Přejít k hlavnímu obsahu

poKo o novém patchi: Valve potřebuje přilákat nové hráče

6. 12. 2019 | 18:13 Dota 2
Vyzpovídali jsme streamera, komentátora a pořadatele herních akcí, Tomáše "poKo" Pokorného, ohledně změn, které nastaly v posledním patchi The Outlanders. Bavili jsme se také o jeho pohledu na péči o hru od vývojářů.
poKo
poKo

Očekával jsi patch s nadšením, nebo bys raději zůstal u toho starého?

Byl jsem někde mezi tím. Sem tam se ukázaly silné kombinace, které opanovaly některý turnaj než byly nerfnuté, ale celkem vzato to beru jako dobře vybalancovaný patch, kde snad každý hrdina byl hratelný, a já si to vážně užíval. Ale po té době to už nějakou změnu chtělo. Prostě jen proto, abychom dostali ten pocit novoty a mít možnost objevovat nové věci. No a to se myslím povedlo.

Čím Tě zaujali noví hrdinové?

Snapfire je pro mě strašně zvláštní hrdina. Většina spellů je v podstatě na melee range a doplňuje se to hlavně right click itemy (pub meta game) a pak máte ulti, se kterou chcete stát spíš někde daleko v bezpečí, afk klikat, kam plivat oheň, a ty rightclick itemy jsou na 6 sekund k ničemu. Zatím je pro mě těžké uchopit správné pozicování během bojů a vůbec roli, kterou tento hrdina má hrát. Void Spirit je pro mě trošku snazší na zařazení a zdá se, že utility middle mu sedí. Je neuvěřitelné pohyblivý, je schopný kontrolovat nepřátelské hrdiny s lehkostí, aniž by se kdy objevil v nebezpečí. Je to vážně zábava hrát i sledovat.    

Co je podle Tebe největší změna v patchi 7.23? Dá se hra nazývat „Dota 3“?

Pro mě to jsou určitě itemy padající z neutrálů. To mě obrovsky překvapilo a ještě ani sám nevím, jestli jsem toho fanoušek, nebo ne. Je to spousta nového RNG, které v této formě komunita nepřijala vůbec s nadšením. Naštěstí drtivá většina itemů nejsou „game breaking“, takže se nedá říct, že by tyto itemy vyhrávaly nebo prohrávaly hry. Jiná kapitola jsou itemy z nejvyšších tierů, ty jsou opravdu velmi silné a potenciálně game winning/losing, jenže v rámci daného tieru jsou docela dobře vybalancované, takže se nestane, že by jeden tým dostal 3 game losing a druhý 3 game winning itemy, a tím se hra rozhodla. Dotu 2 bych tímto patchem na Dotu 3 nepovýšil. Mnohem zásadnější mi přišly změny během 7.00.

Jak si myslíš, že patch ovlivní profesionální scénu?

Jako jakýkoliv jiný patch. Týmy se nějaký čas budou přizpůsobovat novinkám, najdou si tam silné a slabé věci a budou postupně utvářet meta game. Osobně se moc těším na ultra late game situace, kdy profesionální hráči budou utilizovat nejen ty super itemy z neutrálů, ale hlavně kurýry, co budou moct používat předměty. Tam vidím obrovský potenciál k velkým „playům“.

TI9 HUB

Dost dlouho se mluví o tom, že Dota upadá a klesá jí počet hráčů. Myslíš, že se trend díky takto zásadním změnám obrátí?

Ano i ne. Jak tento patch tak třeba již zmíněný 7.00 hru významně změnil a pro hráče ji udělal znovu zajímavou, i když v tom utopili už roky. Jenže to jsou změny, které ocení bývalí hráči, co se vrátí nebo současní hráči. Nikoliv nováčci. V 7.00 přibyly talenty, které přidaly spoustu věcí, co se musí lidi učit už k tak obrovskému množství. Nyní je to to samé, jen v menším měřítku. V mých očích tímto Valve oslovuje už existující komunitu, ale nedělá to pro nováčky snazší, takže se více méně točí kolem Doty stále stejní lidé. Rád bych viděl tutoriály, nějakou solo kampaň, jako to kdysi bývalo, aby to začátečníci měli jednodušší a mohla se komunita rozšiřovat. Jenže k tomu by bylo potřeba ještě změnit nějakým způsobem match making, protože spousta nováčků má velmi negativní zkušenosti z toxických pubů. Na tom zrovna i Valve poslední měsíce pracuje, jenže zatím neúspěšně.

Očekáváš nějaký vánoční event?

V porovnání s League of Legends očekávám, vánoční event, novoroční event, arcany pro všechny hrdiny, Half-Life 3, nový patch do Artifactu, Portal 3, Left for Dead 3, Team Fortress 3. (smích)

Myslíš, že Valve dělá pro Dotu dost? Nezaměřuje se příliš na VR hry a na zbytek „nemá čas“?

Myslím si, že ano, ale mohli by dělat víc. Patche vychází, opravují rozbité věci, naslouchají komunitě, i když to občas drhne a hra se stále vyvíjí. Tohle je základ, který Valve plní dle mého dobře, ale mám pocit, že Dota tento základ přerostla a potřebovala by víc než jen základ. Jasnější pravidla a vedení DPC, větší propagaci, pomoc nováčkům v začátcích, pomoc T2 a T3 scéně apod. Nemyslím si, že se něčemu Valve věnuje na úkor něčeho jiného. Alespoň to na mě takto nepůsobí. Jediná výjimka je pro mě Artifact, ale jako long hauler jsem samozřejmě optimista.

Když už jsme u VR, je podle tebe možné hrát Dotu ve VR, případně na mobilu? Měly by se tyto funkce do hry implementovat?

Možné je všechno, pokud někdo bude hodně chtít a Moonduck nám nejspíš i ukázal cestu během posledního Midas Modu, kdy měli diváci možnost ovládat Roshana ve VR. Na mobilu si Dotu ani nedokážu představit. Myslím, že to je moc komplikovaná hra, aby se na telefon vešla bez nějakých ovladačů.

Štítky: poKo