že onen postoj zůstane ještě pár let neměnný.

Štítky: valve
Student informatiky, který se rozhodl své dlouholeté zkušenosti a nabyté informace z herního titulu Counter-Strike: Global Offensive zúročit, a proto začal v roce 2021 pracovat jako redaktor pro PLAYzone.