Přejít k hlavnímu obsahu

Společnost LEGO se pustila do výzkumu v oblasti genderu a hraček

19. 10. 2021 | 09:00 Všechny hry Lifestyle
Dánská společnost LEGO se pustila do výzkumu ohledně genderu a hraček. Výzkum proběhl v několika světových zemích, včetně České republiky, Japonsku a nebo například v Rusku, kde se zeptali dohromady 7 000 dětí ve věku 6-14 let na otázky ohledně hraček a her. V dotazníku se zaměřili především na zkoumání genderových pohledů, přičemž se snažili zjistit, zda se děti stydí si hrát s hračkami určenými primárně pro opačné pohlaví.
Společnost LEGO
Společnost LEGO
Zdroj: LEGO

Dánská společnost LEGO slíbila, že se zbaví všech genderových štítků na jejich produktech. LEGO nedávno začalo výzkum toho, jaký mají děti a jejich rodiče přístup ke hrám, pohlavím a hračkám. Výsledky zahrnují názory celkem 7 000 dětí ve věku 6-14 let a jejich rodičů. Výzkum probíhal v Číně, České republice, Japonsku, Polsku, Rusku, Velké Británii a USA.

"Dívky jsou připraveny překonat genderové normy, ale společnost nadále prosazuje předsudky, které brání jejich tvůrčímu potenciálu."

Je smutné, že zatímco dívky se cítí sebejistě ve hraní si s hračkami, které jsou určené i pro kluky, více než 70% chlapců se obává, že budou šikanováni za to, že si hrají s hračkami s označením pro dívky. Výzkum provedl institut Geeny Davisové u příležitosti mezinárodního dne dívek.

LEGO - hračky pro dané pohlaví
LEGO - hračky pro dané pohlaví
Foto: LEGO

Budoucí plány společnosti LEGO

LEGO plánuje udělat radikální řešení na potlačení tohoto problému. Chtějí se zbavit označení hraček "pro dívky" a "pro chlapce". Zavázalo se, že tyto zastaralé genderové nápady zváží.

"Zajištění inkluzivnější hry a vyvolání diskuze o genderových normách je zásadní nejen pro dívky, ale pro každé dítě. LEGO Group ví, že chlapci také bojují s předsudky, pokud jde o kreativní hru a hraní si s hračkami, které jsou tradičně považovány za určené pro opačné pohlaví,"

vysvětluje společnost LEGO.

Je to osvěžující krok vpřed. Neexistují žádné "chlapecké" nebo "dívčí" hry nebo hračky, existují pouze ty, které vás baví. Zatímco mnozí informují o tom, jak to ovlivní fyzické LEGO sady, hráče zajímá spíše to, jak se tato změna projeví v jejich videohrách.

Všichni bychom rádi viděli LEGO investovat do více her, které podporují bezcílný a kreativní rozvoj. Naštěstí společnost oznámila několik her ve spolupráci s Disney, například LEGO: Star Wars, které by mělo být přelomové.

Zdroj: Gamebyte.com
Štítky: LEGO