Přejít k hlavnímu obsahu

Overwatch League upadá, letošní sezónu sledovalo o 70 procent méně diváků

12. 10. 2020 | 10:00 Overwatch
Šampionem letošní sezóny Overwatch League se stejně jako v roce 2019 stal tým San Francisco Shock, který si po výhře 4:2 nad Seoul Dynasty odnesl 1,5 milionu dolarů. My se však podíváme na něco jiného než výsledky, a to popularitu a sledovanost soutěže. Overwatch sice u nás tak oblíbený není, v Severní Americe měl ale velkou sílu. Letošní rok však i přesto byl z hlediska čísel opravdu nepovedený.
Overwatch League
Overwatch League

Blizzard v lednu letošního roku oznámil přesun všech svých soutěžích exkluzivně na YouTube. Veškeré ligy tak utrpěly velkou ránu, vždyť když chceme nyní sledovat postup českého hráče Jarly na světový šampionát v Hearthstone, tak zápasy ve finální fázi ligy Grandmasters sledují nízké tisíce diváků. Overwatch League ale přesunem z Twitche přišla o mnohem více. Na nejoblíbenější platformě pro živé herní přenosy totiž v minulosti OWL nabízela speciální odměny za sledování, různé All-Access passy, jedinečné addony nebo streamy z pohledu všech jednotlivých hráčů. YouTube nic takového nemá, takže už jen z hlediska servisu šlo o velký propad. Když si k tomu připočítáme nižší oblíbenost YouTube pro streamování obecně, nižší čísla jsou bohužel logická.

Overwatch League 2020 trvala od února a hned o prvním hracím víkendu proběhlo pět nejsledovanějších zápasů celé sezóny, které jako jediné překročily hranici 100 tisíc diváků v jednu chvíli. Nejsledovanějším zápasem bylo klání mezi Toronto Defiant a Paris Eternal, jež sledovalo 138 576 diváků. Pro milionovou soutěž jde opravdu o nízká čísla, to uznejte sami. Pro porovnání, oproti loňské sezóně jde o více než dvojnásobný pokles, když OWL 2019 atakovala hranici peaku 300 tisíc diváků. Nejvyšší peaky bychom očekávali od samotného finále sezóny, které proběhlo o tomto víkendu. Vyvrcholení OWL 2020 však bylo naplánováno na stejné období, jako se konají Worlds v League of Legends, takže diváci, kteří holdují více hrám najednou, měli o volbě číslo jedna jasno.

Overwatch League

Tak jako řada jiných soutěží, se Overwatch League vysílá v různých jazycích. Ten anglický letos zažil pokles o 77 procent, ten korejský pak o 72 procent, co se týče sledovaných hodin všech diváků. Kromě toho se však na číselném propadu podílelo i vyřazení některých jazykových mutací, jako je ruská a portugalská, a to kvůli pozměněné politice Blizzardu. Všechny tyto různé změny navíc ani nebyly komunikovány ideálně, což nikdy ničemu příliš nepomůže. Směrem k zeleným číslům nepomohly ani nové přírůstky v lize, ačkoliv Paris Eternal, jako zástupce Francie, zaznamenali nejvyšší průměrnou sledovanost 53 tisíc diváků. Nejméně naopak byly sledované zápasy šampionů první sezóny London Spitfire. Celkově soutěž sledovalo v průměru 43 tisíc diváků.

Letošní OWL samozřejmě uškodila pandemie koronaviru, kvůli které se místo velkých lokálních show hrálo většinu roku pouze, nicméně ze statistik je zřejmé, že o jediný problém opravdu nejde. Někteří fanoušci tvrdí, že OWL mohlo uškodit i oznámení Overwatche 2, díky čemuž už nyní víme, že se současná verze FPS střílečky od Blizzardu stane "tou starou". Hlavními dvěma body snížené sledovanosti a popularity soutěže je samotný přesun z Twitche na YouTube, který opět jednou ukázal, že slepá honba za penězi a exkluzivitou nemusí být výhrou, ba naopak, což je provázané s druhým kamenem úrazu, a to nedostatečnou komunikací. Jestli se museli ruští fanoušci dozvědět o zrušení ruského streamu od komentátorů a ne od Blizzardu, tak je opravdu něco špatně.

Overwatch League
Zdroj: escharts.com
Štítky: Overwatch League
Tvoří a pisálkuje na pískovišti jménem PLAYzone.cz už od roku 2011. Zkoušel i jiné pozice, redaktořina a komentování je ale cesta. Přes 10000 článků a bleskovek hovoří za vše. Rád si hraje se slovy, stvořil třeba Zápasovník. Je fanouškem také klasického sportu, ze všeho nejvíc ale miluje jídlo.