Blizzard neodhadl sílu nové class, Demon Hunter dostává ani ne dva dny po vydání nerf

9. 4. 2020 21:08
Demon Hunter
Jen pár desítek hodin po vydání nové expanze Ashes of Outland je Blizzard nucen přijít s hotfix nerfem. Odhadnout vývojáři nezvládli sílu nové class.

Dokázat udržet vybalancovaný card pool není vůbec jednoduché a v Blizzardu to sami moc dobře ví. K úpravám již vydaných karet musejí sahat celkem často, problém, který přinesla aktuální expanze, ale nemá v historii HSka obdoby. Pro dobro vývojářů je nutné zmínit, že tentokrát nešlo jen o vydání nového setu, ze Standardu rotovaly staré karty a do hry navíc ještě přibyla nová class nazvaná Demon Hunter, která je právě tím, co celý problém způsobilo. I tak ale na to, co se stalo, v Blizzardu nejspíše moc pyšní nebudou, tohle je zkrátka něco, co nechce mít na svědomí žádný designérský tým.

A co tedy jde? Vývojáři zkrátka a jednoduše nedokázali plně odhadnout sílu kartiček, které Demon Hunterovi poskytli. Již pár okamžiků po vydání bylo jasné, že DH je silný až moc, což po trochu delší době potvrdily i statistiky. Demon Hunter byl suverénně nejhranějším povoláním a také jediným, jehož winrate přesahoval 50 %. Zatímco ostatní classy se držely pod hranicí 45 %, DH měl celkový WR v hodnotě více jak 55 % a je jasné, že od průměrné hodnoty se nevzdaloval více jenom kvůli spoustě mirrorů.

Alrdachi Warblades
Skull of Guľdan
Eye Beam
Imprisoned Antaen

V Blizzardu samozřejmě toto nemohli nechat jen tak, a tak přišel nejrychlejší hotfix v historii HSka. Ani ne dva dny po vydání museli vývojáři nerfnout hned čtyři karty (podobu změn můžete vidět výše), což naštěstí evidentně padlo na úrodnou půdu. I když se DH ještě chvíli držel ve výrazně lepších hodnotách, nyní už se skoro všechna povolání (s výjimkou Paladina, Warriora a Shamana) drží okolo průměrného winrate a Demon Hunter dokonce ani není na prvním místě, obral ho o něj totiž Warlock. Vypadá to tedy, že to nejhorší bylo zažehnáno, vývojáři ale i tak oznámili, že jde jen o ten nejnutnější rychlý nerf a vybalancovat DH pořádně budou ještě muset v budoucnu.

Co z toho vyplývá? Nutno uznat, že Blizzad ukázal, že umí na problémy rychle zareagovat a stav hry vývojářům evidentně není jedno. Na druhou stranu, za tyto problémy zároveň sami můžou, a i když je tedy samozřejmě skvělé, že tento hotfix přišel, ještě stokrát lepší by bylo, kdyby přijít nemusel. Je také podstatné zmínit, že toto je již druhá expanze v řadě, která vyžadovala jen pár dní po vydání sadu nerfů, minule byl problémem Galakrond Shaman, kterého byli vývojáři nuceni oslabit zhruba týden po vydání. Nezbývá tedy než doufat, že vývojářský tým už si příště dá opravdu pozor. Muset třikrát po sobě rychle opravovat dlouhou dobu připravovaný obsah by pro ně rozhodně nebyla dobrá vizitka.

O autorovi:

Členem od: 25. 8. 2016
Celkový počet článků:
1643